grochówka, fasolówka

1. Data: 2002-11-13 17:39:29

Temat: grochówka, fasolówka
Od: "anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Tak jakoś mnie naszło na taka zupę a nie wiem jak ją zrobić. Przyznam sie
szczerze, że nawet nie wiem od czego zacząć i co kupić. Zapomniałam nawet,
ze cos takiego istnieje. Z góry dziekuje za jakiś przepis z nadzieją, że nie
jest to zbyt skomplikowane i każdemu wychodzi

Anet

1. Data: 2002-11-13 17:49:50

Temat: Re: grochówka, fasolówka
Od: "Zenek" <z...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grochówka:

SKŁADNIKI:
30 - 40 dag grochu,
25 dag włoszczyzny,
15 dag boczku wędzonego,
1 - 1/2 l wody,
5 dag cebuli,
2 dag tłuszczu,
2 dag mąki,
majeranek,
1-2 ząbki czosnku,
sól,

PRZYGOTOWANIE:
Groch przebrać, opłukać, namoczyć na kilkanaście godzin w zimnej
przegotowanej wodzie. Ugotować w tej samej wodzie, gdy jest miękki, osolić.
Ugotować wywar z boczku i warzyw. Groch przetrzeć przez sito, przelewając
odcedzonym wywarem. Cebulę obrać, pokrajać, usmażyć na jasnozłoty kolor,
dodać zrumienioną mąkę. Zasmażkę rozprowadzić zimną wodą na jednolitą rzadką
masę. połączyć z zupą, zagotować. Przyprawić do smaku czosnkiem roztartym z
solą i majerankiem. Włożyć boczek pokrojony w kostkę. Podawać z grzankami z
bułki lub chleba.

Zenek

1. Data: 2002-11-13 22:34:26

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anet" <a...@t...net> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> jest to zbyt skomplikowane i każdemu wychodzi

Ja biorę dwie golonki i gotuję 1,5 godziny z pieprzem, zielem ang,
jałowcem, liśćmi laurowymi, dwoma cebulami i dwoma marchewkami. Oczywiście
solę po 45 min. Golonki się zjada na obiad a do odcedzonego wywaru dodaje
ugotowaną na miękko (namoczoną uprzednio ok. 1 szklanki nasion) soczewicę,
groch lub fasolę . Ponadto dodaje dwie główki drobno posiekanej, zeszklonej
cebuli, podsmażony pokrojony w kostkę boczek i pokrojoną też w kostkę
kiełbasę; pokrojone drobno marchewki ugotowane z golonką, majeranek, pieprz
mielony i ew. ugotowane, pokrojone w kostkę 2-3 ziemniaki. Doprawić do
smaku. Pogotować 15 min. i można jeść z chlebkiem razowym.
J. Siedlecki

1. Data: 2002-11-14 07:23:53

Od: "anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

O właśnie , wydawało mi się że tam pływały ziemniaki. Dawno jadłam więc nie
byłam pewna . dzięki
anet

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mielony i ew. ugotowane, pokrojone w kostkę 2-3 ziemniaki. Doprawić do
> smaku. Pogotować 15 min. i można jeść z chlebkiem razowym.

poprosze o odpowiedz :)
Bułki wrocławskie, poznańskie...
Czy wy widzicie... [OT]
gofry
Jak zachowac swiezosc ugotowanych ziemniakow