halogeniki w suficie

1. Data: 2002-07-17 21:54:01

Temat: halogeniki w suficie
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni,

Ile i jakie halogeniki zamontowalibyscie w suficie podwieszanym w lazience o
powierzchni 5,3 m2 o wymiarach 2m x 2.7m? Mysle o 6 x 20 W w dwoch rzedach po 3.
Jakie transformatory polecacie?

Dziekuje i pozdrawiam
Jacek

1. Data: 2002-07-17 23:55:42

Temat: Re: halogeniki w suficie
Od: "Mirek" <kaczor99@nospam_tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powierzchni 5,3 m2 o wymiarach 2m x 2.7m? Mysle o 6 x 20 W w dwoch rzedach

Broń boże nie elektroniczny , 150 W i nie chowaj go pod sufitem

Mirek

1. Data: 2002-07-18 02:45:45

Od: "Dwarazyka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Dziekuje i pozdrawiam
> Jacek
>
>U mnie w łazience o popwierzchnni 6,5 m2 zainstalowałem 2 halogeny 20W i
jest jasno jak na Saharze - ze względu na jasność wystarczyłby jeden ale gdy
jeden się spali to drugi się świeci.
Trafo toroidalne 50W - około 24zł.
Przy 6 halogenach będzie w tej łazience trudno wytrzymać.
POzdrawiam
K - 2

1. Data: 2002-07-18 02:56:41

Od: "Dwarazyka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno: przewody i trafo umocowałem do sufitu właściwego, pod
panelami, wykonałem w 1996 roku i działa bez zarzutu ( w tymczasie spalił
się 1 halogen )
K -2

1. Data: 2002-07-18 06:58:54

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek" <kaczor99@nospam_tlen.pl> napisał w wiadomości
...> > Jakie transformatory polecacie?

> Broń boże nie elektroniczny , 150 W i nie chowaj go pod sufitem

A to niby dlaczego?
Mam takich przetwornic kilka i wszystkie działają bez zarzutu.

Pozdrowienia

--
Aleksy Kordiukiewicz
mailto:a...@a...com.pl

1. Data: 2002-07-18 07:33:08

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I jeszcze jedno: przewody i trafo umocowałem do sufitu właściwego, pod
> panelami, wykonałem w 1996 roku i działa bez zarzutu ( w tymczasie spalił
> się 1 halogen )
> K -2

Widze z Waszych porad, ze 6 halogenow 20 W na 5,3 m2 lazienki to jak na
przesluchaniu ;-) Przyznaje, ze trudno mi uwierzyc, ze dwa 20 W wystarczylyby na
taka powierzchnie. Pewnie to troche tez zalezy od koloru glazury i terakoty?
Z szesciu schodze zatem na 4 i zastanawiam sie czy nie dwa, ale jakos mi
trudno z przekonaniem sie do tego. Polecasz zatem transformator toroidalny?
Myslalem o elektronicznym, takim aby wychodzil przez dziurke po halogenie, zeby
nie zdzierac sufitu gdy sie cos przytrafi transformatorowi. Czy taki toroidalny
ma nieskonczenie dlugi czas zycia?

Wielkie dzieki za porady i czekam na dalsze rownie interesujace

Jacek

1. Data: 2002-07-18 08:53:22

Od: "Robert" <r...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
terakoty?
> Z szesciu schodze zatem na 4 i zastanawiam sie czy nie dwa, ale jakos mi

Ja powiem tak mam lazienke o pow okolo 5m kw w suficie podwieszanym
zrobilem 6 punktow halogenowych , 3 ustawione w rzedzie halogenki o mocy 35
W i kacie rozpraszania bardzo waskim , takim punktowym do oswietlenia
dluuugiego lustra , oraz 3 tez 35 ale o najwiekszym kacie rozpraszania jaki
udalo mi sie znalezc w asortymencie.
I teraz tak aha powiem od razu ze to moje pierwsze doswiadczenia z
halogenkami , dotychczas tylko zarowki
Wchodze do łazienki pierwsze wejscie po zrobieniu tego !!! pala sie
wszystkie hal. i cio ???? oooo rany ??? jakos tak CIEMNO !!! sic. !!!! takie
bylo moje pierwsze wrazenie!!!!
a swiecilo 6 x35 W naprawde
bardzo wazne sa wlasne odczucia i doswiadczenia, oswietlenie halogenowe jest
zupelnie inne nisz typowa zarowka i potrzeba troche czasu aby sie
przyzwyczaic
Powiem jednak tak , pomimo uplywy jusz trocha czasu wcale nie uwazam !!
jakoby ta ilosc opraw i moc byla NADMIAROWA!!
ale to wszystko kwestia indywidualnych upodobań i dawnych przyzwyczajen

Ja w kazdym razie polecam Ci zrobienie jednak troszke wiekszej ilosci
punktow niz 2 !! mozez przeciesz zawsze zastosowac halogenki o mniejszej
mocy - gdyby CIE ta jasnosc razila :-) oraz rozdzielic na dwa obwody tak ja
zrobilem moge włączac po 3 halogenki albo oswietlajace tylko lustro , albo
pozostala czesc łazienki
ale wybor i tak pozostanie TOBIE

Pozdrawiam
Robert

ps. aha projekt ilosci punktow na taka powierzchnie pomogł mi wykonac
znajomy czlowiek zajmujacy sie profesjonalnie projektowaniem oswietlenia dla
rooznej masci obiektow , budynkow itp.

Robert

1. Data: 2002-07-18 08:58:29

Od: "Vivenda" <i...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam 4 x 20w w laziece o podobnych wymiarach i transformator pod sufitem -
wszystko dziala 3 lata a jasno jest tak ze gdy wchodze do wanny to gasze je
i zapalam kinkiet nad lustrem.

1. Data: 2002-07-18 10:35:37

Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> Z szesciu schodze zatem na 4 i zastanawiam sie czy nie dwa, ale jakos mi

Ja lubię mieć w łazience jasno. 6x20W wcale nie wydaje mi się dużo. Może
rozbij to na dwa obwody, np. 3 + 3 lub 2 + 4; będziesz zapalał wg
potrzeby i upodobania?

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

1. Data: 2002-07-18 11:26:17

Od: "Michał Wójcik" <m...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam na 4,5m2 5 x 35W i jest ok

sprzedam samochód terenowy
izolacja akustyczna ściany
[SPAM] Deski do krojenia w cenie producenta
Co na dół elewacji ?
Kuchnia