napoleonek

1. Data: 2003-10-09 07:07:48

Temat: Re: OT napoleonek
Od: Basia <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kruszynka (Wroclaw) napisał:

> Zawsze myslalam, ze to jest TA napoleonka :)

Skoro może być TEN pomarańcz, perfum, winogron ("na ile winogron?",
"poproszę słodkiego pomarańcza") TA pora (i nie chodzi o noc ani dzień),
to czemu nie napoleonek? ;) Btw, zakupy na placu dostarczają
niezapomnianych wrażeń językowych :)
--
pa, B.

1. Data: 2003-10-09 07:17:40

Temat: Re: napoleonek
Od: "sylvim" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Biermann" <m...@g...de> wrote in message
> Szukam przepisu na krem do napoleonka. W sieci znalazlam jeden:
> http://www.hammerdeals.pl/~malgo/przepis.html - jest to ok? Bo zupelnie
nie
> mam pojecia jak to zrobic. Robil moze ktos juz to cudo i moglby sie
> podzielic doswiadczeniami?

mmm.... moja prababcia robila najlepsze w swiecie napoleonki/kremowki...
mniam... niestety nawet z tego samego przepisu nikt nie potrafil wydobyc
tego smaku i konsystencji...
jak poszperam w papierkach to moze znajde i wrzuce :)

Sylw

1. Data: 2003-10-09 07:45:09

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Jakos widze, ze raczej sie kupuje napoleonka (zostaje przy "ten" i
"napoleonek") niz go piecze. No coz, pozostaje mi tylko wyprobowac. Zrobie
krem budyniowy wedlug przepisu mojej mamy, kupie ciasto francuskie i
zobaczymy co z tego wyjdzie.

Pozdrawiam Wszystkich Napoleonkarzy i Kremowkarzy :-)

Monika

1. Data: 2003-10-09 08:02:04

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> "poproszę słodkiego pomarańcza") TA pora (i nie chodzi o noc ani dzień),
> to czemu nie napoleonek? ;) Btw, zakupy na placu dostarczają

Oj tak, u nas na jednym ze straganow sprzedaja WOSZCZYZNE :). Raczej niezbyt
zachecajaco to brzmi.

Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2003-10-09 08:33:43

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Monika Biermann wrote:
> [...]
> "napoleonek") niz go piecze. No coz, pozostaje mi tylko wyprobowac. Zrobie
> krem budyniowy wedlug przepisu mojej mamy, kupie ciasto francuskie i

Moja babcia robila najlepsze kremowki jakie w zyciu jadlam. A jesli
chozi o krem, to byl budyniowy: mleko gotowane z zoltkami (duzo),
cukrem, wanilia i maka.
W Krakowie pyszne (IMO) kremowki sa w Czarodzieju, gdzie na kremie
budyniowo-zoltkowym jest warstwa bitej smietany i dopiero przykryte
francuskim ciastem. Bardzo dobre.

Pozdrawiam
Maria

1. Data: 2003-10-09 08:37:05

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Monika Biermann" <m...@g...de> napisal w wiadomosci

> Jakos widze, ze raczej sie kupuje napoleonka (zostaje przy "ten" i
> "napoleonek"

to ja proponuje zajrzec do slownika

pzdr marta

1. Data: 2003-10-09 10:06:58

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Martka" <b...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Uzytkownik "Monika Biermann" <m...@g...de> napisal w
wiadomosci

> to ja proponuje zajrzec do slownika
>
> pzdr marta

Ok, zdejmuje kapelusz przed Toba:
napoleonka z III, CMs. ~nce; lm D. ~nek
Ťciastko z francuskiego lub pólfrancuskiego ciasta przekladanego kremem
smietankowym o konsystencji zblizonej do budyniu, posypane zwykle cukrem
pudremť (http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=34640)

Wiem juz jak robic krem budyniowy i mam nadzieje, ze dobrze mi wyjdzie, od
dzis, ta napoleonka

1. Data: 2003-10-09 10:23:30

Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi Ci o krem do kremowka?

Nie wiem jak jest w rzeczywistosci i prawidlowo ale w cukierni nieopodal
mnie rozroznia sie te dwa ciastka, podobnie zreszta w mojej kuchni.
"Napoleonka" to ciastko z ciasta francuskiego badz polfrancuskiego
przekladane budyniem zrobionym z mleka cukru zoltek maki i wanilii,
natomiast "kremowka" to ciasto to samo tyle ze nadzienie inne - ten sam
budyn lecz zmiksowany z maslem. Posypane cukrem pudrem oczywiscie :) Oba
ciastka smakuja inaczej

1. Data: 2003-10-09 10:36:21

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Yenefer wrote:

> [...]
> natomiast "kremowka" to ciasto to samo tyle ze nadzienie inne - ten sam
> budyn lecz zmiksowany z maslem. Posypane cukrem pudrem oczywiscie :) Oba

Francuskie "mille-feuilles" (nasza napoleonka) jest wlasnie przekladane
"crčme pâtissičre" czyli kremem budyniowym (bez masla)

Ewcia

1. Data: 2003-10-09 14:24:37

Od: "Blancanieves" <N...@N...PL> szukaj wiadomości tego autora

Swego czasu na bazarze w Warszawie (Służew) zauważyłam ciekawy twór
językowy, a mianowicie "JABKA"

Pozdrawiam serdecznie
--
Blancanieves (Kasia)

grochówka - :(
troszkę OT:Gdzie to kupić i jak to się nazywa?
na teraz! co z pora?
GARNKI BERGHOFF
<PILNE> Potrzebna SZYBKA pomoc ! (Wybór lodówki i mikrofalówki)