ile na komunie?

1. Data: 2002-04-09 07:34:39

Temat: ile na komunie?
Od: "Ola" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy juz temat sie przewijal - sprawdzilam w archiwum grupy i nic
ciekawego nie znalazlam. Mam dylemat jak w temacie - nie wiem co jak i ile -
po prostu dawno nie bylam na zadnej komunii - a teraz w maju wybieramy sie
do synka kuzyna. Nie jestesmy chrzestnymi. Wczoraj toczylam zazarta dyskusje
na ten temat z mezem - on twierdzi "ze nie ma co przesadzac", bo nas nigdy w
zyciu nikt nie rozpuszczal, ani specjalnie nie obdarowywal.... Ja tlumacze
mu, ze to nie ma wielkiego znaczenia co my dostawalismy lub nie.... ale jest
wyjatkowo uparty i twierdzi ze prezent bedzie wystarczajacy jezli damy 100 -
max 150 pln i kupimy malemu gre komputerowa lub program edukacyjny za jakies
60 pln. Czy to jest dobry pomysl?
Pozdrawiam
Ola

2. Data: 2002-04-09 07:36:19

Temat: Re: ile na komunie?
Od: Andrzej Garapich <garapich@_WYWAL_TO_palac.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 9 Apr 2002 09:34:39 +0200, "Ola" <o...@w...pl> pisze:

> [...]
[...]
>max 150 pln i kupimy malemu gre komputerowa lub program edukacyjny za jakies

A moze warto dolozyc ta kwote do jakiegos wiekszego, "rodzinnego"
prezentu? Byc moze rodzicom/dziadkom/komustam brakuje kasy do
wymarzonego prezentu i taki "skladkowy" bylby idealny?

pozdrawiem serdecznie

Andrzej Garapich
garapich@_WYWAL_TO_palac.pl

Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

3. Data: 2002-04-09 07:52:34

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> max 150 pln i kupimy malemu gre komputerowa lub program edukacyjny za jakies
Wiecie co mi się włoś na głowie jeży od tego jakie prezenty "należy" dawać na
chrzty i komunie...
Toż to horror. 150 zł + coś jeszcze.
Mi to się wydaje przesadą, podobnie zresztą jak użadzanie przyjęcia komunijnego
w restauracji...
W końcu to ma byc duchowe przeżycie a nie liczenie kasy!!!
Magda (Karolina 3,11 i Grześ 1,5)
__________________________
http://www.arnika.home.pl/ciuchy/ - moja strona z ubrankami po moich dzieciach
http://www.arnika.home.pl/nowa/ - strona ze zdjeciami moich dzieci

4. Data: 2002-04-09 08:16:31

Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
damy 100 -
> max 150 pln i kupimy malemu gre komputerowa lub program edukacyjny

Jestem mamą Maćka, który był u I komunii 2 lata temu.
Zrobiliśmy przyjęcie w domu w bardzo ścisłym gronie. - rodzice,
dziadek, babcia, mój i męza brat z rodzinami (czwórka kuzynów jest w
zbliżonym wieku) razem z nami 14 osób w tym 6 dzieci.

Maciek dostał od rodziny średnio po 100 zł + prezenty sciśle
religijne, np. katechizm.
Z tego co pamietam babcia i dziadek dali trochę więcej, chyba po 200
zł.

Za uskładane pieniądze kupilismy mu rower.

Uważam ze to całkowicie wystarcza, I komunia powinna być dla dziecka
przezyciem religijnym a nie okazją do chwalenia się co kto dostał.

Pozdrowienia.

Basia

P.S.
Ze względu na ogólną biedę nie sądzę zeby "stawki" prezentów bardzo od
tych dwóch lat wzrosły.

5. Data: 2002-04-09 08:23:05

Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Zygmańska wrote:

> [...]
>
> Uważam ze to całkowicie wystarcza, I komunia powinna być dla dziecka
> przezyciem religijnym a nie okazją do chwalenia się co kto dostał.

Zgadzam sie całkowicie. Agatka szła do I Komunii w zeszłym roku.
Mysle, że dobrym pomysłem jest Biblia, Katechizm, medalik, krzyżyk,
jakas pieknie wydana książka (typu ciut encyklopedycznego) - cos, co
będzie pamiaktką dla dziecka, ale nie przesłoni mu wartosci duchowych.
Jestem też za robieniem tego typu imprez w domu (i moje takie były), ale
potrafie zrozumiec rodziców, mieszkających na np. 30m kw. albo mniej i
majacych sami rodzeństwo z rodzinami (czyli to wszystko najbliższa
rodzina) i jeszcze do tego przyjezdnych (z noclegami), że decydują sie
na imprezę w lokalu - w takiej sutyacjji po prostu trudno się wyminąć, a
co dopiero cos podawać, organizować, gotować.

Pozdrawiam
Katarzyna

6. Data: 2002-04-09 10:26:56

Od: "Sunnta" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na imprezę w lokalu - w takiej sutyacjji po prostu trudno się wyminąć, a
> co dopiero cos podawać, organizować, gotować.

ja tak myślę zorganizować chrzciny - ale u mnie problemem będzie gdzie
posadzę 20 osób i danie im nakryć chyba że każdego zaproszę z krzesłem i
nakryciem:) po drugie jestem uczulona na mięso i gotowanie takich potraw
sprawi mi problem bo nie będę ich mogła skosztować a moja rodzina jak i
rodzina męża umrą jak na takiej imprezie nie będzie duuużo mięcha

pozdrawiam Joanna

7. Data: 2002-04-09 10:54:30

Od: "Ania Björk" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprawi mi problem bo nie będę ich mogła skosztować a moja rodzina jak i
> rodzina męża umrą jak na takiej imprezie nie będzie duuużo mięcha

A nie lepiej byloby zrobic to w restauracji w takim razie? Oczywiscie zalezy
od mozliwosci finansowych, ale jest to jakies wyjscie.

Ania

8. Data: 2002-04-09 10:56:41

Temat: Odp: ile na komunie?
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@n...onet.pl...
> Mi to się wydaje przesadą, podobnie zresztą jak użadzanie przyjęcia
komunijnego
> w restauracji...
> W końcu to ma byc duchowe przeżycie a nie liczenie kasy!!!

A dlaczego urzadzanie komunii w restauracji jest przesada? Ja wlasnie w
zeszlym roku urzadzilam corce tam przyjecie, tzn uroczysty obiad. Zrobilam
to przede wszystkim dla wlasnej wygody, duzo pracuje, babcie mieszkaja w
innym miescie, nie bylabym w stanie sama przygotowac wszystkiego na czas,
wlacznie ze sprzataniem i przygotowywaniem potraw. Mielismy oddzielna salke,
pieknie, ze smakiem udekorowana komunijnymi gadzetami ( ja sama tak bym nie
potrafila), poza tym koszt na 1 os. wyniosl mnie 80 zl: przystawka, obfity
obiad z dwoch dan, tort, ciasto, lody, napoje, niektorzy panowie _PO_
obiedzie mieli ochote na lampke wina (dodatkowa oplata). Jestem przekonana,
ze za taka cene trudno byloby mi przygotowac cos takiego w domu, a poza tym
jesli nawet, to po czyms takim nie bylabym w stanie cieszyc sie z samego
faktu przyjecia przez moje dziecko komunii, tylko padalabym na nos i
zasypiala na krzesle.
U nas cala rodzina byla zadowolona, nikt nie wyganial nas z restauracji po
obiedzie, moglismy siedziec ile chcielismy, a obsluga byla przesympatyczna.
Asia

9. Data: 2002-04-09 11:28:39

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> innym miescie, nie bylabym w stanie sama przygotowac wszystkiego na czas,
> wlacznie ze sprzataniem i przygotowywaniem potraw.

Przepraszam, muszę się chyba wytłumaczyć. Chodzi mi o to, że uzrądzenie
pzyjecia w restauuracji jest droższe. Jeżeli kogoś na to stać, nie musi sobie
przysłowiowych żył w tym celu wyprówać - nie widzę problemu. Ale gdy ma to być
okupione wyrzeczeniami, bo tak wypada.... to dla mnie nie do przyjęcia.
Lepiej takiego przyjęcia wtedy w ogóle nie urządzać.
Chodzi mi o to, że czasem z okazji chrzest/komunię zaczyna sie traktwoać
podobnie do ślubu i urządza się po nim weeeeeselicho ;) a w każdym bądź razie
coś na kształt jego.
I nie mówię, że wszyscy tak robią, tylko że pojawiają sie takie tendencje.
A co za tym idzie i prezentów oczekuje się większych...
Pozdrawiam

10. Data: 2002-04-09 11:40:49

Od: "Ola" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A moze warto dolozyc ta kwote do jakiegos wiekszego, "rodzinnego"
> prezentu? Byc moze rodzicom/dziadkom/komustam brakuje kasy do
> wymarzonego prezentu i taki "skladkowy" bylby idealny?

Nie za bardzo - mieszkamy 500 km od nich i nikogo w zasadzie nie znamy -
poza ich rodzicami.... Wiec nie mamy z kim sie dogadac......

Ola

Jacek Kaczmarski - apel o pomoc
Problem
No co uderzysz mnie?
Nowy wyglad strony - Dzieci z III Grupy Domu Dziecka nr 2 w Gostyninie
dzieci