grochówka - :(

1. Data: 2003-10-08 13:53:49

Temat: grochówka - :(
Od: olga <koty@[nospam]tintaonline.net> szukaj wiadomości tego autora

Nie udała mi sie grochówka - groch został twardy po kilku godzinach
gotowania :(
Zrobiłam wywar na wędzonce, wrzuciłam namoczony dzień wcześniej groch i
gotowałam, gotowałam, gotowałam.... A groch jak był twardy tak został.
Wykorzystałam łuskany w połówkach, kilka dni wczesniej robiłam potrawę z
grochem z tego samego opakowania i ugotował się pięknie - miękki i
mączysty. Gdzie popełniłam błąd z tą grochową?
--
olga, tinta i 2+1
http://koty.tintaonline.net

1. Data: 2003-10-08 15:30:46

Temat: Re: grochówka - :(\
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

olga wrote:

> [...]
> grochem z tego samego opakowania i ugotował się pięknie - miękki i
> mączysty. Gdzie popełniłam błąd z tą grochową?

Blad polega na tym, ze gotowalas groch w slonej wodzie. Nalezy go
najpierw ugotowac do miekkosci osobno, a dopiero potem laczyc z wywarem,
ktory zawiera w sobie sol, jak np. Twoj wywar na wedzonce. Dodanie soli
do gotowania grochu czy fasoli bardzo je utwardza.
MB

1. Data: 2003-10-08 15:36:51

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisal(a):

> [...]
>ktory zawiera w sobie sol, jak np. Twoj wywar na wedzonce. Dodanie soli
>do gotowania grochu czy fasoli bardzo je utwardza.

Zawsze sole groch luskany, a z takim mamy do czynienia, i sie rozpada
bez problemu. W dodatku go nie namaczam, bo nie ma takiej potrzeby.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-10-08 16:36:06

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin E. Hamerla" wrote:
> Zawsze sole groch luskany, a z takim mamy do czynienia, i sie rozpada
> bez problemu. W dodatku go nie namaczam, bo nie ma takiej potrzeby.

No to w takim razie nie wiem, dlaczego. Masz jakies pomysly, dlaczego
jej groch byl twardy?

1. Data: 2003-10-08 16:57:38

Od: olga <koty@[nospam]tintaonline.net> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla wrote:

> Zawsze sole groch luskany, a z takim mamy do czynienia, i sie rozpada
> bez problemu. W dodatku go nie namaczam, bo nie ma takiej potrzeby.

wywar faktycznie był słony, poprzednio ten sam groch gotowałam nienamoczony
i rozpadł się ładnie, może to o to chodziło? Ale mnie się wydaje trochę
dziwne, że namoczony twardnieje.
--
olga, tinta i 2+1
http://koty.tintaonline.net

1. Data: 2003-10-08 17:10:06

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

olga <koty@[nospam]tintaonline.net> napisal(a):

>wywar faktycznie był słony, poprzednio ten sam groch gotowałam nienamoczony
>i rozpadł się ładnie, może to o to chodziło? Ale mnie się wydaje trochę
>dziwne, że namoczony twardnieje.

Mo wiec, tak jak pisalem, grochu _luskanego_ nigdy nie namaczam. To
samo dotyczy czerwonej, luskanej soczewicy. Namaczam tylko suszona
fasole.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-10-08 17:50:24

Od: w...@o...pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

olga <koty@[nospam]tintaonline.net> wrote:

> Nie uda?a mi sie grochówka - groch zosta? twardy po kilku godzinach
> gotowania :(
> Zrobi?am wywar na we˛dzonce, wrzuci?am namoczony dzien´ wczes´niej groch i
> gotowa?am, gotowa?am, gotowa?am.... A groch jak by? twardy tak zosta?.

A jaka temperature mial wywar, kiedy wrzucalas groch?

Wladyslaw

1. Data: 2003-10-09 06:43:08

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=======
Grochówkę robię często i od czasu do czasu (ale b. rzadko) mam podobny
kłopot (gatunek grochu, złe warunki suszenia, przechowywania???). Nie
przejmuję się tym wtedy, tylko wyławiam twardawy groch z wywaru, wrzucam do
maszynki i mielę. Potem wystarczy chwilę dogotować i wszystko się
normalizuje.

waldek
=======

1. Data: 2003-10-09 07:00:34

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisał
w wiadomości news:tmb8ovsvimhl2j7glf9rtcebui1up4g2eg@4ax.com...
> Zawsze sole groch luskany, a z takim mamy do czynienia, i sie rozpada
> bez problemu. W dodatku go nie namaczam, bo nie ma takiej potrzeby.

Ja tez nigdy nie namaczam i jeszcze nigdy nie wyszedl twardy. Moze groch
jakis nie tego byl?

KRuszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-10-09 07:48:23

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> No to w takim razie nie wiem, dlaczego. Masz jakies pomysly, dlaczego
> jej groch byl twardy?

Najprawdopodobniej kupila jakis prastary groch. Kiedys trafila mi sie taka
fasola - nie dalo sie jej pokonac po 24 godzinach moczenia i czterech
gotowania.

Krycha

troszkę OT:Gdzie to kupić i jak to się nazywa?
na teraz! co z pora?
GARNKI BERGHOFF
<PILNE> Potrzebna SZYBKA pomoc ! (Wybór lodówki i mikrofalówki)
Nie wyszło :(