imbir

11. Data: 2006-02-03 11:48:22

Temat: Re: imbir
Od: "turecky " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rina <r...@w...pl> napisał(a):

> dla mnie to troche archaicznie brzmi, no ale ekspertem nie jestem :)

Masz rację; to jest nieco archaiczne i służy odróżnieniu dwóch faz: dawniej
kuchnia "wydawała" potrawy, a lokaj je "podawał" do stołu

12. Data: 2006-02-03 12:14:43

Od: "rina" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam jeszcze jedno pytanie:
czy imbir gryzie sie z innymi przyprawami, ziolami? czy sa takie, ktrochych
nie nalezy dodawac, gdy jest juz imbir?

rina

13. Data: 2006-02-03 12:16:21

Od: "rina" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rina" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> mam jeszcze jedno pytanie:
> czy imbir gryzie sie z innymi przyprawami, ziolami? czy sa takie,
ktrochych
> nie nalezy dodawac, gdy jest juz imbir?
>
> rina

np. imbir plus kminek, ostra papryka, oregano?? :) pasuja razem, czy tez
nie?

14. Data: 2006-02-03 12:21:09

Od: "Bartosz Nazar" <m2000[wytnijto]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ktrochych

> np. imbir plus kminek, ostra papryka, oregano?? :) pasuja razem, czy tez
> nie?

Imbir na pewno super smakuje z curry i sosem sojowym,
natomiast wydaje mi się, że z ziołami to nie bardzo,
ale mogę się mylić.

15. Data: 2006-02-03 12:32:42

Od: "Joan" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie, czy swierzy korzen imbiru bedzie współgrał z pomidorowym
> sosem??
> Nigdy nie laczylam tych skladnikow razem, stad moja niewiedza :)
> W jakim "towarzystwie" imbir najlepiej oddaje swoje walory potrawie?

Mnie imbir pasuje do kawy:).
Pozdrawiam,
Joan

16. Data: 2006-02-03 12:41:54

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joan napisał(a):

> Mnie imbir pasuje do kawy:).

Mi tez :) i ponoc dobry na przeziebienie jest napoj rozgrzewajacy z
imbiru - troche startego imbiru (troche, bo ostre jest ;) ) zalac
wrzatkiem, zeby wzmocnic dzialanie rozgrzewajace, mozna dodac ciut
wodki. Mozna oslodzic miodem.

th

17. Data: 2006-02-03 12:47:57

Od: "rina" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> imbiru - troche startego imbiru (troche, bo ostre jest ;) ) zalac
> wrzatkiem, zeby wzmocnic dzialanie rozgrzewajace, mozna dodac ciut

dobry jest z imbirem napoj cytrynowy: do szklanki tudziez kubka wrzucic ze
dwa plasterki cytryny, do tego lyzeczke cukru i imbir, ja uzywalam wczesniej
sproszkowanego, i bylo dobre, wiec ze swiezym to dopiero musi byc
aromatyczne :)

rina

18. Data: 2006-02-03 12:48:51

Od: "rina" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wczesniej
> sproszkowanego, i bylo dobre, wiec ze swiezym to dopiero musi byc

zapomnialam dopisac ze trzeba wszystko zalac wrzatkiem :)

19. Data: 2006-02-03 13:15:06

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 03 Feb 2006 11:56:45 +0100, Waldemar Krzok
<w...@c...de> wrote:

>ja daję do sosów curry i dań chińskopodobnych.
>
>Waldek

a jeszcze jak sie robi niewielkie mielone i inne klopsiki - ja
odlewam prawie caly tluszcz z patelni, jak jest, doaje starty
swiezy imbir, odrobine posiekanego czosnku, natki i cebuli,
podusic to i wychodzi takie cos niby sos niby nie ;)

Pierz, co wczoraj mial kurczakowe kawaliki w takim czyms

K.T. - starannie opakowana

20. Data: 2006-02-03 16:35:55

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rina <r...@w...pl> napisał(a):

> W jakim "towarzystwie" imbir najlepiej oddaje swoje walory potrawie?

Uwielbiam - zwłaszcza latem - ostro-kwaśną sałatkę z ogórków i imbiru.
Świeże, obrane ogórki pokroić na kawałki długości ok. 5 cm, podzielić wzdłuż
na ćwiartki, wyciąć gniazda nasienne. W - powiedzmy - 100 ml wody rozpuścić
łyżeczkę cukru i ćwierć łyżeczki soli. Dodać 100 ml octu spirytusowego -
właśnie tak, ma być kwaśne i już. Do tego ok. 3 cm startego świeżego
kłącza /bo to chyba kłącze/ imbiru. Zalać tym ogórki i zostawić
do "przegryzienia" smaków na godzinę na przykład. Rewelacyjne do mięcha z
grilla.

Ania - która uwielbia świeży imbir

miód eukaliptusowy i pomarańczowy
Książka "Kuchnia grecka" z przepisem na stifado
z serii co przywieźć z...
zupka słodko-kwaśna
Prośba - przepis z Lubelli..