grzybica na twarzy?

1. Data: 2002-05-28 20:04:15

Temat: grzybica na twarzy?
Od: to ja <a...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

witam grupowiczow. sprawa jest taka - wyszlo mi cos ostatnio na twarzy
- jakies dwa tygodnie temu... srednica okolo 1 cm - wyglada to mniej
wiecej tak, ze codziennie rano mam taki zaschniety i popekany
naskorek, ktory mozna "zeskrobac paznokciem" - robie to codziennie
rano zeby nie bylo widac - zreszta - to schodzi przy myciu twarzy...

anyway - pytanie jest takie - czy z mojego opisu mozecie cos
wywnioskowac? czy to moze byc grzybica? i jezeli tak - czy jest jakas
masc, ktora moglbym wyprobowac?

a... sprawa wyglada tak, ze teraz jestem w stanach i wracam do Polski
dopiero w pazdzierniku no i ubezpieczenie, ktore tutaj mam nie pokrywa
leczenia dermatologicznego - moze wiec jest jakas masc ktora moglbym
wyprobowac? czy taka masc na grzybice na przyklad ma jakies skutki
uboczne? w razie gdyby to nie byla jednak grzybica - moze mi to
zaszkodzic? co radzicie? czy pomogloby gdybym podal link do zdjecia
tego dziwactwa na mojej twarzy?

2. Data: 2002-05-29 01:34:49

Temat: Re: grzybica na twarzy?
Od: m...@a...com (MrufkaYY) szukaj wiadomości tego autora

Subject: grzybica na twarzy?
From: to ja a...@e...com
Date: 5/28/02 4:04 PM Eastern Daylight Time

[...]

---

Przepraszam ze ci nie pomoge ale chce ci powiedziec ze mam identyczny wykwit
od dwu miesiecy na wewnetrznej czesci dloni. /notabene tez mieszkam w Stanach/
Stosowalam rozne masci zalecone przez lekarza NIC Nie POMOGLO. Nawet sie lekko
powiekszylo. Jeden lekarz powiedzial ze to grzybica drugi ze egzema. Zalecili
... mniej wody!!! Czyli jak najmniej myc rece i ciagle stosowac tluste kremy.
Jak tu nie myc rak ????
Opadaja rece. Co to za gangrena panuje w tych Stanach. Sama nie wiem skad to
mam pedantycznie dbam o higiene i lekarze mowia ze to wlasnie od tego :(
mrufka

3. Data: 2002-05-29 07:22:41

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "to ja" <a...@e...com> napisal w wiadomosci
> [...]
> naskorek, ktory mozna "zeskrobac paznokciem" - robie to codziennie
> rano zeby nie bylo widac - zreszta - to schodzi przy myciu twarzy...

Czy zmaina jest rowno okragla? Reszta rzeczywiscie wskazuje na grzybice. Aha
czy pod tym zeskrobanym naskorkiem jest skora zaczerwieniona?

> anyway - pytanie jest takie - czy z mojego opisu mozecie cos
> wywnioskowac? czy to moze byc grzybica? i jezeli tak - czy jest jakas
> masc, ktora moglbym wyprobowac?
Masci jest kilka, ale nie wiem czy w USA sa dopuszczone i pod jakimi
nazwami, w Polsce to : amorolfina (Loceryl) w postaci kremu, cyklopirox
(Batrafen, Loprox, Mycoster, Obytin, Nagel batrafen) w postaci kremu i
pudru, terbinafina (Lamisil) w postaci kremu - (nazwa handlowa w nawiasie)
to sa leki najnowszej generacji skuteczne w przypadku zakazen grzybami
drozdzopodobnymi, plesniami oraz dermatofitami wiec powinny pomoc. Wszystkie
sa bardzo skuteczne (sprawdzalam doswiadczalnie) i wmiare bezpieczne. Sa
jeszcze staesze Klotrimazol, Pimafucin, Mikonazol i ekonazol w postaci
kremow, ale swoim dzialaniem nie obejmuja wszystkich rodzajow grzybow, wiec
mozesz nie trafic.

> [...]
> wyprobowac? czy taka masc na grzybice na przyklad ma jakies skutki
> uboczne? w razie gdyby to nie byla jednak grzybica - moze mi to
Dzialania uboczne ma kazdy lek, ale w wiekszosci przypadkow to glownie
nadwrazliwosc na jego skladniki jest glownym przeciwwskazaniem do jego
stosowania. Ponadto amorolfina - nie wolno stosowac podczas ciazy i
karmienia, oraz na duze powierzchnie skory; cyklopirox - ciaza,
terbinafina - ciaza.

czy pomogloby gdybym podal link do zdjecia
> tego dziwactwa na mojej twarzy?
pewnie tak :)

I jeszcze jedno zmiany grzybicze moga zniknac szybko (choc czesto to zmudne
leczenie), ale smarowac nalezy jeszcze przez jakis czas zeby sie nie
odnowily. Pozatym jest jeszcze jedna mozliwosc, ze zmiany to nie ognisko,
ale odczyn alergiczny na obecnosc grzyba w innym miejscy (mykidy) i wtedy
miejscowe leczenie nie pomoze, niestety.
Powodzenia

Wioletta Swiatek-Kwapniewska

4. Data: 2002-05-29 12:23:25

Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

skoro wszystko dzieje sie w USA to moze to waglik ? :-)
TB

5. Data: 2002-05-29 14:18:53

Od: m...@a...com (MrufkaYY) szukaj wiadomości tego autora

Subject: Re: grzybica na twarzy?
From: "Tomasz Bednarz" t...@i...pl
Date: 5/29/02 8:23 AM Eastern Daylight Time

skoro wszystko dzieje sie w USA to moze to waglik ? :-)
TB

Taaaaaaa...........
mrufka

6. Data: 2002-05-29 14:32:26

Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> skoro wszystko dzieje sie w USA to moze to waglik ? :-)
> TB
>
> Taaaaaaa...........
> mrufka

a czy mrufka to jakas nowa odmiana waglika :-) ?

TB

7. Data: 2002-05-29 17:31:51

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dopiero w pazdzierniku no i ubezpieczenie, ktore tutaj mam nie pokrywa
> leczenia dermatologicznego - moze wiec jest jakas masc ktora moglbym

a moze do lekarza pierwszego rzutu bo chyba ta ubezpieczalnie to powinna pokrywac
a zawsze cos ci moze pomoga bardziej niz opisywanie na grupie .
z masci spobuj te over the counter na grzybice, Monistat, Miconazol. to jedyne
co bez lekarza w Stanach mozesz zrobic. jelsi to zapalenie skory bakteryjne, bo tez
tak moze byc to pomoze masz Triple antibiotyk oitment.
iwon(k)a

8. Data: 2002-05-29 18:29:53

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
bakteryjne, bo tez
> tak moze byc to pomoze masz Triple antibiotyk oitment.

Zapalenia bakteryjne to raczej "mokre" zmiany, a nie luszczaca sie sucha
skora.

9. Data: 2002-05-29 19:39:30

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "violeczka" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zapalenia bakteryjne to raczej "mokre" zmiany, a nie luszczaca sie sucha
> skora.

ok mozliwe, mowie z obserwacji mojej znajomej, ktora miala sucha i
byla to bakteria.
iwon(k)a

10. Data: 2002-05-30 18:58:35

Od: to ja <a...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 29 May 2002 09:22:41 +0200, "violeczka"
<v...@p...onet.pl> wrote:

>Czy zmaina jest rowno okragla? Reszta rzeczywiscie wskazuje na grzybice. Aha
>czy pod tym zeskrobanym naskorkiem jest skora zaczerwieniona?

ok... no wiec te "kwiat" na mojej twarzy nie jest "rowno okrogly"...
wlasciwie wcale nie jest okragly... jest troche podluzny - ale ksztalt
nie jest regularny...

a pod zeskrobanym naskorkiem skora jest jakas dziwna... moze i
zaczerwieniona... i generalnie leciutko swierzbi - nie tak, zebym
musial sie drapac, ale czasem po prostu czuje, ze cos mi tam siedzi...

dzialanie wagolityczne
poziom prolaktyny
Raatownictwo medyczne...
Glukoza - dekstroza: Czy to to samo ????
homeopatia na stawy