halogeny

1. Data: 2006-03-16 22:20:52

Temat: halogeny
Od: Robert P <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy mozna łączyć halogeny z kontaktami z regulacja natężenia światła?

2. Data: 2006-03-17 08:33:09

Temat: Re: halogeny
Od: "aliali " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert P <p...@o...pl> napisał(a):

> czy mozna łączyć halogeny z kontaktami z regulacja natężenia światła?

Można ale:
1. Jeżeli są to halogeny na 230V można bez problemu.
2. Jeżeli na 12V i transformator tradycyjny to ściemniacz musi być
przystosowany do obciążeń indukcyjnych
2. Jeżeli na 12V i transformator elektroniczny to producent transformatora
podaje czy można używać ściemniaczy i jakich.

3. Data: 2006-03-17 21:40:17

Od: Robert P <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 17 Mar 2006 08:33:09 +0000 (UTC), na pl.rec.dom, aliali wystukał(a):

> [...]
> 2. Jeżeli na 12V i transformator elektroniczny to producent transformatora
> podaje czy można używać ściemniaczy i jakich.

dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. zapytam jednak jeszcze czy jesli
zdecyduje sie na te na 230V to czy skroce dodatkowo ich zywotnosc jesli
zastosuje sciemniacz? wiem, ze i tak 230stki sa mniej zywotne od 12stek
stad tez moje pytanie

4. Data: 2006-03-18 10:10:37

Od: "aliali " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie, żywotność się nie skróci. (jak nie wzrośnie)

5. Data: 2006-03-19 23:27:34

Od: "yahu" <y...@U...TO.aster.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, żywotność się nie skróci. (jak nie wzrośnie)

Zywotnosc sie skroci, wynika to z cyklu halogenowego, gdzie temperatura
banki halogenu musi byc scisle okreslona (powyzej pewnej temperatury) aby
nie osadzala sie odparowywujaca spirala. W momencie gdy bedziemy nadmiernie
chlodzic zarowke, lub nie bedzie ona sama z siebie wytwarzac wystarczajaco
wysokiej temperatury swiecaca spirala po rpostu odparuje do grubosci, przy
ktorej szybciej sie przepali.
W momencie gdy temperatura banki jest wystarczajaca odparowana spirala wroci
na swoje miejsce. Brzmi to troszeczke glopio, ale warto sei zaglebic w cykl
halogenowy.

Pozdrawiam
Jasiek

6. Data: 2006-03-20 07:26:26

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yahu" <y...@U...TO.aster.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wroci
> na swoje miejsce. Brzmi to troszeczke glopio, ale warto sei zaglebic w

Ale gdy temperatura żarnika jest niższa, znikają powody dla których
potrzebny
jest cykl halogenowy, czyli intensywne parowanie żarnika.

Witek

7. Data: 2006-03-20 12:13:46

Od: "aliali " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witek <w...@e...com.pl> napisał(a):

> Ale gdy temperatura żarnika jest niższa, znikają powody dla których
> potrzebny
> jest cykl halogenowy, czyli intensywne parowanie żarnika.
>
> Witek

I dochodzi jeszcze zmniejszenie uderzenia prądowego przy włączeniu lub jego
eliminacja przy płynnym rozświecaniu, co wpływa na wydłużenie trwałości.

8. Data: 2006-03-20 22:08:29

Od: "yahu" <y...@U...TO.aster.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak czy inaczej trwalosc sie zmniejsza :-)
Testy robilismy na zajeciach jeszze na studiach ;) to byly czasy... :-)

> I dochodzi jeszcze zmniejszenie uderzenia prądowego przy włączeniu lub
jego
> eliminacja przy płynnym rozświecaniu, co wpływa na wydłużenie trwałości.

Tutaj sie zgodze, ale i tak duzo wieksze znaczenie ma parowanie podczas
pracy ciaglej i powrot na zarnik.

Pzodrawiam
Jasiek

Folia przezroczysta
schody lastrykowe
Gładź na beton?
Ekspres ciśnienowy do kawy - nieprzyjemny zapach
wiertla do wiercenia bezudarowego