ile kosztuje podgrzanie wody w basenie

11. Data: 2010-08-16 07:01:02

Temat: Re: ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrób zadaszenie z płyt poliwęglanowych, takie odsuwane, lub zdejmowane, jak
kiedyś były inspekty ogrodnicze.
Chroni wodę przed wystudzeniem w nocy, w słoneczny dzień działa jak
cieplarnia, jest niedrogie i zapobiega wsypywaniu się do wody liści i innego
dziadostwa.
Jacek

12. Data: 2010-08-16 07:36:59

Od: "na102" <g...@P...FM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ja dostałem teraz rachunek za gaz za same CWU 600zł. za jeden miesiąc
> lipiec - rekordów ale nie da się ukryć z wody korzystało się dużo, a ile
> to ciepła sie zmarnowało niewykorzystanego ze słońca? mnóstwo.
no tak ale ty widocznie źle liczysz i napewno się nie będzie opłacało ;)

13. Data: 2010-08-16 09:39:21

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> no tak ale ty widocznie źle liczysz i napewno się nie będzie opłacało ;)

On w tym wątku wogóle nie zaczął liczyć.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

14. Data: 2010-08-16 09:46:45

Od: janek <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Sie, 19:25, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:
> [...]
> policzyć kosztów.
>
> --
> Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Kiedyś pisałeś ze grzejesz klimą więc jak to z tym liczeniem
jest ,chyba nie powiesz że ten sposób należy do ekonomicznych?
Kolektory u mnie doskonale się spisują i niedługo (w ciągu 3 lat)się
zwrócą, instalowałem je z myślą tylko o CWU więc instalacja była
prosta i przez to tania bo nie inwestowalem w to by uzyskać zimą
jakąkolwiek energie .
Na 102 ma rację ,oszczędność nie ma nic wspólnego z tym czy ktoś jest
biedny czy bogaty.
Oszczędność jest to umiejętność unikania zbędnych wydatków a nie
rezygnacja z dóbr.
Jan

15. Data: 2010-08-16 11:10:37

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
Kiedyś pisałeś ze grzejesz klimą więc jak to z tym liczeniem
jest ,chyba nie powiesz że ten sposób należy do ekonomicznych?

Dlaczego nie? Policzyłem to.

[...]

Pod warunkiem, że ma się na uwadze także koszt alternatywny utraconych
zysków z kapitału.

16. Data: 2010-08-16 12:12:53

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Usrobo <u...@o...pl> napisał(a):

>hej
>na allegro widze różnego rodzaju podgrzewacze wody w basenie
>słoneczne przepływowe
>oraz elektryczne 3KW
>
>i tak sobie licze ze
>podgrzanie 10 000 litrów wody o jeden stopien to 22MJ energii
>czyli 6KWh czyli 2,4zł za każdy stopień w górę
>jesli woda ma 18 stopni to zeby ją podgrzać do 25 potrzeba ok 17zł
>jednorazowo to nie jest tak dużo, ale jesli bede zmuszony 1 raz w
>tygodniu podgrzewać wodę to 70zł miesiecznie robi juz jakas kwote

Zeby wyliczyc koszta co do zlotowki jak ty to zrobiles, trzeba znac temperature
zewnentrzna w okreslonych jednostkach czasu, izolacje podloza, naslonecznienie etc.
Rozumiem, ze wziales to pod uwage?

17. Data: 2010-08-16 15:21:11

Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesmiewca pisze:

> Zeby wyliczyc koszta co do zlotowki jak ty to zrobiles, trzeba znac temperature
> zewnentrzna w okreslonych jednostkach czasu, izolacje podloza, naslonecznienie etc.

> Rozumiem, ze wziales to pod uwage?
wziąłem pod uwagę prosty wzór na bilans cieplny
jesli o godzinie 10:00 w basienei woda ma 18stC a o 14 chce nieć 25
to musze ją podgrzac o 7 stopni
i tyle

Michał

18. Data: 2010-08-16 15:47:37

Od: "emarcin" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wziąłem pod uwagę prosty wzór na bilans cieplny
> jesli o godzinie 10:00 w basienei woda ma 18stC a o 14 chce nieć 25
> to musze ją podgrzac o 7 stopni
> i tyle

Policzmy dalej: podgrzanie o jeden stopień to 6KWh,
a o 7 stopni to już 42KWh.
W cztery godziny podgrzać - to potrzeba grzałeczki ponad 10kW.
Ile kosztuje taka grzałka z "napędzającym" przyłączem?

Typowy akademicki problem.
;)

Pozdrawiam emarcin

19. Data: 2010-08-16 20:37:51

Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiego kapitału..? Czy Ty wszystko poprzez to pojecie kapitału patrzysz
(mnozysz)?Jeżeli słyszę, że Ktoś chce zainwestować w basen czy w kolektory -
to zaraz slyszę maniakalne: "ale czy to sie opłaca..?", "a jaki zwrot
kapitału.."? Nie wszyscy chca przeliczać kazdy swój ruch na kapitalizację
tego czy tamtego. Oni może tak chcą - coś zrobić. Tu na forum:pl.rec.dom a
nie "pl.rec.kapitał" Spróbujmy to zrozumieć..
Pozdrawia~M

20. Data: 2010-08-17 05:35:57

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Usrobo <u...@o...pl> napisał(a):

>wziąłem pod uwagę prosty wzór na bilans cieplny
>jesli o godzinie 10:00 w basienei woda ma 18stC a o 14 chce nieć 25
>to musze ją podgrzac o 7 stopni
>i tyle

Czyli obliczenia malo warte.
Jak tak wyliczasz co do zlotowki to jaki sens?

Blat kuchenny olejowanie po montażu?
Drzwi przesuwne - szklane
Czy myjecie kabine prysznicowa?
Uszkodzona wykładzina PCV - jaki klej?