herbata pu-erh

1. Data: 2003-09-09 16:20:50

Temat: herbata pu-erh
Od: "soomal" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:))

Czesto czytam, ze dzieki herbacie pu-erh mozna pozbyc sie nadmiaru tluszczu.
Wystarczy, ze ta herbata oprocz wody stanie sie naszym jedynym napojem. Czy
ktos z was ma jakies doswiadczenie zwiazane z taka kuracja? Czy to cos
pomoglo? W sumie to niewierze w cudowne herbatki w stylu Sylwetka lux,
dzieki ktorej mozna schudnac, ale pu-erh to w koncu chinska tradycja... Wiec
jak to jest? Da sie schudnac?

sml

2. Data: 2003-09-09 17:50:20

Temat: Re: herbata pu-erh
Od: "Radeon" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "soomal" napisał w wiadomości
> [...]
> pomoglo? W sumie to niewierze w cudowne herbatki w stylu Sylwetka lux,
> dzieki ktorej mozna schudnac, ale pu-erh to w koncu chinska tradycja...

Wg mnie, stalego konsumenta tej herbaty, to bzdura byc moze powstala na
skutek tekstu reklamowego na opakowaniu o wierze chinskich cesarzy, ze
dzieki niej bez wysylku pozbeda sie zbednych kilogramow bla bla bla...

Jedyne co zauwazylem to fakt, iz pomaga mi sie bardziej regularnie
zalatwiac. Po odstawieniu tej herbatki mam z tym problemy. Zatem mozna
przyjac, iz moze ona wspomagac proces odchudzania.

pzdr
Radeon

3. Data: 2003-09-09 20:27:37

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 9 Sep 2003 19:50:20 +0200, "Radeon" <r...@t...pl> wrote:

>Wg mnie, stalego konsumenta tej herbaty, to bzdura byc moze powstala na
>skutek tekstu reklamowego na opakowaniu o wierze chinskich cesarzy, ze
>dzieki niej bez wysylku pozbeda sie zbednych kilogramow bla bla bla...

Podobno duzo zalezy od jakosci herbaty. Pu-erh powinna bardzo dlugo
dojrzewac, znaczy byc moze jak za tania = lezala krotko i nie bedzie
dzialac. Ja sobie popijalam dosc duzo Pu-erh cytrynowa od Vitaxa,
bardzo mi smakowala i faktycznie dobrze robila na trawienie np. po
tlustym zarciu, mam wrazenie ze rowniez sprawdzilo sie to, ze ponoc
ona pomaga przywrocic jasnosc umyslu po spozyciu alkoholu.
W usenecie mozna znalezc duuuuzo wypowiedzi w sprawie Pu-erh i sa tacy
ktorzy mowia ze chudli bez diety jak i tacy ktorzy nie chudli. Ja nie
schudlam od tego niestety.

--
Pozdrawiam, Sabina

4. Data: 2003-09-10 05:40:55

Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

soomal wrote:
> pu-erh to w koncu chinska tradycja... Wiec jak to jest? Da sie

Smieszne te stereotypy. Europejczycy wierza w 'chinska tradycje' chinczycy w
ten sam sposob patrza na europejska.

--
Grzegorz

Better to understand a little than to misunderstand a lot.

5. Data: 2003-09-10 05:43:53

Od: "soomal" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radeon" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
> Wg mnie, stalego konsumenta tej herbaty, to bzdura byc moze powstala na
> skutek tekstu reklamowego na opakowaniu o wierze chinskich cesarzy, ze
> dzieki niej bez wysylku pozbeda sie zbednych kilogramow bla bla bla...

A czy pijesz tylko ta herbate i wode czy tez inne herbaty?

> Jedyne co zauwazylem to fakt, iz pomaga mi sie bardziej regularnie
> zalatwiac. Po odstawieniu tej herbatki mam z tym problemy. Zatem mozna
> przyjac, iz moze ona wspomagac proces odchudzania.

Ee, to raczej maly plus;) Wiec raczej bede pil Zielona, bardziej mi
smakuje;)

sml

6. Data: 2003-09-10 12:57:10

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Sep 2003 07:43:53 +0200, "soomal" <s...@s...pl>
wrote:

>Ee, to raczej maly plus;)

Ale to jest zdanie Radeona. Zgodnie z tym co mowia/pisza o Pu-erh
(pogogluj), ona odchudza w inny sposob, nazywana jest zabojca
tluszczu. Tylko ze nie wiem czy chodzi o zabijanie tluszczu zjadanego
czy juz zjedzonego i bedacego na bioderkach - znaczy czy pic to w
okolicy posilkow czy lepiej na czczo.

>Wiec raczej bede pil Zielona, bardziej mi
>smakuje;)

Dosyc sie ostanio zdziwilam jak w jakims super/hiper markecie na polce
z zielonymi herbatami z roznymi dodatkami (np. ginkgo) byla herbata
zielona z pu-erh. To chyba nie najlepsze polaczenie?

--
Pozdrawiam, Sabina

7. Data: 2003-09-10 13:43:54

Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy pic to w
> okolicy posilkow czy lepiej na czczo.

Najlepiej dziala wypita po.

> Dosyc sie ostanio zdziwilam jak w jakims super/hiper markecie na polce
> z zielonymi herbatami z roznymi dodatkami (np. ginkgo) byla herbata
> zielona z pu-erh. To chyba nie najlepsze polaczenie?

A to czemu?

Pozdrawiam,
Aga

8. Data: 2003-09-10 13:47:57

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sabinka" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> tluszczu. Tylko ze nie wiem czy chodzi o zabijanie tluszczu zjadanego
> czy juz zjedzonego i bedacego na bioderkach - znaczy czy pic to w

Zadna herbata nie jest "zabójca" tluszczu. Herbata ma jednak skladniki
pomagajace w rozruszaniu przewodu pokarmowego - sa to garbniki i teina.
Garbniki maja zdolnosc wymiatania scianek jelit z bakterii, wirusów i
zastalego tam tluszczu. Dzialaja podobnie jak smecta - otaczaja czasteczki
nagromadzone na sciankach jelit i pomagaja je wydalic. Jak dziala teina
zakladam ze kazdy mniej wiecej wie - tak samo pobudza uklad trawienny jak
serce i "glowe" :-)

Herbata zielona zawiera wiecej teiny, a czarna wydziela wiecej garbników
podczas parzenia - listki czarnej herbaty sa bardziej popekane w procesie
fermentacji, co sprzyja wydostawaniu sie garbników i teiny do naparu.

Duze znaczenie ma czas parzenia - klasyczna herbate podaje sie po 3-5
minutach parzenia zaleznie od gatunku, jednak herbate parzona na zoladek
nalezy mocno przeparzyc, aby jak najwiecej garbników przeszlo do naparu.
Mozna tez rosyjskim sposobem (ach, te samowary!) zrobic z listków wywar - ma
mocne wlasciwosci antycholesterolowe, aseptyczne, pomaga na trudnosci w
trawieniu.

> Dosyc sie ostanio zdziwilam jak w jakims super/hiper markecie na polce
> z zielonymi herbatami z roznymi dodatkami (np. ginkgo) byla herbata
> zielona z pu-erh. To chyba nie najlepsze polaczenie?

Herbata Pu - erh to po prostu kazdy rodzaj herbaty (kazdy kolor) pochodzacy
z konkretnych plantacji w regionie Junnan.
Nazwy herbaty czasami dotycza konkretnego"koloru" z, czasami
obszaru/plantacji na którym sie je pozyskuje, czasami dodatku (np. earl-grey
to herbata z dodatkiem bergamotki, bez wzgledu na miejsce jej zbioru i
stopien fermentacji.)

Osobiscie uwazam ze caly szum wokól pu-erh to wynik kampanii reklamowej.
Klasycznie na poprawe trawienia polecano (kiedys sprzedawano w aptekach
jako lek) herbate pólfermentowna Oolong, dzis ponoc farmaceuci polecaja
chinska Toucha.

I namawiam do zakupu herbat w herbaciarniach (sklepach kolonialnych), to co
sprzedaje sie w expresówkach wola o pomste do nieba, nie mówiac juz ze po
zaparzeniu (ciekawe jak w ogóle zaparzyc expresówke - rzeciez parzenie to
cos wiecej niz wrzucenie fusów czy "szczura" do szklanki) smierdza papierem
i maja zaskakujace kolory - wiekszosc np. zielonych jest chrzczona czarnymi
dla koloru.

Sowa

9. Data: 2003-09-10 17:31:43

Od: Vroobelek <V...@y...iq.NOWYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stało się to Wed, 10 Sep 2003 15:47:57 +0200, gdy "Sowa"
<m...@w...pl> napisał:

> [...]
>Klasycznie na poprawe trawienia polecano (kiedys sprzedawano w aptekach
>jako lek) herbate pólfermentowna Oolong, dzis ponoc farmaceuci polecaja

Do perfekcji we wciskaniu kitu doszli importerzy herbaty Bio-Active
(kiedyś Boku). Gdyby brać na serio choć połowę tego co piszą w swoich
ulotkach, to możnaby tylko pić herbatę i być pięknym, szczupłym i
zdrowym ;-)

Dodatkowo wkurzają mnie wymyślając nieistniejące marki herbat (przy czym
hai-ku to szczyt :-) Niektóre ich mieszanki są bardzo przypadkowe, ale
lubię Gunpowdera, Silver Moon i Nirvanę. Roibosa natomiast musiałem
wyrzucić, bo smakował jak herbata z dzikiej róży :)

pzdr
Vroobelek

ps. przedpiscy dziekuje za wysoce merytorycznego maila :)

10. Data: 2003-09-10 21:05:28

Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:1bnulv0hth8tgib1ddfeg6p41oe7grmf0r@4ax.com,
Vroobelek <V...@y...iq.NOWYTNIJ.pl> typed:

> Roibosa
> natomiast musiałem wyrzucić, bo smakował jak herbata z dzikiej róży :)

Rooibosa z Bio-Activ tez wyrzucilam, ale dlatego, ze smakowal jak zbutwialy
worek. Zeby bylo zabawniej - kiedys mialam "jakas" herbate, kupiona w
Szwajcarii dla ozdobnej puszki - herbata w srodku byla tak pyszna, ze pilam
ja w wyjatkowe okazje - szkoda mi bylo tej ambrozji na co dzien. W tym
czasie pilam Rooibosa polskiego i kazdy bez wyjatku smierdzial i smakowal
zbutwialym workiem. Jak ostatnio mylam puszke po tamtej herbacie odkrylam,
ze ta ambrozja ...to byl wlasnie Rooibos. Normalnie ja nie wiem, co w Polsce
sprzedawane jest jako Rooibos, ale w pewnoscia nie jest to to samo, co w
Szwajcarii.

Pozdrawiam,
Karola ze szklanka Dilmah Brandy&Spice

Nie jesc po 18?
Po co tluszcz na DO??
MM i kiełbaski z grila
Nowa strona, zapisz ją "na wszelki wypadek"
[gdzie] Normy zywieniowe