Re: Wasz najlepszy przysmak

From: "Jola L-L" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Wasz najlepszy przysmak
Date: Tue, 27 Mar 2001 16:13:58 +0200

"g_now" <n...@p...com> wrote in message
news:99q52c$eg4$1@news.onet.pl...
> przez
> jaki przepis? jakies namiary

No to skopiuje dla przypomnienia:

KURCZAK PO KOREANSKU - pycha

Skladniki dla 3-4 osób:
40 dag piersi z kurczaka,
40 dag porów(czyli dwa bardzo duze pory- biala czesc),
2 czerwone straczki chili- zamiennie chili w proszku,
2 lyzki oleju,
sól,
slodka papryka w proszku,
1 opakowanie smietany kremówki (200 ml)- ja dawalam 36%,
1 puszka brzoskwin (425 ml)- ja dodaje pól puszki , (mozna wymiennie
morele )
2 lyzeczki maki ziemniaczanej),
2 lyzki soku z cytryny, plastry cytryny do przybrania.
Filety z kurczaka umyc, osaczyc i pokroic na male kawalki. Pory oczyscic,
umyc i pokroic w plasterki. Jeden straczek chili pokroic wzdluz,usunac
pestki i drobno posiekac.
Olej rozgrzac, podsmazyc na nim mieso. Dodac posiekana chili, krótko
smazyc. Doprawic sola i slodka papryka.
Pory polaczyc z produktami na patelni i krótko smazyc. Dodac 1/4
litra wody i smietane. Gotowac na duzym ogniu okolo 5 minut. Brzoskwinie
osaczyc,
zebrac sok, owoce pokroic w kostke. Rozrobiona odrobina wody
make ziemniaczana dodac na patelnie, zagotowac. Zagrzac w tym owoce.
Wszystko jeszcze raz posolic, przyprawic do smaku sokiem z brzoskwin i
cytryny.
Podawac z plasterkami cytryny i posiekana chili. Podawac z dodatkiem
sypkiego ryzu lub ze swieza bagietka.

Chili w proszku( zamiast w strakach) dodaje zwykle podkoniec smazenia
(uwaga-nie przesadzic z chili) . Zamiast 1/4 litra wody mozna dodac wode i
sok z brzoskwin .

Ryz gotuje sie 20 min. a to danie gora 10 min. Wiec najpierw wstawiamy ryz a
potem do patelni.Wczesniej tylko kroje w kostke kurczaka i brzoskwinie
oraz pora bialego w plasterki. Podaje tak jak gulasz: ryz na talerz - duzo i
na wierzch wykladam to z patelni.

skopiowala Jola
L-L