na teraz! co z pora?

1. Data: 2003-10-08 10:49:42

Temat: na teraz! co z pora?
Od: "Ania" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Narzeczony zażyczył sobie na obiad surówkę z porem i chyba marchewką.
Powiedział, że taką robi jegio Mama i jest pycha!!! Co teraz, ktoś wie o co
mu chodzilo???

Pozdrawiam!

1. Data: 2003-10-08 10:55:05

Temat: Re: na teraz! co z pora?
Od: "anton" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

O surówkę z pora pewnikiem. Skroić pora,marchew, jabłko +mayo+delikatnie
chrzanu+sól pieprz cukier do smaku.

1. Data: 2003-10-08 11:03:53

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Narzeczony zażyczył sobie na obiad surówkę z porem i chyba marchewką.
> Powiedział, że taką robi jegio Mama i jest pycha!!! Co teraz, ktoś wie o

Pora (biala czesc) skroic w cienkie plasterki, sparzyc. Seler zetrzec na
tarce (drobne oczka). Do tego 1-2 jablka, rowniez zerzec na tarce. Dodac
troche smietany lub majonezu, soku z cytryny, cukru, soli i pieprzu do
smaku. Bardzo smaczna surowka. Z marchewka nigdy nie robilam.
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2003-10-08 11:05:13

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-10-08 12:49:42 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Ania* skreślił te oto słowa:

> Witam!
> Narzeczony zażyczył sobie na obiad surówkę z porem i chyba marchewką.
> Powiedział, że taką robi jegio Mama i jest pycha!!! Co teraz, ktoś wie o co
> mu chodzilo???

Hmmmm, z marchewka sie jeszcze nie spotkalam.
Ale cokolwiek bedzie robic pamietaj - ze na surowke z pora najlepsza jest
czesc biala, a nie zielona. I warto pora sparzyc, nei bedzie taki ostry, i
nie bedzie zionęło pozniej z ust.
Do takiej surówki standardowo dodaje sie posiekane jajko i jabłko.
Doprawiasz sola, pieprzem ( najlepiej bialym) - do tego dodac troche
majonezu rozmieszanego z jogurtem naturalnym.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154

1. Data: 2003-10-08 11:20:21

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Ania napisal(a):

>Narzeczony zażyczył sobie na obiad surówkę z porem i chyba marchewką.
>Powiedział, że taką robi jegio Mama i jest pycha!!! Co teraz, ktoś wie o co
>mu chodzilo???

Duze jablko poszatkowac, marchewke zetrzec na grubej tarce (takiej jak
do sera), dodac baia czesc pora. Smietana + majonez, pieprz.
Wymieszac. Uwazac z iloscia pora - nei powinno go byc zbyt duzo.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-10-08 11:26:11

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Narzeczony zażyczył sobie na obiad surówkę z porem i chyba marchewką.
> Powiedział, że taką robi jegio Mama i jest pycha!!! Co teraz, ktoś wie o

A może pora porozmawiać z przyszłą ewentualną teściową i zwyczajnie ją
zapytać o przepis?
A jeśli jeszcze nie pora to:
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/salatka_z_k
araluchami.htm
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-10-08 11:44:16

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Oct 2003 12:49:42 +0200, "Ania" <a...@g...pl>
wrote:

>Witam!
>Narzeczony za?yczy? sobie na obiad surówk? z porem i chyba marchewk?.
>Powiedzia?, ?e tak? robi jegio Mama i jest pycha!!! Co teraz, kto? wie o co
>mu chodzilo???
>
>Pozdrawiam!

eee tam, nie przejmuj sie jego Mama, zrob po swojemu, a moze
nawet po mojemu ;))

pory cienko poszatkowac, pokropic sokiem cytrynowym dosc
porzadnie, posolic, zostawic. aaa, zapomnialam - wymeiszac,
najlepiej palcami.

przed samycm podaniem dodac smietany, szybko zamieszac i jesc. ja
to kocham z kartoflami puree, inne rzeczy mi tu w parade wchodza
;) smietane dodaje sie wo statniej chwiili, bo zacznie wylazic
sok z cytryny i pora i taki odstany , ze smietana wyglada
fatalnei. tylko wyglada.

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-10-08 11:45:52

Od: "Ania" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i o taką reakcję mi chodziło!!! Dzięki serdeczne, jesteście super! Chyba
zrobię tak jak pisze Marcin.
Pozdrawiam!!!

1. Data: 2003-10-08 12:25:00

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:

> Witam!
> Narzeczony zażyczył sobie na obiad surówkę z porem i chyba marchewką.
> Powiedział, że taką robi jegio Mama i jest pycha!!! Co teraz, ktoś wie o co
> mu chodzilo???

To ja tez dorzuce swoj przepis i tez bez marchewki :))

Pora sparzyc, pokroic w plasterki, dodac kukurydze (z puszki
oczywiscie), polac nieco oliwa, posypac ziolami (np. ziolami
prowansalskimi), wymieszac i jesc :) Nie dodaje zadnej soli, pieprzu ani
innych przypraw, imo nie potrzeba i bez nich jest naprawde pycha.
Najbardziej nadaja sie do tego pory mlode, zeby jak najwiecej zielonego
dalo sie pokroic.

A zeby bylo tez na temat drugiej czesci twojego postu: pamietaj, nigdy
nie zrobisz nic tak samo dobrze jak Mama TZ :) wiec lepiej nakarm swoimi
specjalami :)

Th.

1. Data: 2003-10-08 16:11:41

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i o taką reakcję mi chodziło!!! Dzięki serdeczne, jesteście
super! Chyba
> zrobię tak jak pisze Marcin.

Wspaniały przepis znalazłam na puszatkowej stronie Patrycccji:

dwa jabłka starte na grubych oczkach, por w półplasterkach, dwie małe
marchewki starte

sos: musztarda+olej+sól, pieprz+cukier

Ta musztarda to klucz do sukcesu.

pozdr

cherokee

GARNKI BERGHOFF
<PILNE> Potrzebna SZYBKA pomoc ! (Wybór lodówki i mikrofalówki)
Nie wyszło :(
RE: marynowanie podgrzybkow??
marynowanie podgrzybkow??