hałaśliwy okap -co robić?

41. Data: 2011-02-09 06:09:32

Temat: Re: hałaśliwy okap -co robić?
Od: "Maxim" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No wiesz, ja nie wiem, co tam sobie fachowcy bez wykształcenia fizycznego

> wymyślają (że niby w gładkim będzie głośniej), ja po prostu logicznie

> bazuję choćby na analogii do strun głosowych jako fałd w przewodzie - kiedy

> struny/fałdy są w zaniku, powietrze tłoczone z płuc/wentylatora wydostaje

> się bezgłośnie, a kiedy struny/fałdy istnieją, to wpadają w drgania pod

> wpływem tłoczonego z płuc powietrza) i głos się wydobywa.

> I uważam, że pofałdowana powierzchnia wewnętrzna rury w połączeniu z

> wentylatorem to źródło hałasu, a gładka nie.

Miałem podobnie i w tym wypadku spiro okazała się lepsza niż gładka, sztywna
rura! Ponadto u nas te gładkie przewody były na sztywno spięte z kolektorem
wspólnym też blaszanym i całość przenosiła drgania i hałas na wszystkie
mieszkania w bloku. Dopiero spiro 15 cm doprowadzone do pionu pomogło. Tak, że
nie atakowałbym tak mocno spiro, gdyż one wnoszą do układu elastyczność. Ale
oczywiście każdy przypadek jest inny, więc może metoda prób... :)

42. Data: 2011-02-09 08:33:30

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maxim" <m...@o...pl> wrote in message

> [...]
> Ale
> oczywiście każdy przypadek jest inny, więc może metoda prób... :)

Elastyczność i być może brak skutków ruchów termicznych...

43. Data: 2011-02-09 08:36:56

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> "Maxim" <m...@o...pl> wrote in message

> Elastyczność i być może brak skutków ruchów termicznych...

Drgania mogą powodować rezonanse - w końcu są orkiestry dęte.
Wniosek - w trąbach trzeba zastosować elementy tłumiące.

44. Data: 2011-02-09 10:31:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Feb 2011 01:37:36 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

> Kiepską analogię sobie znalazłaś. Struny głosowe to niemal zamknięty
> układ, przez który powietrze przeciska się z takim trudem, że generuje
> drgania. Nie ma to nic wspólnego z przepływem laminarnym lub turbuletnym.

OK. Nie ma. Tylko hałas ten sam.
:-/

45. Data: 2011-02-09 10:33:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Feb 2011 02:15:55 +0100, Panslavista napisał(a):

> Dokładnie, powstają zawirowania powietrza, które nie tylko hałasują, ale
> zwiększają opory przepływu, taki przewód ma zmniejszony przekrój na przepływ
> laminarny.

Właśnie.
Ale niech tam sobie dywagują, szukają... A rozwiązanie jest takie proste.

46. Data: 2011-02-09 10:34:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Feb 2011 02:21:25 +0100, Panslavista napisał(a):

> "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> wrote in message

> Zasada powstawania zawirowań, czyli turbulencji jest dokładnie taka sama.

To i odpowiedziałam, że "OK, nie ma, tylko hałas ten sam" 3-)

47. Data: 2011-02-09 10:35:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Feb 2011 03:06:12 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

> Ale na litość, zachowajmy skalę. Nie porównuj gry na grzebieniu do szumów
> w rurach na zasadzie, że to jest dźwięk i to jest dźwięk.

Gra na grzebieniu jest to wielki i bardzo dokuczliwy hałas. Nie słyszałeś
nigdy chyba.
I nie "szumy w rurach" tylko drgania powietrza na załamaniach.

48. Data: 2011-02-09 10:37:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 09 Feb 2011 07:09:32 +0100, Maxim napisał(a):

> [...]
> nie atakowałbym tak mocno spiro, gdyż one wnoszą do układu elastyczność. Ale
> oczywiście każdy przypadek jest inny, więc może metoda prób... :)

Zależy od rodzaju materiałów budowlanych w kanale, od okapu, od odległości
od kanału (czyli od długości przewodu) itp. Trzeba spróbować.

49. Data: 2011-02-11 17:24:30

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria" <M...@T...pl> napisał w wiadomości

> i jeszce jedno. Okap ma swój taki kielich (redukcja 150/120) i nie jestem
> pewna czy da się to wyjąć i zrobić tak, jak mówisz 150... ale jutro
> zobaczymy, dzieki wszytkim i dobranoc :)

Mój Siemens też ma taką redukcję. W instrukcji piszą, żeby jeśli to możliwe
jej NIE używać.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

50. Data: 2011-02-11 17:31:54

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Słusznie, w gładkim przewodzie też występują zawirowania przy ściankach
> przewodu, ale ta warstwa zaburzeń jest daleko cieńsza, praktycznie w całym
> przekroju występuje przepływ laminarny.

Ja mam rurę spiro karbowaną 150 mm i ciszę. Tylko że kułem ścianę żeby
zamiast kolanka poprowadzić łuk. Trzeba pomyśleć na etapie projektu. Nie ma
żadnych redukcji ani kolanek bliżej niż kilka metrów za ścianą kuchni.

W aerodynamice lub hydrodynamice trudno jest uzyskać przepływ laminarny.
Często mniejsze tarcie uzyskuje się pomiędzy powietrzem a powietrzem (wodą a
wodą), niż pomiędzy powietrzem, a ciałem stałym (wodą a kadłubem). Dlatego
rura karbowana zatrzymując część powietrza na ściankach teoretycznie nie
musi być głośniejsza. Teoretycznie, ale jak jest naprawdę to trzeba policzyć
albo zmierzyć.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

trzecia pozycja włącznika podwójnego
Golarka- foliowa czy rotacyjna
Solary za 1000 zł
oszczednosci nr 4 by zlotowinfo (zestawienie)
stary komputer