Re: herbata pu-erh [nie tylko]

From: "Sowa" <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: herbata pu-erh [nie tylko]
Date: Thu, 11 Sep 2003 10:50:32 +0200
Sender: p...@p...onet.pl@host-ip146-240.crowley.pl

Użytkownik "Hafsa" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:bjpatv$ilu$3@inews.gazeta.pl...

zas wyprobowałam tez cynamonowa Ahmed Tea i tez jest
> niezla.Hafsa-smakoszka dobrych napojow

Spróbuj kiedyś sama sobie zaparzyć herbatę cynamonową.
Najlepszym IMHO podkładem jest klasyczny Assam, Ahmad Tea właśnie (tylko nie
w expresówkach na Boga), Yunnan podśmiarduje mi zielskiem, ale to moje
osobiste uprzedzenia do tego gatunku zapewne.

Do suchego, najlepiej ciepłego czajniczka wsyp 2 pełne łyżeczki listków i
1/2 łyżeczki cynamonu, zalej wrzątkiem.
Po 5 minutach odlej przez sitko do większego czajniczka i w miarę
konieczności uzupełnij wrzątkiem (można nie rozcieńczać), jest doskonała z
mlekiem, moim zdaniem lepsza od niego niż Eanglisch Brekfast

Można ją jeszcze wzbogacić wrzucając 2-4 goździki i 1/4 łyżeczki kardamonu -
jest jeszcze doskonalsza .

Po dodaniu do niej mleka (może być skondensowane, lub słodka śmietanka) mamy
coś w rodzaju herbaty "arabskiej" - nie wiem czy słodzisz, ale mnie korci
ostatnio, żeby zrobić karmelu i jeszcze to tam wrzucić dla smaku.

Jeśli bez mleka, można dać też trochę imbiru.

Żaden kupny gotowiec się nie umywa, chociaż sama nie gardzę na co dzień. :-)

Sowa