halogeny - jak duże zużycie prądu?

21. Data: 2006-01-28 22:48:23

Temat: Re: halogeny - jak duże zużycie prądu?
Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mufaska" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
news:182b1x8daoeat$.mcfnqtusqubb$.dlg@40tude.net...

> raaaaaany jakie to wszystko głupie..ja wiem, że "baba jestem" i nie muszę
> wszystkiego rozumieć ale nie mogliby zrobic po prostu halogenów
> energooszczędnych na takiej zasadzie jak żarówki energooszczędne?

Nie ma czegoś takiego, jak żarówki energooszczędne.
To, co niektórzy nazywają energooszczędna żarówka, to jest
tak naprawdę świetlówka kompaktowa.

Witek

22. Data: 2006-01-29 01:48:39

Od: "piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> witam,
> czy ktoś ma porównanie jaka jest różnica w zużyciu prądu przy żarówkach
> energooszczędnych i halogenach?

podlacze sie pod pytanie:)
z gory przekopuje sie dopiero przez archiwum.
planuje zrobic oswietlenie na halogenach wbudowanych w sufit podwieszany.
akie swiatlo chce zamontowac w przedpokoju, kuchni, lazience, ubikacji i
salonie. pozostale pokoje standart.
teraz mam pytanie, znalazlem halogeny na 230V i na 12 V. co by bylo lepsze?
ceny (zarowno zarowki i obudowy) takie same.
inna sprawa czy sa rozne zarowki? widze np 25,35 i 50W ale chodzi mi o
"kolory" ogolnie niechce zeby wszystkie byly takie zimne, moze jakies
cieplejsze barwy. dostane cos takiego? szukalem troche po stronach
producentow i tam znajduje jakies pozycje to oswietlania witryn sklepowych,
ale to chyba nie to:)
i kolejna sprawa jak sobie rozplanowac takie oswietlenie, wiem ze duzo
zalezy od scian i podlogi ale niechce pozniej jak juz zamontuje swiatlo
zorientowac sie ze jest za ciemno. sa jakies przyklady ile oswietlenia na
jaka powierzchnie powinno sie dac?
wiem ze troche zamotalem, ale spisywalem swoje pytania na szybko. dziekuje z
gory za wszelkie rady.

pozdrawiam
piotrek

ps
niewykluczone ze troche bede Was jescze meczyc bo powoli sie przygotowuje do
wykanczania mieszkania:)

23. Data: 2006-01-29 06:20:37

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To, co niektórzy nazywają energooszczędna żarówka, to jest
> tak naprawdę świetlówka kompaktowa.

Ja tylko dodam że zwykła 40W długa świetlówka z lat 70-tch świeci jaśniej i
zużywa mniej prądu niż ta kompaktowa energooszczędna, i jest przy tym bardzo
tania. A co najciekawsze właśnie na zachodzie zaczął się wieli powrót
świetlówek. Prawdopodobnie za rok, dwa Polska małpując zachód też wróci do
oświetlenia z świetlówkami.

24. Data: 2006-01-29 07:52:38

Od: snieg <n...@s...fr> szukaj wiadomości tego autora

Huckleberry napisał(a):

> Do zabudowy ja polecam 12V i transformator z dostępem. Te na 230V mają
> tendencję do przepalania się kiedy są przegrzane, a w suficie zabudowanym
> trudno je dobrze zwentylować.

Oj tak, kupiłem żyrandol halogenoway na 230V z 4 halogenami z czego po 3
tygodniach już 3 się przepaliły. Zakupiłem jakieś Noname za 7 zł (Osram
czy Philips kosztują 18 zł) i na razie spokój (odpukać) :) Ale jak tak
dalej pójdzie to chyba zaminię oprawki na 12V i wsadzę transformator.

25. Data: 2006-01-29 11:29:39

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma czegoś takiego, jak żarówki energooszczędne.
> To, co niektórzy nazywają energooszczędna żarówka, to jest
> tak naprawdę świetlówka kompaktowa.

A z racji niskiego poboru energii, nazywa się energooszczędną.

Tomek

26. Data: 2006-01-29 12:10:23

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 29 Jan 2006 07:20:37 +0100 I had a dream that Marcin P.
<m...@i...pl> wrote:
> [...]
>tania. A co najciekawsze właśnie na zachodzie zaczął się wieli powrót
>świetlówek. Prawdopodobnie za rok, dwa Polska małpując zachód też wróci do

Tylko że "długie świetlówki z lat 70-tych" mrugały doprowadzając człowieka
do szewskiej pasji, a ich światło było koloru trupio niebieskawego.
Jeśli wrócą świetlówki, to na pewno nie takie.

--
Grzegorz Janoszka

27. Data: 2006-01-29 13:31:19

Od: "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

halogeny psują wzrok

28. Data: 2006-01-29 14:10:24

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>
napisał w wiadomości news:drig2k$9j$1@news.dialog.net.pl...
> halogeny psują wzrok

A Amerykanie mają złapanych kosmitów :P
Sorki NMSP
Podaj przynajmniej źródło tych "rewelacji".

29. Data: 2006-01-29 15:07:23

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko że "długie świetlówki z lat 70-tych" mrugały doprowadzając człowieka
> do szewskiej pasji, a ich światło było koloru trupio niebieskawego.

To jest wina opraw a konkretnie analogowych przetwornic. Dzisiejsze oprawy
są w 100% cyfrowe i nic nie mruga, a barwa światła jest dość zbliżona do
słonecznej, w porównaniu do tych z lat 70-tych.

30. Data: 2006-01-29 18:23:26

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> A Amerykanie mają złapanych kosmitów :P
> Sorki NMSP
> Podaj przynajmniej źródło tych "rewelacji".
> pozdrawiam

bo Chuck Norris tak powiedział ;-)

pozdrawiam

Stanley

Przekazanie mieszkania innej osobie - jak to zrobić?
grzejnik olejowy
Rada na sąsiada - zamarznięty pion
Świetlówka nad zlewozmywak
mieszkanie od północy