help - fondue !!!

1. Data: 2001-07-02 09:35:41

Temat: help - fondue !!!
Od: Adam Majtyka <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

cze!

pomozcie ! wlasnie dostalem w prezencie sprzecich do robienie fondue i
zostalem zobligowany do zrobienia imprezy z tym ze ...

macie jekies pomysly? tzn nie chce robic fondue ale jakies wynalazki ze
lezy na stole kupa fajnych rzeczy (np pieczarki itp)
kazdy sobie cos nadziewa i wsadza do gara, wymyslilem zeby jeszcze
zrobic ciasto piwne do maczania tych frykasow, tylko co bedzie do tego
najsmaczniejsze - nie ukrywam ze interesuja mnie glownie warzywka, a cz
np kawalki zoltego sera umoczone w ciecsie beda sie trzymaly kupu ....
moze ktos ma doswiadczenia i moze sie podzielic

pozdrawiam

ps slyszalem ze kawalki lososie tez sa ql

1. Data: 2001-07-02 10:06:04

Temat: Re: help - fondue !!!
Od: "Lukas" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do ciasta piwnego polecam pieczarki, z innymi warzywkami nie probowalem, a
jezeli chodzi o ser to mozesz podac camembert do obtoczenia w panierce i
chlup do glebokiego oleju.

Pozdrawiam

1. Data: 2001-07-02 10:07:47

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Adam Majtyka

> [...]
> moze ktos ma doswiadczenia i moze sie podzielic
>
> pozdrawiam
>
> ps slyszalem ze kawalki lososie tez sa ql

Hmm, dziwne masz pomysły (biega mi o ciasto piwne)....

A pomysły są takie:

- Fondue z olejem - rozgrzewasz olej w garze i maczasz w nim kawałki
warzyw, mięsa, ryb. To wszystko trochę musi się w tym oleju
podgotować. Olej powiniem być naprawdę gorący, coby się to wszystko
szybko robiło. Do oleju można dodać na krótko zioła świerze (całe
gałązki), a później szybko wyjąć, żeby się nie spaliły.

- Fondue z serem - mieszanka sera gruyere i innych tłustych serów z
winiakiem, czosnkiem, gałką muszkatołową (można też kupić gotową
mieszankę, tylko do wrzucenia do gara i rozpuszczenia) - to do chleba
i bułki, fantastycznie się ciągnie i jeszcze lepiej smakuje.

- Fondue z czekoladą - rozpuszczasz czekoladę ze śmietanką, można
dodać laskę wanilii, maczasz w tym owoce.

Do tego wszystkiego wina - do olejowego dałabym białe (szczególnie do
ryb i warzyw), do serowego czerwone, do czekoladowego półsłodkie
dowolne (chociaż ja i tak preferowałabym białe)

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-07-02 11:36:36

Od: <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam coś, co brzmi ql, ale raczej jako deser.

2 pokrojone na łódeczki jabłka
2 gruszki pokrojone identycznie
2 banany na kawałki
2 łyżki soku cytrynowego
1 szklanka masła z orzechów ziemnych
6 łyżek miodu
2 szklanki wiórków kokosowych

Pokrojone owoce skropić sokiem z cytryny. Zmieszać masło orzechowe z miodem
i... no właśnie, po angielsku brzmi to HALF AND HALF, ale pojęcia nie mam co to
takiego. Może ktoś pomoże?

Zmieszać to w naczyniu do fondue i podgrzewać na małym ogniu aż zacznie się
gotować. Mieszać cały czas. Uczestnicy imprezy maczają owoce w sosie, a potem
sami obtaczają je w wiórkach kokosowych.

Pzdr.
asiek23 (o wiecznie pustym brzuszku)

1. Data: 2001-07-02 11:56:34

Od: Mdana <m...@c...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Jul 2001, Adam Majtyka wrote:

> cze!
>
> pomozcie ! wlasnie dostalem w prezencie sprzecich do robienie fondue i
> zostalem zobligowany do zrobienia imprezy z tym ze ...

Wspaniały prezent urodzinowy zrobiono Ci :-)

A do fondue można użyć prawie wszystkiego co jadalne - wszelkie surowe lub
lekko podparowane warzywka, wspaniałe są młode ziemniaczki
(malutkie - wyszorowane tylko i zapieczone w piekarniku z ziołami
prowansalskimi, sporą ilością pieprzu, solą - t tylko odrobiną oliwy na
dno naczynia żaroodpornego) i surowe kawałki kalafiora . W trakcie
"sabatu" nawet ogórki konserwowe zostały spałaszowane w ten sposób ;-))
Mięsożerne koleżanki wykorzystały też mini-paróweczki.

Mdana

1. Data: 2001-07-02 12:02:17

Od: Mdana <m...@c...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie dodałam najważniejszego... substancja do taplania warzyw itd. - ja
preferuje mieszankę kilku rodzajów sera (w tym sporo ementalera), do tego
troche białego wina i przypraw (ziółka, papryka - do smaku). Testowałam
też z dodatkiem dojrzałych pomidorów (przetartych) - wyszło ciekawe i
całkiem smaczne.

Mdana

1. Data: 2001-07-02 12:03:47

Od: "Lisa" <s...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

<a...@t...pl> wrote in message

> [...]
miodem
> i... no właśnie, po angielsku brzmi to HALF AND HALF, ale pojęcia nie mam

znajac troche angielski domyslam sie ze to zanczy pol na pol, czyli tyle ile
dajesz miodu musisz dac tez tyle samo masla orzechowego i wymieszac.

pozdrawiam
Lisa

1. Data: 2001-07-02 12:22:15

Od: <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> znajac troche angielski domyslam sie ze to zanczy pol na pol, czyli tyle ile
> dajesz miodu musisz dac tez tyle samo masla orzechowego i wymieszac.

Kochana, to by było za proste :))) To "half and half" występuje w liście
składników jako osobne coś, cytuję:

1 cup half and half

asiek23 (o wiecznie pustym brzuszku)

1. Data: 2001-07-02 12:40:21

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> 1 cup half and half

Moze chodzi o dwie filizanki? :)

Jader

1. Data: 2001-07-02 12:43:24

Od: "Lisa" <s...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

<a...@t...pl> wrote in message

> Kochana, to by było za proste :))) To "half and half" występuje w liście
> składników jako osobne coś, cytuję:
>
> 1 cup half and half
>
> asiek23 (o wiecznie pustym brzuszku)

to w takim razie "1 cup half and half" bedzie jedna filianka pol na pol z
miodem i maslem orzechowym. Prosciej byc nie moze i nie wydaje mi sie by
chodzilo o jakis skladnik, gdyz w slowniku wyraznie jest napisane ze
cup-->to filizanka a half-->polowa. I watpie tez, ze jest to idiom.

pozdrawiam
Lisa

Akcent meksykański
Cykoria por favor