ile styropianu itp

1. Data: 2009-05-31 18:35:40

Temat: ile styropianu itp
Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

muszę zrobić na nowo podłogę. Na podłodze będę płytki i teraz moje
pytanie, do wykorzystania mam 22 cm ile z tego przeznaczyć na styropian, a
ile na wylewkę betonową no i ile na płytki? Pod podłogą jest nieogrzewana
piwnica (w kamienicy). Im więcej styropianu, tym mniejsze obciążenie
podłogi, lepsza izolacja, ale pewno bez przesady, bo wylewka też musi mieć
chyba z kilka dobrych centymetrów

Jeśli na części bym chciał zrobić ogrzewanie wodne podłogowe (może i matę
elektryczną też, na pewnej małej części) to ile tutaj i na co (styropian,
wylewka betonowa, rury, jastrych)

Cała powierzchnia to około 8-9 m^2

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.wikia.com Zwijasz? - http://www.zwijaj.pl

2. Data: 2009-05-31 20:09:46

Temat: Re: ile styropianu itp
Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sensowna wylewka musi mieć minimum 4-5 cm grubości. Można ją też wyzbroić
siatką lub prętami i bedzie bardziej wytrzymała.
Izolacja styropianowa pod ogrzewaniem powinna mieć min 3 cm. Na styropianie
powinien być ekran z metalizowanej folii wodoparoodpornej. Są gotowe
izolacje (styro + ekran ok 3 cm).
Na podłogę dajesz styropian twardy przeznaczony do ocieplana podłóg.
Ogrzewanie wodne robisz z rur pex kładzionych na stryropian z wspomnianą
wyżej folią ekranującą lub gotowy ekran, na to bezpośrednio wylewka
jastrychowa - ok 4-5 cm.
Mata elektryczna wg zaleceń producenta - są takie co mogą być zatopione w
kleju do kafelek. Pod matą też izolacja ekranujaca żebyś nie grzał stropu w
piwnicy.
--
Jackare

3. Data: 2009-05-31 21:33:28

Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wylewka na podłogówce wodnej to min 5cm.

--
RudeBoy Selecta
Bless...

4. Data: 2009-06-01 19:13:45

Od: "Mariusz" <m...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> Wylewka na podłogówce wodnej to min 5cm.

5 cm od styro/foli czy 5 cm ponad rurki?? (ile mają rurki?)

--
Mariusz

5. Data: 2009-06-01 20:21:14

Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lukas pisze:
> [...]
> pytanie, do wykorzystania mam 22 cm ile z tego przeznaczyć na styropian,
> a ile na wylewkę betonową no i ile na płytki? Pod podłogą jest

Od góry:
Płytki+klej ok 1cm
Wylewka betonowa zależy od różnicy wysokości poszczególnych narożników,
ale jak dasz 5cm to będzie OK, dobrze w wylewce umieścić siatkę z drutów
takich 3mm - siatka do kupienia w składach budowlanych.

> nieogrzewana piwnica (w kamienicy). Im więcej styropianu, tym mniejsze
> obciążenie podłogi, lepsza izolacja, ale pewno bez przesady, bo wylewka
> też musi mieć chyba z kilka dobrych centymetrów
Przyjmij , że min 5cm

> Jeśli na części bym chciał zrobić ogrzewanie wodne podłogowe (może i
> matę elektryczną też, na pewnej małej części) to ile tutaj i na co
> (styropian, wylewka betonowa, rury, jastrych)
Styro, na to rurki, najlepiej zapinane do styro, ale mozna też do
siatki. Siatka metalowa wtedy obowiązkowa. Jastrych z plastyfikatorem.

> Cała powierzchnia to około 8-9 m^2

To maleństwo jest.

BR
Igus'

6. Data: 2009-06-01 23:44:20

Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz pisze:

> 5 cm od styro/foli czy 5 cm ponad rurki?? (ile mają rurki?)

5cm to absolutne minimum licząc od folii. Minimum to znaczy najlepiej
wylać z 7cm

--
RudeBoy Selecta
Bless...