grubość soczewek

1. Data: 2004-01-26 19:42:24

Temat: grubość soczewek
Od: "bejka" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!
Chcę zmienić okulary i tutaj mam problem. Moja wada to -3.5 diopri. Chciałam
zrobić sobie okulary bezoprawkowe no i oczywiście cienkie szkła. I tutaj
powstaje problem!!!! Każdy optyk mówi i oferuje co innego. Jedni mówią, że to
nie jest możliwe, gdzyż każda soczewka bedzie gruba, inni oferują super
cienkie soczewki za 320 PLN jedna, ale nie mają takich na "pokaz". Nie
chciałabym ryzykować tego, że jednak będą to grube szkła!! Daletego pytam o
opinię, a może ktoś ma jakieś doświadczenia!!!
z góry dzięki
bejka

2. Data: 2004-01-26 20:04:33

Temat: Re: grubość soczewek
Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

5...@n...onet.pl,
bejka <r...@p...onet.pl>:
> [...]
> ale nie mają takich na "pokaz". Nie chciałabym ryzykować tego, że
> jednak będą to grube szkła!! Daletego pytam o opinię, a może ktoś ma

Grubosc tych szkiel bedzie zalezec od:

- rodzaju materialu: plastik grubszy niz szklo (nieco)
- indeksu materialu: wiekszy indeks, ciensze szklo (nieco)
- wielkosci szkla: im wieksza, tym grubsza na skraju
- ksztaltu szkla: im bardziej wydluzona, tym grubsza na skraju

Najwiekszy wplyw maja 2 ostatnie czynniki. Wiekszy indeks to wieksza cena

Generalnie przy tylko -3,5D szkla nie beda grube, chyba ze wezmiesz duze
plastiki o niskim indeksie.

--
Robert

3. Data: 2004-01-26 20:21:14

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> powstaje problem!!!! Każdy optyk mówi i oferuje co innego. Jedni mówią, że
> nie jest możliwe, gdzyż każda soczewka bedzie gruba, inni oferują super

przeciez standardowa -3.5 wcale nie jest gruba a na srodku to nawet mozna
powiedziec ze jest cienka. Grube soczewki to chyba dopiero od -6 sie
zaczynaja ale tylko jak ktos lubi wielkie szkla. Sam widzialem kobiete co
miala szkla minusowe z przodu normalnie duze ale od srodka zakrzywiona
powierzchnia uzytkowa miala powierzchnie ok. 50 gr i to bezoprawkowe - to sa
dopiero grube szkla jak od butelek.

4. Data: 2004-01-26 20:39:06

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
srodka zakrzywiona
> powierzchnia uzytkowa miala powierzchnie ok. 50 gr i to bezoprawkowe - to

Strach sie bac co napiszesz nastepne.

casus

5. Data: 2004-01-26 23:57:30

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Strach sie bac co napiszesz nastepne.
>
> casus

widze ze lubisz podwazac _swoje_ kompetencje. Moze i specjalista od chorob
oczu to i jestes ale z podstaw fizyki i optometrii to nie swiecisz jak
zdazylem juz przejrzec grupy dyskusyjne i dyskretnie jak piskorz omijasz
glebsze tematy.
Strach dopiero dobierac u takiego okulary :)

6. Data: 2004-01-27 07:25:23

Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chciałabym ryzykować tego, że jednak będą to grube szkła!! Daletego pytam
> opinię, a może ktoś ma jakieś doświadczenia!!!

Ja mam -6 i -7 i robiłam sobie indeksowane w Vision Express (ok 500 za jedno
szkło); dobrałam niweielkie oprawki i wyszło całkiem cienkie, więc przy
twojej wadzie jak weźmiesz indeksowane (są rozne współczynninki) i nie za
duże szkła to będzie bardzo cienko. BTW, przypilnuj żeby dobrali ci okulary
DOBRZE: mnie "specjalistka" w VE dobrała tak że nie mam oka w centrum szkła
i widzę gorzej...
agatka

7. Data: 2004-01-27 10:13:53

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> DOBRZE: mnie "specjalistka" w VE dobrała tak że nie mam oka w centrum
szkła
> i widzę gorzej...

powinnas wyreklamowac te okulary, i raczej w tych nie chodzic.
Z reszta o polskim VE chodza raczej kiepskie opinie. Znajomej dopiero
zrobili indeksowane -10 w Niemczech i to za darmo jako ze reklamowala w
ichnym oddziale.
Jak zwykle pomylone byly rozstawy i polozenie zrenic co czesto zdarza sie
specom z VE.

8. Data: 2004-01-27 10:54:45

Od: "Psychik" <p...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> napisał:

> powinnas wyreklamowac te okulary

wy... co? tzn. w ktora strone?!?

--
Psychik
howuser&userid=360448

9. Data: 2004-01-27 17:06:58

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości

> wy... co? tzn. w ktora strone?!?

wyreklamowac = zlozyc reklamacje, chyba jasne nie ?

10. Data: 2004-01-27 17:36:48

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bejka" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!!!
> Chcę zmienić okulary i tutaj mam problem. Moja wada to -3.5 diopri.
Chciałam
> zrobić sobie okulary bezoprawkowe no i oczywiście cienkie szkła.

Mam podobną wadę... Chociaż mam szkła cylindryczne, więc to jest ciut
inaczej, ale niepocieniane szkła (takie mam w optycznych przeciwsłonecznych)
mają około 4 mm z boku (w odległości około 2,5 cm od środka soczewki), a
takie same pocieniane szkła mają około 2mm z boku... a od dołu (w odległości
około 1,5 cm od środka soczewki) mają około 1mm grubości. Mam nadzieję, że
obrazowo przedstawiłam...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl