ile czasu powinno "schnąć" mieszkanie?

1. Data: 2008-06-08 09:05:02

Temat: ile czasu powinno "schnąć" mieszkanie?
Od: "Kamila" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
już niedługo odbieram nowo wybudowane mieszkanie. Słyszałam że trzeba trochę
odczekać przed przystąpieniem do prac wykończeniowych - trzeba wietrzyć
mieszkanie. Ile czasu powinno trwać wietrzenie?

dziękuję za porady,

2. Data: 2008-06-08 18:07:04

Temat: Re: ile czasu powinno "schnąć" mieszkanie?
Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamila" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> trochę odczekać przed przystąpieniem do prac wykończeniowych - trzeba
> wietrzyć mieszkanie. Ile czasu powinno trwać wietrzenie?

Jeśli planujesz montować elementy drewnianie (drzwi, parkiet, zabudowa
kuchni, szafy) proponuję abyś odczekała 2-3 miesiące. Oczywiście musisz
przez ten czas intensywnie wietrzyć. Jeśli lato bedzie deszczowe okres ten
należy wydłuzyć. Znam ludzi ktorzy zaczęli montować drewno w świeżym
mieszkaniu i efekt jest opłakany: wilgoć z nowych murów i tynków spaczyła
drzwi, drewniane schody i parkiet. Najlepiej kup jakiś higrometr (sa do
dostania w marketach budowlanych i powieś w nowym mieszkaniu). Obserwuj
wskazania wilgotności powietrza wewnątrz mieszkania i jeśli ustabilizuje sie
na pozionie 50-60% mozesz bezpiecznie montować drewno. Inne prace
wykończeniowe (bez drewna) mozesz przeprowadzać niezależnie od wilgotności.

3. Data: 2008-06-10 15:57:46

Od: "Kamila" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek" <m...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sie na pozionie 50-60% mozesz bezpiecznie montować drewno. Inne prace
> wykończeniowe (bez drewna) mozesz przeprowadzać niezależnie od

dziękuję bardzo za radę.

4. Data: 2008-06-11 12:36:36

Od: "pablo eldiablo" <f...@p...plwytnij.to> szukaj wiadomości tego autora

"Mirek" <m...@w...wp.pl> napisał(a):

Inne prace
> wykończeniowe (bez drewna) mozesz przeprowadzać niezależnie od
> wilgotności.

Z tym bym sie akurat nie zgodzil. Wilgotnych scian ani sufitow nie nalezy
gruntowac, wykladac kafelkami, malowac itp - gdyz sciana taka przestaje
oddychac, oddawac wilgoc. Grozi to od zagrzybienia po odpadniecie tynkow.

Generalnie przed wykanczaniem mieszkanie powinno zostac dosuszone.

pozdr.,
pablo

--
Bicycle races are coming your way, so forget all your duties oh yeah!

5. Data: 2008-06-11 17:20:40

Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pablo eldiablo" <f...@p...plwytnij.to> napisał w wiadomości
pl...
> [...]
> oddychac, oddawac wilgoc. Grozi to od zagrzybienia po odpadniecie tynkow.
> Generalnie przed wykanczaniem mieszkanie powinno zostac dosuszone.

bez przesady, zaprawy do glazury sa mieszane z wodą. Optymalne warunki
twardnienia tych zapraw to wilgotna sciana. Jesli sciana bedzie za sucha
nalezy ja zwilżyć, w przypadku kladzenia glazury na bardzo suche sciany woda
z zaprawy odejdzie i zmniejszy to jej wytrzymałość.

6. Data: 2008-06-12 05:57:45

Od: "pablo eldiablo" <f...@p...plwytnij.to> szukaj wiadomości tego autora

"Mirek" <m...@w...wp.pl> napisał(a):

> [...]
> woda
> z zaprawy odejdzie i zmniejszy to jej wytrzymałość.

tak, ale jest zasadnicza roznica miedzy zwilzona sciana, a sciana mokra,
niewyschnieta od prac murarskich, ktora jest nasaczona woda w calej swojej
kubaturze.

pablo

--
Bicycle races are coming your way, so forget all your duties oh yeah!

komputer i Internet
dziura w ścianie w łazience
Plamy na ubraniach !!! pomocy
czym zastapić firanki?