gruszki ...

1. Data: 2006-10-29 14:13:48

Temat: gruszki ...
Od: "Ollla" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam pewien mały "problem". :) Zostałam obdarowana przez znajomych dużą
ilością gruszek ( z gatunku raczej twardych).
Czy macie może jakiś pomysł jak je spożytkować ?

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
Ollla

2. Data: 2006-10-29 15:18:36

Temat: Re: gruszki ...
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ollla" <o...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> ilością gruszek ( z gatunku raczej twardych).
> Czy macie może jakiś pomysł jak je spożytkować ?

kompot, gruszki w syropie, gruszki w occie, zostawić aby doszły,
gruszecznik...

3. Data: 2006-10-29 15:21:33

Od: k0m0r <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ollla napisał(a):
> Witam,
> Mam pewien mały "problem". :) Zostałam obdarowana przez znajomych dużą
> ilością gruszek ( z gatunku raczej twardych).
> Czy macie może jakiś pomysł jak je spożytkować ?

Ciacho ciacho ciacho :)
Zwlaszcza jesli twarde sa, nie rozpadna sie w procesie produkcyjnym :)
Takie z gorzkiej czekolady, z gruchami, mniam...

Pozdr,

Michal

4. Data: 2006-10-30 08:32:10

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ollla" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ilością gruszek ( z gatunku raczej twardych).
> Czy macie może jakiś pomysł jak je spożytkować ?

1. gruszki w occie na slodko
2. kompot z gruszek
3. dodatek do lodow (jesli miekkie w miare)
4. mus gruszkowy (gruszki "rozgotowac" w malej ilosci wody, potraktorac
cukrem zelujacym lub zelfixem w niewielkiej ilosci i do sloikow - na goraco-
po zakreceniu wieczka odwrocic do gory dnem...
Pychotka jak dla mnie
5. kotlety schabowe z gruszka i serem (zapiec)

5. Data: 2006-10-30 09:09:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "Ollla" <o...@p...onet.pl> wrote in message

> kompot, gruszki w syropie, gruszki w occie, zostawić aby doszły,
> gruszecznik...

Gruszecznik:

Zdrowe gruszki bez ogonków (około 15kg), ale z pestkami i skórą pokroić na
kawałki włożyć do naczynia i pozostawić na noc, rano przerobic na
sokowirówce, do soku dodać 1- 1,5 dag kwasku cytrynowego, wymieszać i wlać
do fermentora, założyć korek lub pokrywę, rurkę fermentacyjną i postawić w
ciepłym miejscu. Po fermentacji burzliwej ściągnąć znad osadu, do innego
balonu - po samą górę, założyć ponownie rurkę fermentacyjną i wynieść do
chłodu, na 1,5 miesiąca. Potem zabutelkować.
Może nie być klarowny, ale smak ma fantastyczny.

6. Data: 2006-10-30 10:42:54

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ollla napisał(a) 29/10/2006 15:13:

> Mam pewien mały "problem". :) Zostałam obdarowana przez znajomych dużą
> ilością gruszek ( z gatunku raczej twardych).
> Czy macie może jakiś pomysł jak je spożytkować ?

Poza ciastem polecam pieczone gruszki z serem pleśniowym (typu lazur). Można
to przyrządzić różnie, najprościej jest przekroić umyte gruszki na pół,
wydrążyć pestki łyżeczką, nałożyć tam sera i zapiec to ze 20 minut w
naczyniu posmarownym masłem. Jak duże gruszki, to dłużej. Pasują do tego
ponoć też płatki migdałów lub boczek owinięty dookoła gruszki :-)

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

7. Data: 2006-10-30 17:27:57

Od: "Ollla" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. gruszki w occie na slodko

Hej, dziękuję za pomysły !
Ten mnie zainteresował szczególnie, rozumiem, że to ukrywa się pod nazwą
gruszki marynowane i finalnie wychodzi "coś podobnego do śliwek
marynowanych" ?

K.

8. Data: 2006-10-31 08:51:26

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hej, dziękuję za pomysły !
> Ten mnie zainteresował szczególnie, rozumiem, że to ukrywa się pod nazwą
> gruszki marynowane i finalnie wychodzi "coś podobnego do śliwek
> marynowanych" ?

Dokladnie tak
Jesli Coi bardzo zalezy wyciagneod Mamy przepis i zapodam na grupie
Mama robila i Gruszki i sliwki i... pomidory...
Te ostatnie - qpa roboty, dosc drogie (robi sie je ciut inaczej niz reszte)
ale przepyszne. Roila jeszcze marynowany czosnek (ale to musi byc czosnek
mlody)
\Pyyyyyyyyyycha
ale tez drogo wychodzi bo z tego co pamietam na 10 glowek czosnku potrzeba
litr wytrawnego wina, ocet, oliwe i.. czosnek :-)

9. Data: 2006-10-31 09:50:14

Od: "Ollla" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli Coi bardzo zalezy wyciagneod Mamy przepis i zapodam na grupie

Hej,
Ogrrrrromnie zależy ;) Jak się uda to wyciągnij ;)
Ja i gruszki czekamy z niecierpliwością ;)

Ollla

10. Data: 2006-11-02 07:57:25

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hej,
> Ogrrrrromnie zależy ;) Jak się uda to wyciągnij ;)
> Ja i gruszki czekamy z niecierpliwością ;)
>
> Ollla

No i mam (uwaga dlugie)

1. gruszki w occie

2 kg gruszek, 2 szklanki octu 6%, 1 szklanka wody, 1 kg cukru, 1 dkg
gozdzikow
Z octu, wody, cukru i gozdzikow pzygotowac syrop. Po wyszumowaniu gdy syrop
zacznie sie perlic wkladamy obrane ze skorki gruszki (wczsniej wyjac z nich
gniazdka pewstkowe pozostawiajac korzonki- gruszki dzielimy na cwiartki i
wycinamy gniazda nasiene)
Gruszki gotujemy na malym ogniu w syropie do momentu gdy stana sie
przejrzyste i nabiora zlkotego koloru. Nastepnie wkladamy je do wyprazonych
sloikow zalewajac syropem, zakrecajac i stawiajac "do gory dnem" az wystygna

2. sliwki w occie

1 kg sliwek (wegierek), 1 szklanka octu 6%, 1 szklanka wody, 1/2 szklanki
cukru, lyzka gozdzikow, kawalki cynamonu
Zagotowac syrop, zalac sliwki (dobrze jest przed wrzuceniem ponakluwac kazda
sliwke w kilku miejscach), pozostawic do dnia nastepnego. Zlac syrop,
nastenie syrop podgrzac i ponowieni zalac nim sliwki (zabieg powtarzac 4
razy)
3 raz zalac sliwki goracym syropem a 4 raz wrzacym, do ktorego przed
zagotowaniem dolac jeszcze 1/2 szklanki octu. Gorace sliwki wkladac do
sloikow zalewajac syropem,. zakrecic i postawic "do gory nogami"

3. pomidory w occie na slodko

3 kg pomidorow, 75 dkg cukru, 1 szklanka octu, gozdziki, cynamon (w
laskach)
pomidory sparzyc i obrac ze skorki, przepolowic i wydrazyc pestki (pestki na
sitko i przetrzec zbierajac sok- potrzebne bedzie 1 szklanka soku z
pomidorow)
ugotowac syrop i wrzucac partiami pomidory (gotowac 10 minut liczac od
zawrzenia) - kazda partie pomidorow gotowac oddzielnie , nastepnie pomidory
wyjac na sitko, do syropu dolac sok, odparowac do pierwotnej objetosci.
do syropu wrzucic pomidory, korzenie i gotowac na malym ogniu przez 10
minut.
Gorace pomidory wkladac do sloikow, zalac syropem, zakrecic i postawic "do
gory nogami"

4. dynia w occie

Na sok - 1 l octu, 1 kg cukru, cynamon, gozdziki

Dynie obrac ze skorki, pestki i wlokna wyrzucic. Zolty miasz pokroic w grube
kwadraty, przygotowac syrop, zagotowac. Do zimnego syropu wrzucic mdynie i
podgrzewac (zagotowac) do momentu az dynia bedzie szklista i miekka.
Wkladac do sloikow, zalac syropem zakrecic i stawiac 'do gory nogami"

Fasola zmielona co zrobić?
Co i jak zrobić z udżca indyczego???
Przepraszam...
[pyt]czosnek