i znów " pigułka"

1. Data: 2002-05-09 09:10:31

Temat: i znów " pigułka"
Od: "ja\(dzia\)" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zażywanie tabletek hormonalnych (Cilest- tabl. dwuskładnikowa) może
zaszkodzić dziecku jeśli zażywało się ją będąc w ciąży a nie wiedząc o tym?

--
ja(dzia)
j...@k...net.pl

2. Data: 2002-05-09 09:30:57

Temat: Re: i znów " pigułka"
Od: "Kaska" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ja(dzia)" <j...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> Czy zażywanie tabletek hormonalnych (Cilest- tabl. dwuskładnikowa) może
> zaszkodzić dziecku jeśli zażywało się ją będąc w ciąży a nie wiedząc o
> [...]
Wydaje mi sie, ze nie powinno zaszkodzic. Poza tym Cilest ma minimalna dawke
hormonow.

3. Data: 2002-05-09 15:07:20

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydaje mi sie, ze nie powinno zaszkodzic. Poza tym Cilest ma minimalna
dawke
> hormonow.
>
>Może zaszkodzić, a dawki hormonów w Cileście nie są minimalne / co to w
ogóle znaczy minimalne?/.

4. Data: 2002-05-13 18:48:29

Od: "WaldiM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tolo" <t...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> dawke

> ogóle znaczy minimalne?/.

A w czym moze zaszkodzic?
Znasz jakies prace ktore by to potwierdzaly?

WaldiM

http://www.antykoncepcja.pl
http://www.londyn.org

5. Data: 2002-05-13 20:31:45

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WaldiM" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "tolo" <t...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> A w czym moze zaszkodzic?
> Znasz jakies prace ktore by to potwierdzaly?

> [...]
Podtrzymuję swoją poprzednią tezę. Trudno tu mówić o dowodach naukowych bo
takich nie ma i nigdy ze względów etycznych nie będzie /chyba że w Chinach/.
Egzogenne hormony mogą zaburzać chociażby proces różnicowania się płci, w
którym istotny wpływ odgrywają hormony sterydowe. Etynyloestradiol/ dla
niewtajemniczonych - składnik każdej pigułki/ wykazuje 20krotną siłę
działania estradiolu. Trudno podejrzewać, że przyszły mężczyzna, karmiony od
poczęcia niefizjologicznymi dawkami estrogenów będzie od tego zdrowszy.
pozdr tolo

6. Data: 2002-05-14 05:22:01

Od: "WaldiM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
od
> poczęcia niefizjologicznymi dawkami estrogenów będzie od tego zdrowszy.

Twoje tezy nie sa nic warte, jak kazde tezy bez dowodu. A taki teoretyczny
wywod nic nie znaczy.
W medycynie dowodem sa wyniki badan naukowych. A w tych wszystkich
przeprowadzanych do tej pory nie znaleziono znamiennych statystycznie danych
swiadczacych o mozliwosci uszkodzenia czy tez "zlego" wplywu na plod. A
nawet wprost przeciwnie, widoczny jest brak wplywu na plod. Wiec nie mieszaj
biednym ludziom w glowach, skoro nie masz nic na poparcie swoich przemyslen.

WaldiM

http://www.antykoncepcja.pl
http://www.londyn.org

7. Data: 2002-05-15 14:31:54

Od: "Ender" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik WaldiM <w...@a...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:abp1uh$p2t$...@n...tpi.pl...

> A w czym moze zaszkodzic?
> Znasz jakies prace ktore by to potwierdzaly?

Prac nie znam. Ale pewna doktorka z chorob zakaznych w Chorzowie opowiadala
mi pare dni temu, ze lezala u nich dziewczyna z hepatitis fulminans po
trzech tygodniach zazywania pigulek (ktorych, nie wiem). Etiologia polekowa
byla raczej pewna.
Gdyby mi to opowiedzial kto inny, to bym nie uwierzyl... Ale takie rzeczy
jednak sie zdarzaja.

Ender

8. Data: 2002-05-15 21:37:11

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mieszaj
> biednym ludziom w glowach, skoro nie masz nic na poparcie swoich

1. Nie wypada mi być równie złośliwym, więc podaję tylko suche fakty.
2. Wszystkie środki antykoncepcyjne pod względem stosowania w ciąży
zaliczone zostały do kategorii X. Dla niewtajemniczonych:
Badania przeprowadzone na zwierzętach lub u ludzi wykazały nieprawidłowości
płodu w wyniku stosowania danego leku bądź istnieją dowody na niekorzystne
działanie leku na płód ludzki i ryzyko zdecydowanie przewyższa potencjalne
korzyści z jego zastosowania.

Radzę dokładnie przeczytać słowo po słowie.

4.Cytat z Mosby's Drug Consult / trochę długie/

ESTROGENS SHOULD NOT BE USED DURING PREGNANCY.

The use of estrogens during early pregnancy may seriously damage the
offspring. It has been reported that females exposed in utero to
diethylstilbestrol, a nonsteroidal estrogen, may have an increased risk of
developing in later life a form of vaginal or cervical cancer that is
ordinarily extremely rare. This risk has been estimated statistically as not
greater than 4 per 1000 exposures. In certain studies, a high percentage of
such exposed women (from 30% to 90%) have been found to have vaginal
adenosis, epithelial changes of the vagina and cervix. Although these
changes are histologically benign, it is not known whether they are
precursors of malignancy. Although similar data are not available with the
use of other estrogens, it cannot be presumed they would not induce similar
changes. Exposure to diethylstilbestrol has also been associated with
adverse effects on reproductive performance, including increased rates of
spontaneous abortion, ectopic pregnancy, premature deliveries, and perinatal
deaths.

Several reports suggest an association between intrauterine fetal exposure
to female sex hormones and congenital anomalies, including congenital heart
defects and limb reduction defects. One case control study estimated a
4.7-fold increased risk of limb reduction defects in infants exposed in
utero to sex hormones (oral contraceptives, hormone withdrawal tests for
pregnancy, or attempted treatment for threatened abortion). Some of these
exposures were very short and involved only a few days of treatment. The
data suggests that the risk of limb reduction defects in exposed fetuses is
somewhat less than 1 per 1000.

If ethinyl estradiol is used during pregnancy, or if the patient becomes
pregnant while taking this drug, she should be apprised of the potential
risks to the fetus, and the advisability of pregnancy continuation.

Myślę, że aż nadto wymowne.

4. Polecam tekie ksiązki jak: Leki w medycynie perinatalnej, Endokrynologia
ginekologiczna, Antykoncepcja - pytania i odpowiedzi

9. Data: 2002-05-18 21:15:24

Od: "Mąci Pajton" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W jakim tygodniu ciąży? Który jest teraz tydzień? Syntetyczne estrogeny
ewidentnie są zaklasyfikowane jako kategoria X w klasyfikacji FDA, czyli o
udowodnionym efekcie teratogennym. Więcej na privie: m...@i...pl

---

10. Data: 2002-05-18 21:29:26

Od: "Mąci Pajton" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mieszaj
> biednym ludziom w glowach, skoro nie masz nic na poparcie swoich

przykro mi, ale nie masz racji. Dowody naukowe są i to niemało, prac też
jest niemało - stricte naukowych. Doskonale wiesz o tym, że w zależności od
zaawansowania rozwoju zarodka etynyloestradiol może zaburzać funkcjonowanie
pęcherzyka żółtkowego (4-6 hbd), różnicowanie sznurów płciowych (3-4 hbd) -
dając wady gonadalne, wady układu moczowego np. wielotorbielowatość nerek.
Był kiedyś taki lek Femigen - dziwnie dużo było wtedy wnętrostw, spodziectw
i tym podobnych. Nie wykazano związku - może nikt nie próbował, ale
zbieżnośc chyba nie jest przypadkowa? A ostatnio czytałem o uszkodzeniu
wiązań HbF i w efekcie IUGR symetrycznemu (to była praca kazuistyczna, bez
statystyki). Pomijam fakt depresyjnego działania na poziomy HPL i HPT oraz
mikrozatory w naczyniach łożyska (to ostatnie akurat jeszcze nie w pełni
potwierdzone).

---

Problemy z ... głową
Wyciecie znamienia - Lublin ?