halogeny 220V

1. Data: 2001-11-05 12:38:14

Temat: halogeny 220V
Od: "Stefania" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zyrandol na zarowki halogenowe 220V. Trwalosc halogenow znacznie ulega
obnizeniu i tu pytanie ?
przy wahaniach napiecia , czy tylko przy jego wzroscie. A rozwazania te sa
potrzebne do odpowiedzi na pytanie czy można zastosowac elektroniczny
zciemniacz ?

STEFANIA

1. Data: 2001-11-06 19:20:12

Temat: Re: halogeny 220V
Od: "Adam" <a...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Przy wachaniu napiecia kazda zarowka bedzie miala mniejsza zywotnosc jak
przewiduje.W Polsce jest to jeszcze problem.
Zciemniacz jak go nazywasz nie wiem jak po polsku to bedzie prawidlowo (
pracuje jako Elektroinstalator w RFN) mozesz smialo zastosowac tylko musisz
przy kupnie zwrocic uwage na jaka moc jest ten wylacznik. W RFN normalne do
pokrecania sa 315 W; 400 W; 600 W.

1. Data: 2001-11-11 23:21:21

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 5 Nov 2001 13:38:14 +0100 "Stefania" <s...@v...pl>
napisala:

> [...]
>przy wahaniach napiecia , czy tylko przy jego wzroscie. A rozwazania te sa
>potrzebne do odpowiedzi na pytanie czy można zastosowac elektroniczny

Zasada dzialania halogenow opiera sie na odpowiednio wysokiej
temperaturze banki. Czyli teoretycznie, nizsze napiecie mogloby byc
dla nich niekorzystne. Niemniej, _podobno_, nie ma to praktycznie
znaczenia i halogenom nie szkodzi sciemnianie. Gdyby im szkodzilo, to
objawiloby sie to zapewne przez sciemnienie banki (osad z wolframu) i
moze warto zwrocic uwage czy takie cos sie nie dzieje. Gdyby tak sie
dzialo, to teoretycznie powinno pomoc potrzymanie ich przez pewien
czas przy normalnym napieciu.

Bardziej obawialbym sie wlaczania halogenow na krotko przy pelnym
napieciu (np. na schodach, w WC...), kiedy wystepuje "standardowe"
parowanie wolframu, a banka nie zdazy sie wystarczajaco nagrzac by
zapobiec osadzaniu sie na niej tego metalu. Ale i w tym przypadku
chyba mogloby to miec praktyczne znaczenie dopiero przy pracy jak w
sygnalizacji swietlnej...

gr

1. Data: 2001-11-17 21:37:03

Od: "Ardi" <p...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bo za bardzo się grzeją...
pozdr.Ardi

1. Data: 2001-11-18 09:10:35

Od: "Adam" <a...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Elektroniczny regulator jasnosci (Dimmer nie znam polskiej nazwy) mozna
zastosowac tylko musi na nim pisac ze jest do normalnych Zarowek 220V a nie
np: Halogen niskonapieciowych
a) z transformatorem elektronicznym
b) z transformatorem normalnym nawinientym.
Spadki napiecia czy Wachanie ktore jak widac jeszcze ciagle w polsce
wystepuja nie maja na Dimmer zednego znaczenia jedynie bedzie prawdopodobnie
swiatlo takze samoczynnie sie rozjasniac i przyciemniac, tak jak bez tego
wylacznika.
( Jestem Elektroinstalatorem w RFN) Gruss Adam
"Ardi" <p...@a...net.pl> schrieb im Newsbeitrag
> Bo za bardzo się grzeją...
> pozdr.Ardi
> "Stefania" <s...@v...pl> wrote in message

ODSETKI OD KREDYTOW
Żelazko ze stopą ceramiczną czy stalową?
Ceramika Tubadzin, Opoczno
plytki do lazienki
Lodowka