grzane wino

1. Data: 2003-12-30 21:21:59

Temat: grzane wino
Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanie - jakiego czerwonego wina uzyc do zrobienia grzanego wina? i czy
nalezy je delikatnie podgrzac az do zagotowania sie?

1. Data: 2003-12-30 21:25:44

Temat: Re: grzane wino
Od: "-=Elwood=-" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wolno gotować!! Ma sie mocno podgrzać ale nie zagotować!!!
Uzyj jakiego chcesz czerwonego wina, bardzo popularne jest oczywiście
wytrawne np. Kadarka, ale wiele osób robi grzańca ze słodkich czerwonych
win. Niektórzy robią nawet coś w rodzaju Grogu, dodając trochę rumu no i
oczywiście przyprawy..
Smacznego

Our Knowledge Is Our Power
-=Elwood=-

1. Data: 2003-12-30 21:25:54

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-12-30 22:21:59 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *rena* skreślił te oto słowa:

> mam pytanie - jakiego czerwonego wina uzyc do zrobienia grzanego wina? i czy
> nalezy je delikatnie podgrzac az do zagotowania sie?

Po pierwsze - nie wolno dopuscic do zagotowania sie.
Po drugie, do grzanca uzywa sie czerwonego wina, ale smak to juz kwestia
gustu, czy ktos lubi slodkie dodatkowo 'doslodzone' przyprawami czy miodem
czy tez woli wytrawne/polwytrawne/ złamane przyprawami.
Po trzecie, nie ma wiekszego sensu kupowac super drogich win.
po czwarte, ostatnio w marketach pojawiły sie renskie wina przeznaczone
wlasnie na grzanca - etykietka jest mocno kolorowa z motywami zimowo -
swiatecznymi. Jest smaczne.
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2003-12-30 21:26:19

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

rena napisal(a):

>mam pytanie - jakiego czerwonego wina uzyc do zrobienia grzanego wina? i czy
>nalezy je delikatnie podgrzac az do zagotowania sie?

Ja kupuje Sofie wytrawna. Lepsze wino to raczej zbedny wydatek. Nie
gotuje.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-12-30 21:46:24

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

tutaj jest swietny przepis na grzane wino. Palce lizać. I proste w
wykonaniu :)

http://jedlinski.pl/glogg

Pozdrawiam
Sasannka
---
http://sasannka.xpect.pl

--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_-
-_--_--_--

Największy sklep z grami wszelkiego rodzaju w polskim Internecie!

1. Data: 2003-12-31 09:59:14

Od: "gdaMa" <g...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bssqj5$99k$1@absinth.dialog.net.pl, -=Elwood=-
wystukał(a):
> Nie wolno gotować!! Ma sie mocno podgrzać ale nie zagotować!!!
> Uzyj jakiego chcesz czerwonego wina, bardzo popularne jest oczywiście
> wytrawne np. Kadarka, ale wiele osób robi grzańca ze słodkich

Kadarka wytrawna?????...

próbowałam wielu win IMO najlepiej nadaje się Egri Bikaver (bycza krew)
osładzam miodem, dodaje przypraw i tylko podgrzewam - nie gotuję!!
wino przygotowuję wcześniej tak aby przeszło przyprawami, tuż przed
podaniem ponownie podgrzewam (chociaż niezłe jest także takie w temp.
pokojowej)

gdaMa (Magda)

1. Data: 2004-01-16 21:36:44

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <g...@w...wp.pl>
[...]
> Kadarka wytrawna?????...

Jest i owszem.
Popatrz na etykiety, ja mam do wyboru czerwoną, białą i niebieską.
Bułgarskie oryginalne.
Pozdrawiam, Jerzy

swiezy szpinak duszony na masle
uff, dobrze ze nie mam modemu
Mięso ze strusia
dzem z fig -gdzie mozna kupic w Polsce?
Dostalem na gwiazdke zeliwny wok - co przyrzadzic na poczatek?