Re: halogeniki w suficie

From: "Robert" <r...@z...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: halogeniki w suficie
Date: Thu, 18 Jul 2002 10:53:22 +0200

news:5db6.0000007c.3d366f33@newsgate.onet.pl...

> Widze z Waszych porad, ze 6 halogenow 20 W na 5,3 m2 lazienki to jak na
> przesluchaniu ;-) Przyznaje, ze trudno mi uwierzyc, ze dwa 20 W
wystarczylyby na
> taka powierzchnie. Pewnie to troche tez zalezy od koloru glazury i
terakoty?
> Z szesciu schodze zatem na 4 i zastanawiam sie czy nie dwa, ale jakos mi
> trudno z przekonaniem sie do tego.

> Jacek

Ja powiem tak mam lazienke o pow okolo 5m kw w suficie podwieszanym
zrobilem 6 punktow halogenowych , 3 ustawione w rzedzie halogenki o mocy 35
W i kacie rozpraszania bardzo waskim , takim punktowym do oswietlenia
dluuugiego lustra , oraz 3 tez 35 ale o najwiekszym kacie rozpraszania jaki
udalo mi sie znalezc w asortymencie.
I teraz tak aha powiem od razu ze to moje pierwsze doswiadczenia z
halogenkami , dotychczas tylko zarowki
Wchodze do łazienki pierwsze wejscie po zrobieniu tego !!! pala sie
wszystkie hal. i cio ???? oooo rany ??? jakos tak CIEMNO !!! sic. !!!! takie
bylo moje pierwsze wrazenie!!!!
a swiecilo 6 x35 W naprawde
bardzo wazne sa wlasne odczucia i doswiadczenia, oswietlenie halogenowe jest
zupelnie inne nisz typowa zarowka i potrzeba troche czasu aby sie
przyzwyczaic
Powiem jednak tak , pomimo uplywy jusz trocha czasu wcale nie uwazam !!
jakoby ta ilosc opraw i moc byla NADMIAROWA!!
ale to wszystko kwestia indywidualnych upodobań i dawnych przyzwyczajen

Ja w kazdym razie polecam Ci zrobienie jednak troszke wiekszej ilosci
punktow niz 2 !! mozez przeciesz zawsze zastosowac halogenki o mniejszej
mocy - gdyby CIE ta jasnosc razila :-) oraz rozdzielic na dwa obwody tak ja
zrobilem moge włączac po 3 halogenki albo oswietlajace tylko lustro , albo
pozostala czesc łazienki
ale wybor i tak pozostanie TOBIE

Pozdrawiam
Robert

ps. aha projekt ilosci punktow na taka powierzchnie pomogł mi wykonac
znajomy czlowiek zajmujacy sie profesjonalnie projektowaniem oswietlenia dla
rooznej masci obiektow , budynkow itp.

Robert