bakłażan

1. Data: 2001-03-27 13:42:03

Temat: bakłażan
Od: "Pesti" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze znacie jakies pyszne przepisy na potrawy z baklazana?

1. Data: 2001-03-27 16:33:24

Temat: Re: bakłażan
Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pesti" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> Moze znacie jakies pyszne przepisy na potrawy z baklazana?

Bakłazan to "trudne" warzywo.
Bakłazan "a la schabowy"
Obrać sredniej wielkosci bakłażany. Pokroic w plastry 1-1,5 cm
grubosci. Obtoczyć w bułce tartej z tartym parmezanem.(1 łyżka
stołowa na szklankę bułki tartej). Kłaść na patelnię z rozgrzaną
zieloną oliwą . Polewać plastry (1 łyzeczka na kazdy plaster) białym
wermuthem. by nie twardniały .
Podawać posypane siekaną pietruszką z frytkami Dobrze komponuje
się z zieloną fasolką szparagową polaną masłem.
Uwaga. Potrawa "lubi" dużo pieprzu i soli

1. Data: 2001-03-27 18:49:30

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Orion <o...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3ac0c0af$...@n...astercity.net...

> [...]
> się z zieloną fasolką szparagową polaną masłem.
> Uwaga. Potrawa "lubi" dużo pieprzu i soli

Przepis pycha. Dodam tylko, że przed zrobieniem czegokolwiek z bakłażana
należy plastry z niego dość mocno posolić, zostawić na ok. pół godziny, a
potem wylać sok, który puszczą. W przeciwnym razie warzywo będzie tak
gorzkie, że nie da się go do ust wziąć.

Kamila Perczak

1. Data: 2001-03-27 19:02:17

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze znacie jakies pyszne przepisy na potrawy z baklazana?

na www.puszkkka.vege.pl znajdziesz w wyszukiwarce ok. 40 przepisow. ja
wyprobowalam 1 i bardzo go polecam!!!!

http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=819

1. Data: 2001-03-29 11:44:03

Od: "Pesti" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje bardzo wszystkim za pomoc, baklazanek w domku juz czeka , mam
nadzieje ze bedzie to udany poczatek znajomosci :))))

1. Data: 2001-03-29 12:32:11

Od: "Artur Z" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Oberzyna to przysmak, takze kuchni staropolskiej,choc obecnie po okre4sie
zapomnienia na nowo go odkrywaja polscy smakosze{czyli my).Polecam Ci np.:
faszerowanego mielonym miesem przesmazonym z cebulka i
pomidorami(przyprawiony moze byc swieza bazylia).Baklazana tniesz wzdluz,
wypelniasz farszem,posypujesz zoltym serem i zapiekasz w zamknietym
naczyniu.Skora mimo "plastikowego" wygladu jest przysmakiem.Naslynniejszym
daniem z baklazana jest oczywiscie musaka-narodowe danie
greckie-pysznosc!!Pozdrawiam.Artur z

grecka kuchnia - co polecacie a czego unikać?
hej po przerwie :)
Wasz najlepszy przysmak
Ciasto ze sliwkami
archiwum smakołyków