gruczolak nadnercza ... ?

1. Data: 2003-11-17 22:13:50

Temat: gruczolak nadnercza ... ?
Od: d...@s...uci.agh.edu.pl (Ryszard Karnia) szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Przy pomocy badania tomograficznego jamy brzusznej wykryto takie cudo
wielkosci 1.5 cm. Czy ktos moglby mi jasno wyjasnic co to jest, jak sie
leczy, co sie z tym robi ... Na opisie jest napisane tylko, ze zaleca sie
kontrole za 6 miesiecy.

Pozdrawiam
Rysiek.

2. Data: 2003-11-17 22:48:52

Temat: Re: gruczolak nadnercza ... ?
Od: d...@s...uci.agh.edu.pl (Ryszard Karnia) szukaj wiadomości tego autora

.

>Czy to by?o wykryte przez przypadek przy badaniu nie zwi?zanym z
>nadnerczami, czy szukano czego? w nadnerczach w?a?nie?
Szukano czegos w nadnerczu - powod: skoki cisnienia.

>--
>Joanna
>http://jduszczynska.republika.pl

Rysiek

3. Data: 2003-11-17 22:49:29

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ryszard Karnia" <d...@s...uci.agh.edu.pl> napisał w
wiadomości news:slrnbrii0t.dk1.dziadek@student.uci.agh.edu.pl..
.
> [...]
> wielkosci 1.5 cm. Czy ktos moglby mi jasno wyjasnic co to jest, jak sie
> leczy, co sie z tym robi ... Na opisie jest napisane tylko, ze zaleca sie

Czy to było wykryte przez przypadek przy badaniu nie związanym z
nadnerczami, czy szukano czegoś w nadnerczach właśnie?

4. Data: 2003-11-18 19:19:18

Od: "[pl]kris79" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Nov 2003 22:48:52 +0000 (UTC), Ryszard Karnia
<d...@s...uci.agh.edu.pl> wrote:

Samo znalezienie guza w okolicy nadnerczy jeszcze nie dowodzi, że jest on
przyczyną skoków ciśnienia. Aby potwierdzić, że jest on faktycznie czynny
hormonalnie (tzw. guz chromochłonny rdzenia nadnercza) warto byłoby
oznaczyć metabolity katecholamin (metoksypochodne adrenaliny i
noradrenaliny) w dobowej zbiórce moczu.

Pozdrowienia.

--
--- Join SETI@Home - check setiathome.berkeley.edu ---

5. Data: 2003-11-20 15:09:55

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ryszard Karnia" <d...@s...uci.agh.edu.pl> napisal w
wiadomosci news:slrnbrik2i.lja.dziadek@student.uci.agh.edu.pl..
.
> Szukano czegos w nadnerczu - powod: skoki cisnienia.

Mialam nadzieje, ze odpowie Ci ktos bardziej kompetentny...
IMO, jesli na to badanie nie kierowal Cie endokrynolog, tylko inny lekarz,
to powinienes sie zglosic do endokrynologa na dokladne badania... Jesli
endokrynolog, to isc do niego z wynikiem... Ja wiem tylko tyle, ile mozna
sie osluchac z tematem odwiedzajac znajomego pacjenta w szpitalu na oddziale
endokrynologicznym... Trzeba pobadac poziom hormonów i, w zaleznosci od
tego, czy gruczolak jest czynny hormonalnie czy nie, albo sie go obserwuje
(to jest to zalecenie - kontrola za 6 miesiecy) i sprawdza czy rosnie, albo
sie leczy. Gruczolak to jest zmiana lagodna, wiec nie powinno byc zle.
Operuje sie, jak ma ponad 3 cm...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl