gry komputerowe dla dzieci

61. Data: 2005-05-25 21:48:10

Temat: Re: gry komputerowe dla dzieci
Od: Jonasz <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik m...@p...onet.pl napisał:

> Tak super, ale na myszce nie wykształci chwytu pęstekowatego, który będzie mu
> potrzebny do m.in. pisania...

Aleś mną wstrząsnęła! Nasze dzieci nie spędzały nawet
2 godzin dziennie. Teraz starszej zdarza się czasem
troche więcej posiedzieć, ale ona ma już 11 lat
i nadal pilnujemy przerw. Zresztą tablecik ma pisak
o 256 poziomach nacisku :-)
Chwyt pęsetkowy to sobie dzieci ćwiczą przez resztę
dnia, malując farbkami, robiąc "chińszczyznę"
w krzyżówkach albo w zerówce na nie wiem czym.

J.

62. Data: 2005-05-26 06:27:49

Od: Marynatka <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-05-25, Jonasz <j...@p...onet.pl> wrote:

> Parada? Zapomnij. Ja od kiedy mam mieszkanie myślę,
> czy by sobie jakiegoś terminala nie zainstalować
> w toalecie.
> Główna przeszkoda to zdanie mojej piękniejszej połowy,
> bo gdybym mieszkał sam, to już by tam laptopik P-2
> jakiś biedny sobie stał. No i te kabelki wszystkie,
> które kładłem ze dwa lata temu, teraz odbierają sens
> zakupu access pointa :-(

O patrz - a wlasnie miałam pisać, zebyś sobie to zakupił :))))
U nas sprawdza się DOSKONALE :)
Głownie podoba mi się to, że mogę leniuchować na balkonie pijąć herbatkę i
czytać niusy :)

--
Marynatka

63. Data: 2005-05-26 08:09:32

Od: "Vax" <v...@t...pl.bez.tego.tu> szukaj wiadomości tego autora

> Tak super, ale na myszce nie wykształci chwytu pęstekowatego, który będzie
> mu
> potrzebny do m.in. pisania...

no, nie to co na kubeczku albo wiaderku do piasku...

(kredek pewnie tez nigdy nie trzymal)

v.

64. Data: 2005-05-26 14:52:49

Od: "Baranska" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vax" <v...@t...pl.bez.tego.tu> napisał w wiadomości

> (kredek pewnie tez nigdy nie trzymal)

To o moim Filipie?

Ja mam takie przemyślenia, że Filipowi ów chwyt pęsetkowy w sumie nie będzie
do niczego potrzebny. No chyba, że do trzymania rysika od palma :-) Wiem, że
w ciągu najbliższych kilku lat w szkole nic się nie zmieni i facet, chce czy
nie, będzie się musiał nauczyć pisać, ale ... ja właściwie, poza podpisem,
pisać długopisem nie potrzebuję wcale. Jeszcze jakby w pracy papierowe
dokumenty zamienili na elektroniczne, to i podpisywać się nie musiałabym.
Wystarczy umieć pisać na klawiaturze. Chyba to mało odkrywcze :-)

Aga

65. Data: 2005-05-26 15:55:11

Od: "Vax" <v...@t...pl.bez.tego.tu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Baranska" <b...@p...onet.pl> napisała:
> Użytkownik "Vax" <v...@t...pl.bez.tego.tu> napisał w wiadomości

> To o moim Filipie?

Nie, o innym, hipotetycznym 4-5 latku. "Meczafola taka" ;)

Odnioslem sie tylko do tego, jakoby zdobywanie umiejetnosci
poslugiwania sie mysza mialo zaklocac wyksztalcanie sie czegos innego.

> Ja mam takie przemyślenia, że Filipowi ów chwyt pęsetkowy w sumie nie
> będzie
> do niczego potrzebny. No chyba, że do trzymania rysika od palma :-)

No, dobrze kombinujesz. Ale jeszcze przez jakis czas podpis cyfrowy
nie zdola we wszystkich aspektach zycia wyprzec tradycyjnego ;)

[...]
> Wystarczy umieć pisać na klawiaturze. Chyba to mało odkrywcze :-)

Wiesz, ja dawno temu zainstalowalem UniSpikera i komputer kobiecym
glosem zagadal: "Jarek, proszę do łóżka".
Wtedy mlody zaczal pisac na klawiaturze (jest tez funkcja odczytu
kazdego klawisza). Poznal wszystkie wielkie litery (z klawiatury)
i male (z ekranu), musialem odpowiedziec na pytania dotyczace
zmiekczen i dwuznakow (mamy w nazwisku ;)).
Maly ma tez wlasnego "laptopa". Ale do rzeczy.
U funfla znalazl innego "baj-topa" i byl mocno niekontent,
gdy sie okazalo, ze zamiast "NORMALNEGO QWERTY" na nim klawisze
ulozne sa w jakies "glupie ABCDEF". Abecadlo to dla niego abstrakcja,
klawiatura za to, to cos naturalnego.

Nauke pisania na kompie przerwalem, gdy moj leniuch zaczal
pisac fonetycznie i na moje "ale to nalezy pisac inaczej"
odpowiadal - "nie trzeba, slyszysz, ze dobrze brzmi".
Przestawilem go (tez sposobem, ale nie czas na to ;))
na czytanie, zeby mu sie pisownia poprawna "autokodowala".

pozdrawiam - v.
PS. jak na trolla, to calkiem cywilizownay post mi wyszedl, nieprawdaz? ;)

66. Data: 2005-05-26 17:36:41

Od: "Blanka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mletka" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> przeczytałam wszystkie wypodziedzi dotyczące tego wątku i jestem
niektórymi
> przerażona.

Całkiem na wyrost.

>sama nie bardzo znam sie na grach ale mój małżonek ma pojęcie na
> ten temat. zapytałam go odnośnie tych wszystkich strategi ( typu Age ...,
> cezar, kleopatra, heros itd.)które tu polecją inni rodzice przechwalajac
sie
> jak to ich dziecko zaczęło grać w wieku juz 4 lat. jestem przerażonaq.

Całkiem na wyrost.

> jestem ciekawa w co takie dzieci bedą grały jak będą starsze. mój syn ma
5
> lat i choc garnie się do gier typu spiderman, batman, need for speed to ja
> tak walczę aby więcej czasu poświęcił grom przeznaczony dla jego wieku
> dziecięcym typu królik bystrzak, piotruś pan, scooby, hugo, reksio,
kangurek
> kao, bob budowniczy.

Mój 5-latek woli SimCity, 998. Teraz czeka na Lego Star Wars. Hugo, Bob
budowniczy zwyczajnie go nudzą. Facet generalnie lubi gry strategiczne.
Porównanie ich z paleniem, piciem i imprezowaniem świadczy zdecydowanie o
tym, że nie bardzo wiesz o czym piszesz.
Moja starsza, obecnie 15-córka gra w strategie od 3 roku życia. Gry w domu
były zawsze. Ojciec tego dziecka zawodowo przez kilka lat zajmował się
pisaniem recenzji gier strategicznych w pismach branżowych. Obecnie już po
12 latach obcowania z materią córka poświęca grom około 4 godzin w tygodniu.
Nie dlatego, że kijem odganiamy od kompa, ale woli w wolnym czasie poczytać.
Obecnie gra w Morrowinda.

Blanka

67. Data: 2005-05-26 18:43:40

Od: "Baranska" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, o innym, hipotetycznym 4-5 latku. "Meczafola taka" ;)
>
> Odnioslem sie tylko do tego, jakoby zdobywanie umiejetnosci
> poslugiwania sie mysza mialo zaklocac wyksztalcanie sie czegos innego.

Spoko, zapomniałam smajlika postawić :-)

> No, dobrze kombinujesz. Ale jeszcze przez jakis czas podpis cyfrowy
> nie zdola we wszystkich aspektach zycia wyprzec tradycyjnego ;)

U mnie w firmie jest i właściwie można wyprzeć ten tradycyjny. Ale trzeba
jeszcze mentalność ludzi zmienić, a na to trzeba czasu.
No i pieczątki nie da się przybić, chyba, że na monitorze :-)))

> Nauke pisania na kompie przerwalem, gdy moj leniuch zaczal
> pisac fonetycznie i na moje "ale to nalezy pisac inaczej"

Dobrze, że to napisałeś, muszę pilnować. Ale mam też policjanta w postaci
Pauliny.

> PS. jak na trolla, to calkiem cywilizownay post mi wyszedl, nieprawdaz? ;)

Prawdaż, prawdaż :-)

Aga

68. Data: 2005-05-26 18:58:08

Temat: [OT] gry komputerowe dla dzieci
Od: "Baranska" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiesz, przed parapetem mialem do czynienia ze skateboardem,
> i nie bylo mi "wsio tyba" (a DOBRY bylem, nie chwalac sie ;))
> Na szczescie "w _pelni_ funkcjonalna odwrotke" przecwiczylem
> na kolkach jeszcze :)

Ja z dechą to tylko na serfie, ale tam się w obie strony jeździ, więc się
nie liczy.
Powtórzę jak echo - w imię czego uczyłeś się w drugą stronę? Teraz to chyba
nie umiałabym lewą do przodu ... nie no w życiu, to wbrew naturze :-)

> nie no, pisanie lewa, gra w pingla etc. ale gitara?... w imie czego? ;))

Trochę z nudów, bo to wakacje były, a ja jeszcze uczyłam się. Poza tym jak
się gra parę godzin dziennie, to ileż można tą lewą ręką? :-)

> PS. eee.... zauwazam tendecje w popadanie w OT ;)

A sam się ciskałeś, że ...

Zaznaczyłam w topicu, może nikt się nie przyczepi :-)

Aga

69. Data: 2005-05-26 20:50:14

Temat: Re: [OT] gry komputerowe dla dzieci
Od: "Vax" <v...@t...pl.bez.tego.tu> szukaj wiadomości tego autora

> Powtórzę jak echo - w imię czego uczyłeś się w drugą stronę?

No bo na kolkach, to wiesz... nie jest sie przywiazanym,
tu sobie podskocze, tam sie w locie obroce, przydatna byla taka umiejetnosc.
Mlody bylem i lubilem sie popisywac :)
No ba... ale po co sie w koncu jezdzilo na deskorolce?
A po co moj mlody jezdzi nie trzymajac kierownicy? Chyba nie
"zeby sie przeciagnac i wyprostowac plecy" ;)

[...]

> Trochę z nudów, bo to wakacje były, a ja jeszcze uczyłam się. Poza tym jak
> się gra parę godzin dziennie, to ileż można tą lewą ręką? :-)

hehe, przyjmuje :)

v.

70. Data: 2005-05-26 21:18:01

Od: "Baranska" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ba... ale po co sie w koncu jezdzilo na deskorolce?
> A po co moj mlody jezdzi nie trzymajac kierownicy? Chyba nie
> "zeby sie przeciagnac i wyprostowac plecy" ;)

Deskorolka rozumiem, ale parapet? Wiązania trzeba przestawiać i nacisk na
nogę i ...

Aga

wakacje
Logopeda dla dziecka