hemoroidy u dziecka

1. Data: 2005-03-16 07:53:03

Temat: hemoroidy u dziecka
Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój syn lat 7 odczuwa od jakiegoś czasu świąd okolicy odbytu. myśleliśmy, że
to owsiki ale po zażyciu odpowiedniego leku nie widać polepszenia. nasz syn
jest baaardzo higieniczny aż do przesady, więc, mamy wątpliwości, czy to
były owsiki . ponieważ jednak ma on raczej "twarde" stolce to zaczynam
podejrzewać czy nie są to hemoroidy. tym bardziej że pojawiły się ślady krwi
na papierze toaletowym.
jak myślicie czy u dziecka siedmioletniego mogą być hamoroidy?
pozdrówka Piotr

2. Data: 2005-03-16 14:11:07

Temat: Re: hemoroidy u dziecka
Od: "payback[ANTY]" <"payback[ANTY]"@[SPAM].os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr napisał:
[cut]
> ...tym bardziej że pojawiły się ślady krwi na papierze toaletowym.

No dobrze, ale powiedz mi... na co ty czekasz ? Aż samo przejdzie ? :)
Gnaj do lekarza, a nie zadajesz pytania na grupie.

> jak myślicie czy u dziecka siedmioletniego mogą być hamoroidy?

Może być wiele możliwości, należy przeprowadzić dogłębne badania. Może
być to rak , hemoroidy , bakterie... Naprawdę bez badań nic nie można
stwierdzić. Nie żebym Cię straszył, ale idź jak najszybciej do lekarza.

3. Data: 2005-03-16 14:18:30

Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No dobrze, ale powiedz mi... na co ty czekasz ? Aż samo przejdzie ? :)
> Gnaj do lekarza, a nie zadajesz pytania na grupie.

pisałem, że brał lek na oswiki. to właśnie z przepisu lekarza. ponieważ
dalej miał świąd zapytałem lekarza co może być tego przyczyną. zasugerowałem
lekarzowi hemoroidy, na co on stwierdził, że to możliwe i kazał wziąść cos
na tę dolegliwość.lekarz nie badał dziecka per rectum ani go nawet nie
oglądał!
osobiście więc uważam,że nie postępuję lekkomyślnie a taki zarzut odczytałem
w Twoim poście.
radziłbym Ci na przyszłość tak szybko nie oceniać ludzi bo właśnie
postąpiłeś tak jak ten lekarz, bez dokładnego poznania sprawy wydałeś
"diagnozę" - tu na mój temat.
a co do forum to przekonałem się wiele już razy że doświadczenie ludzi
nieraz jest dużo bardziej wartościoiwe niż czysta wiedza teoretyczna, któą
poznajemy na różnorakich studiach, szkołach itp. nawiasem mówiąc jestem dziś
umówiony z drugim lekarzem
pozdrawiam Piotr

4. Data: 2005-03-16 17:13:38

Od: "robkor" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> na tę dolegliwość.lekarz nie badał dziecka per rectum ani go nawet nie
> oglądał!

Hej!
Dość prawdpodobna wydaje się szczelina odbytu - tak czy inaczej zgłoś
się do doktora ( chirurga dziecięcego) , który zbada chorego zanim zacznie
go leczyć :P

Pozdrawiam
robkor

5. Data: 2005-03-17 06:40:19

Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hej!
> Dość prawdpodobna wydaje się szczelina odbytu - tak czy inaczej zgłoś
> się do doktora ( chirurga dziecięcego) , który zbada chorego zanim zacznie
> go leczyć :P

witam!
potwierdzam, właśnie to lekarz stwierdził.
dzięki.

6. Data: 2005-03-17 12:32:20

Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lekarzowi hemoroidy, na co on stwierdził, że to możliwe i kazał wziąść cos
> na tę dolegliwość.lekarz nie badał dziecka per rectum ani go nawet nie

i tak bez badania lekarz zaaplikował lekarstwo na owsiki?
zaobserwowałeś je chociaż przedtem w kale dziecka? lekarz w ogóle o to
zapytał?

AI

7. Data: 2005-03-18 02:55:05

Od: w...@c...ca (wszebor) szukaj wiadomości tego autora

> i tak bez badania lekarz zaaplikował lekarstwo na owsiki?
> zaobserwowałeś je chociaż przedtem w kale dziecka? lekarz w ogóle o to
> zapytał?
> AI
Musi byc bardzo duza infekcja owsikowa zeby znalezc je w kale .
Owsiki - Oxyuris vermicularis- zyja w jelicie i w nocy przy zwiekszonej
wilgotnosci okolicy odbytu samice wychodza
i skladaja jaja w szczelinach odbytu i na skorze wokol odbytu poczym
wracaja do jelita - czasem sie zdaza ze "bladza"
szczegolnie u kobiet i wchodza do pochwy i dalej az do jajowodow powodujac
ich zakazenie bakteriami kalowymi.
W jelicie potrafia przechodzic przez sciane jelita do okolicznych narzadow.
Najlatwiej stwierdzic je - wziasc kawalek cienkiej foli i nasmarowac cienko
wazelina i na noc wlozyc dziecku na odbyt i przykryc
majtasami - rano taki celofanik zaniesc do laboratorium z prosba o
obejrzenia na jaja pasozytow- metoda prosta i bardzo skuteczna.
Zeby zapobiec wychodzeniu owsikow w okolice odbytu nalezy dziecku odbyt na
noc posmarowac dosc grubo wazelina.
Oczywiscie leczenie owsikow przeprowadza sie w calej rodzinie
wspolmieszkajacej z dzieckiem.
Przyznam sie szczerze ,ze nie znalazlem w znanej mnie literaturze opisu
"hemoroidow " u dziecka .

wszebor

ps. moge podac dostepna literature na temat owsikow.

strona dla kobiet w ciazy
Czy ZUS zapłaci za 4 dni zwolnienia czy za 2 dni ?
Co zarzyć profilaktycznie ? Lekki ból migdałka, ucha ...
Ginekolog -endokrynolog
Skutki odstawienia pigułek anty...