chortensje jeszcze raz

1. Data: 2006-08-30 13:37:21

Temat: chortensje jeszcze raz
Od: "pablo" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Moze teraz kiedy jest dobrze napisane mi odpowiecie czy ciąć małe chortensje
tzn czy obcinac ich kwiaty?
Będę wdzięczna.
Pozdrawiam Natalia

2. Data: 2006-08-30 14:00:21

Temat: Re: hortensje jeszcze raz
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pablo" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Moze teraz kiedy jest dobrze napisane mi odpowiecie czy ciąć małe
chortensje
> tzn czy obcinac ich kwiaty?
> Będę wdzięczna.

"Hortensje". Naprawdę tak wygląda ładniej:)

A co do pytania: hortensje są różne - ogrodowe, bukietowe, drzewiaste - z
tych najpopularniejszych. I metody postępowania też są różne. Trudno
odpowiedzieć, jeśli nie podajesz danych. Opisz przynajmniej, jakie mają
kwiaty - kuliste, płaskie, stożkowe, białe czy kolorowe. Ale najogólniej w
świecie - jeśli to jest pierwszy sezon uprawy, to lepiej roślinę zostawić w
spokoju. Sama zobaczysz, że przekwitłe kwiaty wciąż zdobią roślinę.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-08-30 14:02:29

Temat: Re: chortensje jeszcze raz
Od: "moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pablo wrote:
> Witam
> Moze teraz kiedy jest dobrze napisane mi odpowiecie czy ciąć małe
> chortensje tzn czy obcinac ich kwiaty?

obetnij im "C", wtedy będą lepsze:)

moon

4. Data: 2006-08-30 14:47:35

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Moze teraz kiedy jest dobrze napisane mi odpowiecie czy ciąć małe chortensje
> tzn czy obcinac ich kwiaty?
> Będę wdzięczna.

Domyślam się, że hortensje są Twoje. Możesz postąpić jak chcesz tzn. obciąć
kwiaty lub nie.
pozdrawiam tomek

5. Data: 2006-08-31 11:33:29

Od: "pablo" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Domyślam się, że hortensje są Twoje. Możesz postąpić jak chcesz tzn.
> obciąć
> kwiaty lub nie.
> pozdrawiam tomek

Czepiliscie sie tego "h" jak by to miało jakiekolwiek znaczenie. Weszłam na
grupe dyskusyjna o roslinach i myslałam ze otrzymam odpowiedz a nie docinki
z powodu jednej literki.

----Opisz przynajmniej, jakie mają
kwiaty - kuliste, płaskie, stożkowe, białe czy kolorowe.

Sa kuliste jet to chyba odmiana ogrodowa, ma byc fioletowa ale jak na razie
kwiaty ma ciemno rozowe.

Pozdrawiam Natalia

6. Data: 2006-08-31 11:46:41

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> grupe dyskusyjna o roslinach i myslałam ze otrzymam odpowiedz a nie

Ma znaczenie, ma...poprawność języka to rzecz pożądana. Zapamiętasz na
dłużej:)

> [...]
> kwiaty - kuliste, płaskie, stożkowe, białe czy kolorowe.
>
> Sa kuliste jet to chyba odmiana ogrodowa, ma byc fioletowa ale jak na

No to masz hortensję ogrodową (H.macrophylla). I jest tak: w większości
przypadków ona kwitnie na zeszłorocznych pędach. I jeśli teraz lub wiosną
obetniesz pędy _nisko_, to jest duża szansa, że w 2007 roku w ogóle kwiatów
mieć nie będzie. W przypadku tych hortensji wykonuje się cięcia sanitarne
(suche pędy) późną wiosną, obrywa resztki kwiatów tuż pod kwiatem i to
właściwie wszystko. A poza tym zerknij na uwarunkowania klimatyczne w swojej
okolicy, zapuść oko do cudzych ogródków, bo możliwe, że będziesz musiała
krzaczek okrywać na zimę.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

7. Data: 2006-08-31 11:50:01

Od: <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sa kuliste jet to chyba odmiana ogrodowa, ma byc fioletowa ale jak na
> razie kwiaty ma ciemno rozowe.
>
> Pozdrawiam Natalia
Obetnij tylko kwiaty. Możesz je powiesić i ususzyć.
Czynność tę możesz zrobić również dopiero wiosną. Na zimę nie zapomnij
okryć.

8. Data: 2006-08-31 11:52:40

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czepiliscie sie tego "h" jak by to miało jakiekolwiek znaczenie.

Nie ma rzadnego znaczenia.Poza tym,rze googlając "chortensję"nie znajdziesz
za dórzo wiadomości o niej.

Pozdrawiam, Lilka

9. Data: 2006-08-31 12:00:10

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ed6hf8$26d$1@atlantis.news.tpi.pl pablo

> Czepiliscie sie tego "h" jak by to miało jakiekolwiek znaczenie.
> Weszłam na grupe dyskusyjna o roslinach i myslałam ze otrzymam
> odpowiedz a nie docinki z powodu jednej literki.

Hejka. O najważniejszych gatunkach i odmianach hortensji możesz poczytać
w ostatnim, wrześniowym (nr 9) "Działkowcu" :-)
Pozdrawiam miesięcznikowo Ja...cki

10. Data: 2006-08-31 12:14:39

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Czepiliscie sie tego "h" jak by to miało jakiekolwiek znaczenie. Weszłam na
> grupe dyskusyjna o roslinach i myslałam ze otrzymam odpowiedz a nie docinki
> z powodu jednej literki.

Przecież nie czepiałem się ortografii. Dlaczego mnie atakujesz?
pozdrawiam tomek

Drzewo
jak utrzymać wrzosy?
co to za trawa?