chortensje jeszcze raz

21. Data: 2006-09-01 13:10:30

Temat: Re: hortensje jeszcze raz
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości
news:ed90tk$72t$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@a...uhc.com.pl> napisał w wiadomości
l...

> Tzn ma działanie przeciówbólowe i uspokajające? :)))

Czy to ja się młotkiem posługuję? Kasiu! :-)))))

A wracając do łaciny - spora część roślin nie ma w ogóle nazw polskich. I
co, mam mówić "to małe o żółtych kwiatkach, no wie pani!" W ogóle - kierunek
archiwum marsz :D

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

22. Data: 2006-09-01 13:26:26

Od: Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co, mam mówić "to małe o żółtych kwiatkach, no wie pani!" W ogóle - kierunek

Ja uzywam nazw lacinskich tylko do roslin rzadkich i zdobytych z wielkim
trudem

Pozdr.

--
Dariusz Pakosz

23. Data: 2006-09-01 15:00:26

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Sep 2006 09:41:02 +0200, pablo napisał(a):

> Lilka przesadziła, nie kazdy powinien wiedziec jak sie pisze nazwe rosliny
> (moze mam jeszcze umiec napisac ja po łacinie)

Hydrangea macrophylla - hortensja ogrodowa. Hydra jak u Greków potwór o
wielu głowach, które odrastały po ścięciu (niestety u tego gatunku się
kwaitów raczej nie tnie), ewentualnie jak hydro - woda. Macrophylla - po
prostu wielkolistna:)
Chociaż moim zdaniem H.arborescens ma liście większe. I można ciąć kwiaty
jesienią...
A przesadzanie hortensji to bułka z masłem:)

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

24. Data: 2006-09-01 17:20:07

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to ja się młotkiem posługuję? Kasiu! :-)))))

Nie wiem, ale wiem, że przy nieumiejętnym posługiwaniu się narzędziami
ogrodniczymi łacina też czasem się przydaje. Podczas szukania zagubionych
narzędzi również działa kojąco na nerwy ;))) Zgubiłam sekator....chyba na
amen więc wiem :(

> A wracając do łaciny - spora część roślin nie ma w ogóle nazw polskich. I
> co, mam mówić "to małe o żółtych kwiatkach, no wie pani!" W ogóle -
> kierunek
> archiwum marsz :D

Mnie wysyłasz do archiwum? ;)))

Pozdrawiam
Kaśka

--
http://kasia1433.googlepages.com/home

25. Data: 2006-09-01 17:34:14

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> narzędzi również działa kojąco na nerwy ;))) Zgubiłam sekator....chyba na

No ja zgubiłam zupełnie na amen, bez żadnego chyba...już wiele lat temu:(
Nie pomyślałam o używaniu łaciny niestety, ale jak widać, do szukania się
nie przydaje:)

> Mnie wysyłasz do archiwum? ;)))

Możemy się przejść wspólnie ;)))

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

26. Data: 2006-09-01 22:01:17

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra wrote:

> Hydrangea macrophylla - hortensja ogrodowa. Hydra jak u Greków potwór o
> wielu głowach, które odrastały po ścięciu (niestety u tego gatunku się
> kwaitów raczej nie tnie), ewentualnie jak hydro - woda.

Zdaje się, że to od wody.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

27. Data: 2006-09-04 16:45:06

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 01 Sep 2006 22:01:17 GMT, Michal Misiurewicz napisał(a):

> Zdaje się, że to od wody.

Patrząc na jej wymagania zdaje się, że tak;)
Chociaż bukietowe znoszą suszę świetnie.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/