ile może zniszczyć płytek ?

1. Data: 2006-10-13 09:31:02

Temat: ile może zniszczyć płytek ?
Od: "Skokasia" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Płytkarz kładzie płytki w łazience (26 mkw) jaką ilość może bezkarnie
uszkodzić (krzywo uciął - bierze następną, spadła mu i się zbiła, pękła
podczas obróbki itp) czy jest na to jakaś norma %.
Kazał kupić 39 mkw, sama tego nie mierzyłam i nie przeliczałam ponieważ
płytki które zostają można oddać do sklepu. Zniszczył 6mkw - kto ma za to
zapłacić?
Pozdrawiam wszystkich zmagających się z fachowcami i prawdziwych fachowców
Kasia

2. Data: 2006-10-13 09:37:38

Temat: Re: ile może zniszczyć płytek ?
Od: Tadeusz Włodarczyk <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Oct 2006 11:31:02 +0200 _Skokasia_ wrote:

> Płytkarz kładzie płytki w łazience (26 mkw) jaką ilość może bezkarnie
> uszkodzić (krzywo uciął - bierze następną, spadła mu i się zbiła, pękła
> podczas obróbki itp) czy jest na to jakaś norma %.

Jak masz pogibaną łazienkę, wiele płaszczyzn i innych tam elementów
wymagających przygotowania płytki, to i drugie tyle może nie wystarczyć.

> Kazał kupić 39 mkw, sama tego nie mierzyłam i nie przeliczałam ponieważ
> płytki które zostają można oddać do sklepu. Zniszczył 6mkw - kto ma za to
> zapłacić?

Ty, oczywiście. I nie zniszczył, a zużył, bo nie rozpieprzał ich
specjalnie młotkiem..

--
FOTOSABAT - stowarzyszenie i galeria internetowa
http://www.fotosabat.org

3. Data: 2006-10-13 09:44:56

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Oct 2006, Tadeusz Włodarczyk wrote:

> Jak masz pogibaną łazienkę, wiele płaszczyzn i innych tam elementów
> wymagających przygotowania płytki, to i drugie tyle może nie wystarczyć.

Zwłaszcza jak kafelkarz dupa.

Pozdrawiam,

Alojzy

4. Data: 2006-10-13 09:55:20

Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.LNX.4.64.0610131144270.32409@localhost.loc
aldomain...
> Zwłaszcza jak kafelkarz dupa.

Przeważnie im lepszy fachowiec tym więcej trzeba zapłacić.
To są właśnie te pozorne oszczędności na wzięciu taniego pracownika.

5. Data: 2006-10-13 10:10:34

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.LNX.4.64.0610131144270.32409@localhost.loc
aldomain...
> [...] Zwłaszcza jak kafelkarz dupa.

To skądinąd :-/ Niemniej:

a) jeżeli ta łazienka to 26m^2 prostokątnej podłogi, płytki nie mają
80x80cm, a zniszczone 6m^2 obejmuje wyłącznie, nazwijmy to, błędy wykonawcy
(płytki upuszczone, krzywo ucięte itd.) - to IMO straty nieco nadmierne;
jeśli natomiast
b) łazienka jest, jak to ładnie określono, pogibana, płytki są bardzo duże
albo w te 6m^2 wliczono płytki fabrycznie wadliwe i niewykorzystywalne
resztki po docięciu - to taka ilość nie wydaje mi się przesadzona.

Inna rzecz, że są to rozważania czysto akademickie - jeśli umowa nie zawiera
konkretnych zapisów regulujących takie sytuacje, to nie widzę możliwości
wyegzekwowania od kafelkarza rekompensaty.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

6. Data: 2006-10-13 10:12:34

Od: <kodr> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kazał kupić 39 mkw, sama tego nie mierzyłam i nie przeliczałam ponieważ
> płytki które zostają można oddać do sklepu. Zniszczył 6mkw - kto ma za to

moze kilka plytek uszkodzic przez niedbalstwo.
Fachowiec, ktory kladl wiele rodzajow plytek wie jak je ciac aby nie ulegly
uszkodzeniu. Czasami robota idzie dluzej i jest teoretycznie drozsza.

7. Data: 2006-10-13 10:13:41

Od: Wąski <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Huckleberry napisał(a):
> [...]
>
> Przeważnie im lepszy fachowiec tym więcej trzeba zapłacić.
> To są właśnie te pozorne oszczędności na wzięciu taniego pracownika.

A mój fachowiec położył 30 m2 płytek i "zużył" ich 6 sztuk - dosłownie
sześć sztuk.
Położone jest równo, nie był drogi i do położenia miał kuchnię (kuchnia
ma skośne ściany działowe w stosunku do ścian nośnych), ciąg
komunikacyjny i wiatrołap.

I dowiedziałem sie od niego jednej prawdy im większa dupa kafelkarz tym
więcej zużywa płytek i jest droższy. Bo jak ma ktoś lewe ręce do
solidnej roboty, to powinien je w kieszeniach trzymać a nie jak sęp
wydzierać od innych.

I taka to jest prawda o "fachowcach" ze wszystkich dziedzin: Drogi to
wcale nie znaczy dobry.

Pozdrawiam fachowców, a "fachowców" pier..le...

8. Data: 2006-10-13 10:16:14

Od: Wąski <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Czasami robota idzie dluzej i jest teoretycznie drozsza.

a od kiedy płacisz za położenie płytek od czasu spędzonego przy tym?

9. Data: 2006-10-13 10:17:03

Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

Skokasia napisał(a):
> Zniszczył 6mkw - kto ma za to
> zapłacić?

O dżizas! Wlasnie skonczylem pierwszy raz klasc terakotę (wlasny
przedpokoj). Co prawda niewiele. Ale wyliczylem sobie ile mi plytek
potrzeba - 56 (wliczylem też cięcia). Upewnilem sie w sklepie czy jak
zabraknie to bede mogl dokupic i po potwierdzeniu, ze tak, kupilem
wlasnie 56.

Zużyłem 55,5 płytki. Ani jednej nie zniszczyłem, wszystko udało się
uciąć tak jak to sobie na płytce ołówkiem narysowałem (chwale sie:
http://tinyurl.com/y86wf2, jeszcze bez fugi), mimo, ze pierwszy raz
uzywalem pile wodną (z wypozyczalni sprzetu, okolo 30 ciec w 3 godz)

Albo gosc musi byc zaj*tym partaczem, albo mialas jakies nietypowe
ciecia, albo ciecie glazury jest trudniejsze niz terakoty (ale w
wypozyczalni gosc mowil ze wlasnie jest odwrotnie).

--
body {
name: '|<o?rad Karpieszu>|';

10. Data: 2006-10-13 10:18:21

Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wąski" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> I taka to jest prawda o "fachowcach" ze wszystkich dziedzin: Drogi to
> wcale nie znaczy dobry.

Drogi NIE MUSI być dobry, natomiast tani PRAWIE NA PEWNO dobry nie będzie.
Chyba że pracuje charytatywnie ;)

panele a drzwi balkonowe
Halogenki 12V czy 230?
mikrofala: NOWA Whirlpool JT 358
wykonczenie scian kartonowo-gipsowych(?)
Potrzebny fachowiec.