hydro - dam radę?

1. Data: 2009-09-04 07:38:57

Temat: hydro - dam radę?
Od: "R" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No tak robiłem, robiłem, że się w rurkę doprowadzającą wodę na ogórd wbiłem
:-( no i się polało, na szczęście szybka reakcja i tylko trochę mokro było.

Ale teraz pytanie - dziórka mała w rurce miedzianej chyba 1/2". Dam radę to
sam naprawić? Co nieco potrafię, więc co bym potrzebował, bo myślę, że
lepiej wyposażenie kupić niż majstra wzywać.

Co powinienem zakupić pastę? palnik? kawałek złączki jakiejś? cyna? jest
jakiś serwis gdzie mógłbym poczytać i się poedukować jak się łączy rurki
miedziane?

2. Data: 2009-09-04 07:54:52

Temat: Re: hydro - dam radę?
Od: "Slavinka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Co powinienem zakupić pastę? palnik? kawałek złączki jakiejś? cyna? jest
> jakiś serwis gdzie mógłbym poczytać i się poedukować jak się łączy rurki

Jeżeli to twoja rurka i masz do niej kurek możesz sam zaludować, jeżeli nie
masz kurka to potrzebny fachowiec z zamrażarką i urządzeniami do lutowania.
Ostrzegam - lutowanie nie jest tak łatwe jak się wydaje. Trzeba mieć luty i
topniki do wody spożywczej itd.

3. Data: 2009-09-04 18:41:05

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

IMO, nie opłaci się.
Palnik min 70 zł, do tego butla "zakładam, że masz" = 0 zł, plus pasta 15 zł
plus lut 28 zł razem dobrze ponad 100 zł, a bez doświadczenia w lutowaniu
pierwszy lut może się okazać porażką. Daj zarobić fachowcowi. Nie sądzę, aby
wziął więcej, jak 100 zł a gotowo.
Jacek

4. Data: 2009-09-05 09:22:40

Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Co powinienem zakupić pastę? palnik? kawałek złączki jakiejś? cyna? jest
> jakiś serwis gdzie mógłbym poczytać i się poedukować jak się łączy rurki

Naporawiasz poprze przecięcie rury i montaż mufy.
Potrzebujesz:
obcinak do rur Cu - 25-35 zł
Palnik - 60-70 zł i butlę za gazem lub palnik z kartuszem 80-90zł + kartusz
gazu (nie wiem ile)
czyścik do rur Cu - ok 2 zł
Szczotkę do rur Cu - ok 8 zł
Lut do instalacji wodnych - 15-20 zł
Pastę do lutowania rur 25-30 zł
Mufa 1-2 zł (przy założeniu że to rura fi 15 mm)
Jeżeli rura będzie w środku wilgotna, trzeba odpowiednio umiejętnie wykonać
lutowanie. Ogólnie lutowanie palnikiem trzeba umieć wykonać.
--
Jackare

5. Data: 2009-09-05 20:19:01

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare <...@s...de.pl> wrote:

> [...]
> umiejętnie
> wykonać lutowanie. Ogólnie lutowanie palnikiem trzeba umieć

To ja może wersję konkurencyją przedstawię:
- piłka do metalu, na upartego wystarczy sam brzeszczot
- palnik typu "pencil torch" za 10zł, do jednego zgrzewu cienkiej
rury w zupełności wystarczy.
- pojemnik gazu "do zapalniczek" - nie wiem, ile, ale kilkanaście zł
chyba
- kawałeczek bardzo drobnego papieru ściernego
- mały pilniczek do opiłowania krawędzi
- kawałek lutu, takiego "zwyczajnego" (LC60), chodzi o instalację
ogrodową, nie do wody pitnej, więc zawartość ołowiu w nim nie będzie
problemem.
- ew. odrobinka kalafonii czy jakiejś nieagresywnej pasty do
lutowania
- mufa j.w.

Powyższe też wystarczy do dokonania tej naprawy w sposób równie
skuteczny, a o wieeele tańszy.

J.

6. Data: 2009-09-05 21:43:41

Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

R wrote:

> [...]
>
> Co powinienem zakupić pastę? palnik? kawałek złączki jakiejś? cyna?
> jest jakiś serwis gdzie mógłbym poczytać i się poedukować jak się

Jeszcze możesz spróbowac nagwintować dziurkę i wkręcić tam śrubkę.

--
Pzdr.
Mega

7. Data: 2009-09-06 08:20:10

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stawiam duże piwo, jeżeli takim palniczkem uda się rozgrzać miedzianą rurkę
do temperatury topnienia lutu.
Jacek

8. Data: 2009-09-06 10:09:39

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <m...@w...pl> wrote:
> Stawiam duże piwo, jeżeli takim palniczkem uda się rozgrzać
> miedzianą
> rurkę do temperatury topnienia lutu.

To zapraszam do mnie i weź od razu zgrzewkę, takim palniczkiem
zrobiłem sobie całą podejście wody do zmywarki w kuchni, w sumie
chyba z 5 połączeń :-)
Uzyskanie temperatury nie jest żadnym problemem, problem stwarza
natomiast jej utrzymanie na mniej więcej równym poziomie na całym
obwodzie złącza, ale przy odrobinie starań i odpowiednio długim
grzaniu, daje się.

J.

9. Data: 2009-09-06 10:12:10

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

> To zapraszam do mnie i weź od razu zgrzewkę, takim palniczkiem
> zrobiłem sobie całą podejście wody do zmywarki w kuchni, w sumie
> chyba z 5 połączeń :-)

Dla porządu autopoprawka: jedno tylko złącze okazało się problemem:
rurka łączona z mosięznym kolankiem gwintowanym, podejściem do
zaworka. Pojemność cieplna tej kształtki faktycznie uniemożliwiała
poprawne jej lutowanie, ale dla chcącego nic trudnego: palniczek
"pencil torch" wspomagany transformatorową lutownicą 100W dał radę
już bez żadnego problemu.

J.

10. Data: 2009-09-06 11:38:17

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jaką średnicę rurek lutowałeś, bo mój palniczek Topexa minitorch, czy coś
tam przy rurkach c.o. 20 mm skapitulował.
Jacek

dylemat przy zawieszeniu półki
Koszt zagotowania wody w czajniku i na kuchence
Kamien dekoracyjny gipsowy - czym przykleić?
małe muszki w łazience - co robić?
zmywarka i dziwny kolor szklanek