napoleonek

1. Data: 2003-10-08 15:44:40

Temat: napoleonek
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Szukam przepisu na krem do napoleonka. W sieci znalazlam jeden:
http://www.hammerdeals.pl/~malgo/przepis.html - jest to ok? Bo zupelnie nie
mam pojecia jak to zrobic. Robil moze ktos juz to cudo i moglby sie
podzielic doswiadczeniami?

Z gory dziekuje

Monika

1. Data: 2003-10-08 17:50:24

Temat: Re: napoleonek
Od: w...@o...pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Monika Biermann <m...@g...de> wrote:

> Szukam przepisu na krem do napoleonka.

Chodzi Ci o krem do kremowka?

Wladyslaw

1. Data: 2003-10-08 20:10:49

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Chodzi Ci o krem do kremowka?
>
> Wladyslaw

Mi chodzi o napoleonka: ciasto francuskie z kremem budyniowym. Jaesli to u
was nazywa sie kremowka, to o to mi loto :-). To bylo jedyne ciasto, ktore
na przelomie lat 80/90 uwazalam za jadalne i bardzo smaczne, ktore mozna
dostac u cukiernika.

Monika

1. Data: 2003-10-08 20:56:05

Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Biermann napisał:

> [...]
> na przelomie lat 80/90 uwazalam za jadalne i bardzo smaczne, ktore mozna

W Krakowie gdzie sie wychowywalam Napoleonka i kremowka istotnie sie
roznily. Kremowka to ciastko francuskie przekladane gestym waniliowym
kremem budyniowym. Napoleonka zas miala rozowy, sztuczny, landrynkowy
krem ;). A prawdziwa to byla z masa z sokiem owocowym badz kremem
budyniowym owocowym np. malinowym.

--
+++++++++++++++++++++++++++++++
Justyna - walkie!

+++++++++++++++++++++++++++++++
Justyna - walkie!
http://shanties.art.pl
http://www.banana.szanty.pl/przs/grupa/index.php?act
ion=pokaz&id=25

1. Data: 2003-10-08 21:19:13

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!"
<walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.
net.pl> napisał w
wiadomości news:bm1te1$krt$1@SunSITE.icm.edu.pl...

> W Krakowie gdzie sie wychowywalam Napoleonka i kremowka istotnie sie
> roznily.

tyle ze monice chodzi o TEGO napoleonka. dlatego wladyslaw sie zapytal o
TEGO kremowka :)
poza tym, to nomenklatura u mnie taka sama jak u ciebie. chociaz moja mama
(ze stolicy) uwaza, ze napoleonki = kremowki

pzdr
marta

1. Data: 2003-10-08 21:36:32

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

schrieb im Newsbeitrag news:bm1te1$krt$1@SunSITE.icm.edu.pl...
> [...]
> kremem budyniowym. Napoleonka zas miala rozowy, sztuczny, landrynkowy
> krem ;). A prawdziwa to byla z masa z sokiem owocowym badz kremem

Nie te nasze napoleonki nie byly rozowe!

Monika

1. Data: 2003-10-08 22:13:54

Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martka" ...

> [...]
> poza tym, to nomenklatura u mnie taka sama jak u ciebie. chociaz moja mama
> (ze stolicy) uwaza, ze napoleonki = kremowki

zawsze mnie to (Warszawiankę) intrygowało, więc pozwoliłam sobie poszperać -
na dobry początek fragment artykułu z ResPubliki:
http://respublica.onet.pl/1011293,2,artykul.html
cytuję:
"Dwóch mężczyzn usiłuje zjeść napoleonki. Otwartą dłonią wkładają ciastko do
ust, oblizują powalane kremem palce. Napoleonka to nazwa warszawska. W
innych regionach, na przykład w Krakowie, zwie się ją kremówka, choć w
niektórych cukierniach stołecznych, jak u Pomianowskiego, sprzedawcy
rozróżniają je - napoleonka ma być z bitą śmietaną i jest droższa o parę
groszy od wypchanej budyniowym kremem kremówki. Choć po sławetnej wizycie
Jana Pawła II w Wadowicach kremówka zdaje się wypierać napoleonkę, notabene
powiedziała mi raz właścicielka cukierni w Gorlicach (Galicja...), że
nadzienie do >>prawdziwej kremówki<< robione jest na bazie alkoholu >>i
Jemu, proszę pana, właśnie o to chodziło<<".

A tak od siebie dodam, że choć ze stolicy jestem babcia zawsze podkreśla
różnicę między jednym a drugim.
A wogóle, to ja ani tego ani tamtego, bo nie lubię ciastek z kremem ;)

Pozdr
Nell

1. Data: 2003-10-08 22:17:18

Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam jeszcze to:
http://www.anabasis.com.pl/srodek2.php?ks=jacy&str=3
&tyl=ksiazki-jacy-tresc

Tylko nie wracajmy do tematu borówki vs jagody ;))

Pozdr
Nell

1. Data: 2003-10-08 22:37:45

Od: "Akulka" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!"
> [...]
> kremem budyniowym. Napoleonka zas miala rozowy, sztuczny, landrynkowy
> krem ;). A prawdziwa to byla z masa z sokiem owocowym badz kremem

O matko,
Ja zawsze jadam napoleonkę z kremem budyniowym (żółtym), ale raz kupiłam
taką z kremem różowym i bardzo mi smakowała (aż się pośliniłam na
wspomnienie). Od tamtej pory nigdy nie spotkałam i zachodzę w głowę jak to
było zrobione? Ktoś ma jakieś sugestie?
A może ktoś zna inny krem niż ten normalny budyniowy z maki, mleko i jaj
gotowany??
--
Pozdrawiam serdecznie,
Akulka

o¤°`°¤o,¸¸¸,o¤°`°¤o
Dwóch ludzi patrzyło przez te same kraty. Jeden ujrzał kałużę, a drugi
gwiazdy.

1. Data: 2003-10-09 07:02:01

Temat: Re:OT napoleonek
Od: "Kruszynka \(Wroclaw\)" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Monika Biermann" <m...@g...de> napisal w wiadomosci
> Szukam przepisu na krem do napoleonka.

Zawsze myslalam, ze to jest TA napoleonka :)

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

grochówka - :(
troszkę OT:Gdzie to kupić i jak to się nazywa?
na teraz! co z pora?
GARNKI BERGHOFF
<PILNE> Potrzebna SZYBKA pomoc ! (Wybór lodówki i mikrofalówki)