hemoglobina 10,5 u dziecka?!

1. Data: 2005-12-12 13:28:22

Temat: hemoglobina 10,5 u dziecka?!
Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
tak na szybko, odebrałam wynik, do lekarza jade za 2 godziny... Wiem, że to
mało 10,5 hgb, ale co to może oznaczac. Dziecko ma 20 miesiecy.
Bardzo prosze o szybką odpowiedź.

Agata

2. Data: 2005-12-12 13:52:37

Temat: Re: hemoglobina 10,5 u dziecka?!
Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata wrote:
> Witam
> tak na szybko, odebrałam wynik, do lekarza jade za 2 godziny... Wiem, że to
> mało 10,5 hgb, ale co to może oznaczac. Dziecko ma 20 miesiecy.
> Bardzo prosze o szybką odpowiedź.

Moj syn mial w pewnym momencie swojego zycia (12-18 miesiecy) takie
slabe wyniki jesli chodzi o hemoglobine (wlasnie 10,5-11,0). Pani doktor
zalecila pare zmian w jadlospisie i po 2 miesiacach ponowne badanie
wykazalo powrot do normalnego poziomu hemoglobiny. Pani dr powiedziala
nam, ze u maluchow jest to czesto spowodowane tym, ze rodzice
"przesypiaja" moment w ktorym nalezy zmienic diete dziecka stosownie do
okresu jego rozwoju i stad niektore slabe wyniki spowodowane niedoborami
np. zelaza. Znajomi mieli podobny problem i poprawilo sie po podawaniu
doustnie preparatu z zelazem, bo delikwent nie chcial jesc (nasz na
szczescie chcial). Wypowiadam sie jedynie jako rodzic na podstawie
swoich obserwacji, wiec i tak najwazniejsza jest dla ciebie wizyta u
lekarza rodzinnego, przed ktora nie panikowalbym niepotrzebnie. Duzo
zdrowia dla malucha!

JSK

3. Data: 2005-12-12 14:15:34

Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moj syn mial w pewnym momencie swojego zycia (12-18 miesiecy) takie slabe
> wyniki jesli chodzi o hemoglobine (wlasnie 10,5-11,0).

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Uspokoiła mnie troche.
Dobrze, że udało się Wam wyjść na prostą.
Pozdriawam i dziękuję raz jeszcze.
Agata

4. Data: 2005-12-12 14:56:36

Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co było powodem badania? Mój łobuz też czsami chce jeść tylko mleko
butelkowe (bebiko) i za cholerę nie da sie go przekonać do czego innego (19
miesięcy)

Marek

5. Data: 2005-12-12 15:05:18

Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Wierzbicki wrote:
> A co było powodem badania? Mój łobuz też czsami chce jeść tylko mleko
> butelkowe (bebiko) i za cholerę nie da sie go przekonać do czego innego
> (19 miesięcy)
>
> Marek

Moj maluch ma prawie 2,5 roku i tez lubi popijac modyfikowane bebiko
(szczegolnie to z kleikiem ryzowym, po ktorym jest zdrowo najedzony i
spi jak zabity :-) ). Ale oprocz tego wcina zupelnie "dorosle" jedzenie,
zgodnie z zaleceniami lekarza. Pani dr stiwerdzila, ze nasze problemy
wynikaly ze "zbyt ostroznego" wprowadzania wiekszych ilosci miesa do
diety dziecka.
Co do przekonywania dziecka do nowych smakow, to sprawa bardzo
indywidualna i czasami niezbyt prosta. U nas udalo sie to przez wspolne
przygotowanie potraw (np. pol godziny na zrobienie kanapeczek :-) albo
ich wizualne urozmaicanie (np. lodeczki z bulki, balwanki z bialego
sera, itd.). Fakt, jest to meczace, ale po jakims czasie dziecko i tak
zacznie jesc bez dodatkowych inscenizacji, choć oczywiscie nie na
kazdego malucha to musi dzialac :-)

JSK

6. Data: 2005-12-12 15:43:28

Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moj maluch ma prawie 2,5 roku i tez lubi popijac modyfikowane bebiko
> (szczegolnie to z kleikiem ryzowym, po ktorym jest zdrowo najedzony i spi
> jak zabity :-)

mój tez

> zgodnie z zaleceniami lekarza. Pani dr stiwerdzila, ze nasze problemy
> wynikaly ze "zbyt ostroznego" wprowadzania wiekszych ilosci miesa do diety
> dziecka.

To mam nadzieję, że naszemu nie grozi. Jak ma dobry dzień to stoi pod
lodówką i będzie wołał "am" "am" i będzie chciał tylko szynkę, kiełbasę i
podobne. Potrafi też łyknąć kawę, zjeść plasterek cytryny i wołać o powtórke
i inne takie zdawałoby sie obrzydlistwa. Jak był chory to lubił czosnek

Marek

7. Data: 2005-12-12 21:13:19

Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

>A co było powodem badania? Mój łobuz też czsami chce jeść tylko mleko
>butelkowe (bebiko) i za cholerę nie da sie go przekonać do czego innego (19
>miesięcy)
>
> Marek

Pediatra stwiedził, że MAciek jest blady, stąd to skierowanie.
Już po wizycie... mamy powtórzyć badanie krwi. Tym razem pobrać krew z żyły,
nie z palca.
Dodatkowo żelazo i mocz.
Mam nadzieje, ze będzie to mały niedobór żelaza i już.
Pozdrawiamy!
Agata i Maciek 20miesiecy

skierowanie na USG z przychodni do...?
Ciągłe niewyspanie - czym spowodowane?
Nietrzymanie gazów
nerwice, lęki, bezsenność itp -co się z nami dzieje?
prośba