harissa - gdzie mozna kupic?

1. Data: 2005-11-13 11:00:12

Temat: harissa - gdzie mozna kupic?
Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
poszukuje przyprawy o nazwie (prawdopodobnie tak to sie pisze) harissa.
Sa to zmielone male pikantne papryczki, sol, czosnek i cos tam jeszcze.
Bardzo pikantna. Poszukuje jej w Warszawie.
Pozdrawiam!
Piotrek

2. Data: 2005-11-13 11:57:54

Temat: Re: harissa - gdzie mozna kupic?
Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
harissa.
> Sa to zmielone male pikantne papryczki, sol, czosnek i cos tam jeszcze.

To "coś jeszcze", to po prostu oliwa.
Łatwo zrobić samemu.
EWa

3. Data: 2005-11-13 15:40:29

Temat: Re: harissa - gdzie mozna kupic? [P]
Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> poszukuje przyprawy o nazwie (prawdopodobnie tak to sie pisze) harissa. Sa to
> zmielone male pikantne papryczki, sol, czosnek i cos tam jeszcze. Bardzo pikantna.
> Poszukuje jej w Warszawie.

Harissa? Mozna kupic w sloikach w kadym cywilizowanym kraju ale to sie przeciez robi

samemu...

1 duza czerwona papryka upieczona. Po upieczeniu obrac ze skory, wyjroic nasienniki
i pociapac.

10 deko mieszanych papryczek chile - np. anchos, habanero, etc. (pol na pol -
papryczki lagodne i ostre) wyciac nasienniki i ziarna. Jesli papryczki sa suszone
(ponoc lepsze niz swieze...) to zalac wrzaca woda w przykrytym naczyniu na pol
godziny w celu regeneracji po czym dobrze papryczki odcisnac.

1 duzy zabek czosnku przepuszczonego przez praske i zmieszany a 1/2 lyzeczki soli
(najlepiej morskiej, ale zwykla moze byc)
1 1/2 lyzeczki mielonych ziaren kolendry
1 1/2 lyzeczki mielonego kminu rzymskiego (uwaga - to nie jest kminek...)
2 lyzki orzechow wloskich (opcjonalnie)
sol do smaku
oliwa z oliwek (wedle uznania i potrzeby)

Wrzucic ww skladniki do miksera/blendera, dodac lyzke oliwy z oliwek i przerobic
wszystko na paste dodajac wiecej oliwy w miare postepu mielena aby sie zrobila gesta
pasta. Ew. przyprawic sola do smaku. Wlozyc do szklanego sloika z nakretka, zalac
warstewka oliwy, wlozyc kawalek folii plastykowej pomiedzy sloik i zakretke, jesli
zakretka jest metalowa, zakrecic i schlodzic. Pod warstewka oliwy harissa bedzie sie

trzymal ok 2 tygodni w lodowce. Do podawania (np. z mesem) dobrze wymieszac 4
lyzeczki ww pasty, 2-3 lyzeczki oliwy z oliwek, 2-3 lyzeczki soku z cytryny i 2-3
lyzeczki wody (a jeszcze lepiej - wywaru z warzyw).

Dodam tylko, ze istnieja tysiace przepisow na harisse. Czesto proszek asafoetida
zastepuje czosnek (albo odwrotnie - czosnek zastepuje proszek asafoetida.) Mozna
tez dodac nieco swiezo zmielonego czarnego piperzu. Mozna tez zastapic kmin rzymski
swoiskim kminkeim, ale zmienia to smak. Mozna tez zamiast papryki doac slodkiego
pomidora (musi byc obrany ze skorki i z wykrojonymi nasiennikami) et cetera.

4. Data: 2005-11-13 15:48:18

Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

eM eL wrote:
> Harissa? Mozna kupic w sloikach w kadym cywilizowanym kraju ale to
> sie przeciez robi samemu...

Super - dzieki za dokladny przepis :) Moze sie zmobilizuje, chociaz
zalatany jestem i bym wolal kupic. A niestety nie tak latwo - sprawdzalem
ostatnio w kilku supermarketach w wawie (geant, tesco, carrefour) i
niestety
nie ma :(

Pozdrawiam!

5. Data: 2005-11-13 15:54:09

Od: "Sholay" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zalatany jestem i bym wolal kupic. A niestety nie tak latwo - sprawdzalem
> ostatnio w kilku supermarketach w wawie (geant, tesco, carrefour) i

1. Wspólna 65 - może jeszcze jest tam sklep arabski

2. Baza MPO przy Bibliotece Narodowej - Sklep Samira. Alejami Niepodległości
na południe od skrzyżowania z Armii Ludowej, pierwszy zjazd w lewo w żwirową
drogę.

&

6. Data: 2005-11-13 16:56:05

Od: "turecky " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na południe od skrzyżowania z Armii Ludowej, pierwszy zjazd w lewo w żwirową
W Arkadii jest sklepik-restauracja z żywnością z całego świata

7. Data: 2005-11-13 19:42:40

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 13 Nov 2005 12:00:12 +0100, Piotrek wrote:

> [...]
> Sa to zmielone male pikantne papryczki, sol, czosnek i cos tam jeszcze.
> Bardzo pikantna. Poszukuje jej w Warszawie. Pozdrawiam!

Sprawdź w najbliższym Mokpolu. Przynajmniej u mnie koło domu mają w
ciągłej sprzedaży.
--

Magdalena Fabrykowska Młotek
Obecnie czytane: "Omega", "Absolution Gap", "Fellahowie"

8. Data: 2005-11-17 12:55:15

Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek wrote:
> [...]
> harissa. Sa to zmielone male pikantne papryczki, sol, czosnek i cos
> tam jeszcze. Bardzo pikantna. Poszukuje jej w Warszawie.

No i znalazlem - przypadkiem zupelnie. Rano zaszedlem na kawe do knajpki
tureckiej niedaleko pl powstancow warszawy (obok dominuim pizza i czegos tam
meksykanskiego). I jest harrisa za 7 zl. Robiona przez nich, badz
sprowadzana.

jeszcze lasagne
Przeterminowane filety
Braun Multiquick