Cukrzyca ?

1. Data: 2003-11-17 22:42:43

Temat: Cukrzyca ?
Od: "Andrzej Pimpek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem kobieta i mam 71 lat czy wynik
119 mg/dl glucosy
cholesterol 251 mg/dl
i triglicerides 202mg/dl
to poczatek cukrzycy

2. Data: 2003-11-17 23:29:04

Temat: Re: Cukrzyca ?
Od: b...@o...pl (BEATA) szukaj wiadomości tego autora

Droga Pani
cholesterol granica to200-250
trójglicerydy 50-180
glukoza granica 115

niestety zaliczyc wizyte u dobrego lekarza i dieta
pozdrawiam BEATA
3. Data: 2003-11-18 19:12:44

Od: "[pl]kris79" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Nov 2003 23:42:43 +0100, Andrzej Pimpek <p...@p...onet.pl>
wrote:

Cukrzycę rozpoznaje się przy wyniku glukozy powyżej 140 mg/dl na czczo,
czyli Pani wynik jest zupełnie prawidłowy. Cholesterol i trójglicerydy ma
Pani w okolicach górnej granicy normy (w większości laboratoriów norma
wynosi do 200 mg/dl) i też nie jest to powód do dużego niepokoju.
Chciałbym w Pani wieku mieć takie parametry gospodarki lipidowej i
węglowodanowej.

Pozdrowienia.

--
--- Join SETI@Home - check setiathome.berkeley.edu ---

4. Data: 2003-11-20 00:05:34

Od: "thraxx" <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wynosi do 200 mg/dl) i też nie jest to powód do dużego niepokoju.
> Chciałbym w Pani wieku mieć takie parametry gospodarki lipidowej i

Ech.. troche przestarzałe informacje :-)
1. Cukrzycę rozpoznaje się od 126 mg/dl na czczo. Natomiast w teście OGTT
(doustny test obciążenia glukozą) jeśli wyjdzie <140 jest OK, jeśli 140-200
to upośledzona tolerancja glukozy, a cukrzyca przy >200, ale i tak pierwszym
badaniem jest glukoza na czczo i powinno być poniżej 126 mg/dl

2.Jeśli chodzi o cholesterol to na 200 zgoda, natomiast aktualne wytyczne
wskazują na wartość graniczną normy dla triglicerydów 150 mg/dl

Amendment was passed :-)
Pozdrawiam.

5. Data: 2003-11-20 06:59:23

Od: "[pl]kris79" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Nov 2003 01:05:34 +0100, thraxx <f...@f...pl> wrote:

> [...]
> pierwszym
> badaniem jest glukoza na czczo i powinno być poniżej 126 mg/dl

Tak, oczywiście masz rację. > 140 mg% w OGTT lub dwukrotnie > 126 mg% na
czczo. Nie wiem dlaczego napisałem > 140 na czczo... może zmęczenie
sprawiło, że się pomyliłem. Na szczęcie przez naukowe sito grup nie
przemknie się żaden błąd ;) Moja wina. Kontroluj dalej drogi Thraxxie ;)

--
--- Join SETI@Home - check setiathome.berkeley.edu ---

gruczolak nadnercza ... ?
pomocy, palenie ->lekarz ?