herbata pu-erh

11. Data: 2003-09-10 22:06:29

Temat: Re: herbata pu-erh [nie tylko]
Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Karolina Matuszewska w wiadomości
news:4CC40F9F423ADA44B33E2E6448A20921014CEC9D@jplwan
t003.jasien.net pisze:

> [...]
> zbutwialy worek. Zeby bylo zabawniej - kiedys mialam "jakas" herbate,
> kupiona w Szwajcarii dla ozdobnej puszki - herbata w srodku byla tak
> pyszna, ze pilam ja w wyjatkowe okazje - szkoda mi bylo tej ambrozji
> na co dzien. W tym czasie pilam Rooibosa polskiego i kazdy bez
> wyjatku smierdzial i smakowal zbutwialym workiem. Jak ostatnio mylam
> puszke po tamtej herbacie odkrylam, ze ta ambrozja ...to byl wlasnie
> Rooibos. Normalnie ja nie wiem, co w Polsce sprzedawane jest jako
> Rooibos, ale w pewnoscia nie jest to to samo, co w Szwajcarii.

Hmm, dziwne, mnie czerwonokrzew z Astry smakuje bardzo i to od lat.

12. Data: 2003-09-11 08:05:09

Od: Hafsa <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin 'Cooler' Kuliński napisał:

> Hmm, dziwne, mnie czerwonokrzew z Astry smakuje bardzo i to od lat.

Mi zas torebkowa nie samkuje zadna.Najbardziej lubie kupiona na wage
rooibos czekoladowo-mietowa. Ostatnio-dzieki reklamie z ust( a raczej z
klawiatury)Karoliny zasamkowalam w Dilmah karmelowej.ALez mi smakuje!I
jest swietnym deserem, gdy juz nic nie moge zjesc w ciagu dnia( z racji
wyliczonych porcji)Dzieki Karolino, przymierzam sie teraz do kupienia
tej Brandy,zas wyprobowałam tez cynamonowa Ahmed Tea i tez jest
niezla.Hafsa-smakoszka dobrych napojow

13. Data: 2003-09-11 08:50:32

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

zas wyprobowałam tez cynamonowa Ahmed Tea i tez jest
> niezla.Hafsa-smakoszka dobrych napojow

Spróbuj kiedyś sama sobie zaparzyć herbatę cynamonową.
Najlepszym IMHO podkładem jest klasyczny Assam, Ahmad Tea właśnie (tylko nie
w expresówkach na Boga), Yunnan podśmiarduje mi zielskiem, ale to moje
osobiste uprzedzenia do tego gatunku zapewne.

Do suchego, najlepiej ciepłego czajniczka wsyp 2 pełne łyżeczki listków i
1/2 łyżeczki cynamonu, zalej wrzątkiem.
Po 5 minutach odlej przez sitko do większego czajniczka i w miarę
konieczności uzupełnij wrzątkiem (można nie rozcieńczać), jest doskonała z
mlekiem, moim zdaniem lepsza od niego niż Eanglisch Brekfast

Można ją jeszcze wzbogacić wrzucając 2-4 goździki i 1/4 łyżeczki kardamonu -
jest jeszcze doskonalsza .

Po dodaniu do niej mleka (może być skondensowane, lub słodka śmietanka) mamy
coś w rodzaju herbaty "arabskiej" - nie wiem czy słodzisz, ale mnie korci
ostatnio, żeby zrobić karmelu i jeszcze to tam wrzucić dla smaku.

Jeśli bez mleka, można dać też trochę imbiru.

Żaden kupny gotowiec się nie umywa, chociaż sama nie gardzę na co dzień. :-)

Sowa

14. Data: 2003-09-11 13:29:48

Temat: Re: herbata pu-erh
Od: "sharotqa" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja piję sobie Pu-erh raz dziennie, wieczorkiem po ostatnim posiłku. Nie
zauważyłam żebym jakoś gwałtownie schudła, ale faktem jest, że dobrze wpływa
na trawienie. Podobnie zresztą działa na mnie zielona herbata, więc piję je
zamiennie.
Użytkownik "soomal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> Witam:))
>
> Czesto czytam, ze dzieki herbacie pu-erh mozna pozbyc sie nadmiaru
tluszczu.
> Wystarczy, ze ta herbata oprocz wody stanie sie naszym jedynym napojem.
Czy
> ktos z was ma jakies doswiadczenie zwiazane z taka kuracja? Czy to cos
> pomoglo? W sumie to niewierze w cudowne herbatki w stylu Sylwetka lux,
> dzieki ktorej mozna schudnac, ale pu-erh to w koncu chinska tradycja...
Wiec

15. Data: 2003-09-11 13:31:27

Od: "sharotqa" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

16. Data: 2003-09-11 13:42:12

Od: Hafsa <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sowa napisał:

> Spróbuj kiedyś sama sobie zaparzyć herbatę cynamonową.

[ciach] dzieki za wskazowki.Osobiscie nie gustuje w heracie z kardamonem
i gozdzikami, maz namietnie ja pija.Ale taka naturalna cynamonowoa sobie
zrobie,ma byc proszek, czy kora cynamonowa niezmielona?
A torebek uzywam w pracy, nie mam jak zaparzyc inaczej.Inaczej nie
pilabym nic przez caly dzien, rzadko kiedy mam pragnienie.Jesli juz to
wypije wlasnie herbate.Ale to chyba rodzinne, moja mama tez malo pije,
za to maz przyrzadza sobie caly dzban herbaty i pije do dna po
szklanicy.....Pozdrawiam Hafsa po karmelowej

17. Data: 2003-09-11 15:18:56

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale taka naturalna cynamonowoa sobie
> zrobie,ma byc proszek, czy kora cynamonowa niezmielona?

Ja sypię proszek.
W sumie nie widziałam jeszcze cynamonu w kawałku. Wygląda jak wanilia?

Sowa

18. Data: 2003-09-11 16:51:25

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Sowa w wiadomości news:bjq3oq$f3b$1@news.onet.pl pisze:

> Ja sypię proszek.
> W sumie nie widziałam jeszcze cynamonu w kawałku. Wygląda jak wanilia?

Wyglada jak zestrugana z drzewa kora :)

19. Data: 2003-09-11 17:18:52

Od: "soomal" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mi zas torebkowa nie samkuje zadna.

Hmm... ja nie mialem jeszcze zadnego porownania, ale mi tam ten Roiboos
Astry smakuje, tylko przydaloby sie gdyby byl mocniejszy, bo tak to czuje w
nim tylko smak papieru i miodu:/

Jakie polecacie firmy importujace herbate, ale takie, ktorych produkty mozna
zdobyc w szerokodostepnych zrodlach... sklepach, supermarketach...

BTW Piliscie herbate o smaku "truskawki ze smietana"? Nie wiem jak sie
dokladniej nazywala, ale jest pyszna:))

sml

20. Data: 2003-09-11 18:58:50

Od: Hafsa <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik soomal napisał:
> Jakie polecacie firmy importujace herbate, ale takie, ktorych produkty mozna
> zdobyc w szerokodostepnych zrodlach... sklepach, supermarketach...

W kazdym supermarkecie, przynajmnie we Wrcku, jest sklepik z herbata na
wage.I taka glownie kupuje i piej.Procz Dilmah oczywiscie, odkrycia
ostatnich dni.

> BTW Piliscie herbate o smaku "truskawki ze smietana"? Nie wiem jak sie
> dokladniej nazywala, ale jest pyszna:))

A te truskawki to kto produkuje lub firmuje?To owocowa herbata, czy
czarna aromatyzowana/
Hafsa

Nie jesc po 18?
Po co tluszcz na DO??
MM i kiełbaski z grila
Nowa strona, zapisz ją "na wszelki wypadek"
[gdzie] Normy zywieniowe