grzybicy paznokci

1. Data: 2002-10-22 08:39:35

Temat: grzybicy paznokci
Od: "Losiu z Wrocka" <jarom(antyspam)666@box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow, mam nastepujace pytania:
- ile trwac przecietnie wyleczenie z grzybicy paznokci tradycyjnymi srodkami
?
- czy tanie specyfiki sa tak malo skuteczne ?
Okres leczenia mial trwac 3 miesiace a koszt ok 300 zl.
Zaczolem brac Lamisil (2x50zl przez 1 miesiac), a tegaz gdy okazalo sie ze
mam plesnie to lekarz przepisal mi Orungal (3x100 przez 3 miesiace). Troche
duzo.
Calosc kuracji wzrosla z 300 zl do 400 zl. Czy lekarz nie popelnil malej
gafy
przepisujac mi Lamisil nie znajac typu grzyba ?
losiu

2. Data: 2002-10-23 18:29:56

Temat: Re: grzybicy paznokci
Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co mi wiadomo to Lamisil jest jednym z najlepszych leków na
dermatofity i stosunkowo bezpiecznym, niestety na grzyby pleśniowe nie
działa. Orungal natomiast działa ze "średnią" siłą, ale za to, zarówno na
dermatofity, drożdże jak i pleśnie. Terapia rzeczywiście trwa około trzech
miesięcy i nie zawsze kończy się pełnym sukcesem.

Mam wątpliwości co do skuteczności metod tradycyjnych. Możesz spróbować
smarować paznokieć świeżo wyciśniętym czosnkiem lub czosnkiem zmieszanym z
oliwą z oliwek. Posmaruj na noc i czymś zawiń. Gdyby pomogło to daj mi znać.

Pozdrawiam, andrzej

Użytkownik "Losiu z Wrocka" <jarom(antyspam)666@box43.pl> napisał w
wiadomości news:ap32v6$rsn$2@news2.tpi.pl...

3. Data: 2002-10-24 08:48:45

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście posmarowanie nie może być jednorazowe. Terapia w przypadku grzybicy
paznokci jest zawsze długotrwała.

Pozdrawiam, andrzej

4. Data: 2002-10-25 19:32:08

Od: "nornik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A wiec kobieta lekarka, najpierw powinna wyslac mnie na badania a dopiero
potem po ustaleniu grzybka przepisac wlasciwy lek. Teraz jestem stratny 100
zl i miesiac leczenia. Co ciekawe po tym jak dostala wynika badania dalej
kazala mi brac lamisyl ze wykoncze cala paczke ...
nornik

5. Data: 2002-10-25 20:48:14

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Prawidłowo tak powinno się postępować, jednak z wielu względów w życiu jest
różnie. Dlatego nie mogę oceniać jej postępowania. Myślę, że wielu lekarzy
postąpiło by podobnie. Tak samo jest z antybiotykami. Z reguły lekarze
przepisują je na czuja.

Co się zaś tyczy brania do końca tabletek Lamisil, to może mieć to sens.
Wszystko zależy jakiego rodzaju grzyb został w badaniach stwierdzony. Niżej
załączam dane o wymienionych przez Ciebie lekach. Pochodzą one ze stron www
producentów.

Tak jak powiedziałem wcześniej, w leczeniu grzybic trzeba się uzbroić w
cierpliwość i prowadzić konsekwentne leczenie.

Pozdrawiam, andrzej

LAMISIL tabletki
----------------

WSKAZANIA DO STOSOWANIA

Zakażenia grzybicze skóry, włosów i paznokci wywołane przez dermatofity rodzaju
Trichophyton (np. T. rubrum, T. mentagrophytes, T. verrucosum, T. tonsurans, T.
violaceum), Microsporum canis, Epidermophyton floccosum.
Doustne podawanie preparatu LAMISIL jest zalecane w leczeniu grzybic wywołanych
przez dermatofity (Tinea corporis, Tinea cruris, Tinea pedis i Tinea capitis)
oraz w drożdżakowych zakażeniach skóry wywołanych przez rodzaj Candida (np.
Candida albicans). Wskazania do leczenia doustnego w tych przypadkach zależą od
lokalizacji, ciężkości przebiegu lub zakresu zakażenia.
Grzybica paznokci wywołana przez dermatofity.

ORUNGAL kapsułki
----------------

Itrakonazol, pochodna triazolu, działa na dermatofity (Trichophyton spp.,
Microsporum spp., Epidermophyton floccosum), drożdżaki (Cryptococcus
neoformans, Pityrosporum spp., Candida spp. włącznie z: C. albicans, C.
glabrata i C. krusei), Aspergillus spp., Histoplasma spp., Paracoccidioides
brasiliensis, Sporothrix schenckii, Fonsecaea spp., Cladosporium spp.,
Blastomyces dermatitidis oraz inne drożdżaki i grzyby.

Wskazania do stosowania.

Orungal kapsułki wskazany jest w leczeniu następujących jednostek chorobowych:

- w ginekologii: grzybica sromowo-pochwowa;
- w dermatologii i okulistyce:
- łupież pstry, grzybice skórne, grzybicze zapalenie rogówki i grzybice jamy
ustnej,
- grzybice paznokci, wywołane przez dermatofity i/lub drożdżaki;
- grzybice układowe: aspergilloza układowa, kandydoza, kryptokokoza (łącznie z
kryptokokowym zapaleniem oponowo-mózgowym), histoplazmoza, sporotrychoza,
parakokcydioidomikoza, blastomikoza i inne rzadko występujące grzybicze
zakażenia układowe.

6. Data: 2002-10-26 07:34:43

Od: "poseidon" <8...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> smarować paznokieć świeżo wyciśniętym czosnkiem lub czosnkiem zmieszanym z
> oliwą z oliwek. Posmaruj na noc i czymś zawiń. Gdyby pomogło to daj mi

Moj ojciec probowal sie pozbyc grzybicy paznokci roznymi metodami,
niestety z mizernym skutkiem.
Zaczal brac Lamisil, ale po miesiacu musial przerwac,
bo w kontrolnych badaniach niebezpiecznie wzrosly enzymy
watrobowe, a tez efektu dzialania L. po miesiacu nie bylo widac.

W koncu zaczal stosowac miejscowo masc p-grzybicza, ktora
rozpuscila chora czesc paznokcia, a to co odroslo jest zdrowe.
Minelo juz kilka miesiecy i nie ma sladu nawrotu grzybicy.
Sam nie bardzo wierzylem w leczenie miejscowe, ale okazalo sie
ono jedynie skuteczne.

Nie pamietam nazwy tego leku, ale jak sie dowiem to napisze.

7. Data: 2002-10-26 09:44:51

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Dzięki. Z niecierpliwością czekamy na nazwę maści ;-).

Pozdrawiam, andrzej

8. Data: 2002-10-27 07:28:38

Od: "poseidon" <8...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki. Z niecierpliwością czekamy na nazwę maści ;-).

Witam,
informacje z ulotki:

Nazwa - Mycospor Onychoset
Sklad - 1g masci z 0,01g bifonazolu + 0,4g mocznika + subst. pomocnicze
Zestaw zawiera - dozownik z mascia,
- 15 listkow wodoodpornego plastra
- skrobak do usuwania zmiekczonych czesci
paznokcia.

Dzialanie na: dermatofity, drozdze i plesnie
Mocznik rozpuszcza zakazony paznokiec, ulatwia penetracje i zwieksza
dzialanie
bifonazolu.

Stosowanie (w skrocie):
naklada sie masc na paznokiec, zakleja specjalnym plastrem,
po 24 godz rozpuszczona czesc paznokcia moze byc usunieta
przy pomocy skrobaka i naklada sie znowu masc.
Czynnosc sie powtarza do usuniecia chorej czesci paznokcia.
Masc nie rozpuszcza paznokcia zdrowego.

Opakowanie wystarcza na 30 srednich dawek.
Cena - ?, ale powiedza w aptece.

Skutecznosc jest chyba dobra, skoro po ok. pol roku
nie ma zadnych nawrotow, a mozna uniknac dlugotrwalego,
kosztownego i jednak toksycznego leczenia tabletkami.

9. Data: 2002-10-27 22:16:23

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki! Jak to miło znowu się czegoś ciekawego dowiedzieć ;-). Po tak
dokładnym opisie, maść znalazlem bez trudu. Jest na receptę, a producentem jest
firma Bayer AG ( http://www.bayer.com.pl ).

Czy może wiesz, jaki rodzaj grzyba dręczył Twego ojca? Jeśli nie, to proszę
spróbuj określić jego kolor. Zawsze będzie to jakaś wskazówka.

Pozdrawiam, andrzej

10. Data: 2002-11-01 07:26:17

Od: "poseidon" <8...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
proszę
> spróbuj określić jego kolor. Zawsze będzie to jakaś wskazówka.

Wiam,

nie wiem co to byl za grzyb, ale paznokiec (paznokcie)
byly szarozolte, "zmetniale", speczniale i kruszyly sie.
Po leczeniu odrosly normalne.

pozdrawiam
pawel

neuritis intrabulbaris - poradzcie cos...
Zmiany masteopatyczne - co to jest?
grzybica paznokci
lisczne szczawiany wapnia w moczu
Przesuniecie macicy a stosunek plciowy