imbir - pytanko

1. Data: 2003-02-24 12:23:41

Temat: Re: imbir - pytanko
Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

karambola wrote:

> Tak, jeśli się przypali - tak samo sie dzieje z papryką w proszku,
> karmelizuje się i gorzknieje

Karmelizuje, powiadasz... I tworzy się karmel... Dobrze rozumuję? ;-))))))

--
Gosia-chemiczka ;-)
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2003-02-24 12:53:09

Od: "Nina" <_...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy możliwe, by dodany do potrawy w złym momencie powodował jej
> zgorzknienie?
>
> Danka
>
> Mozliwe, mozliwe.
Imbiru dodaje sie malutko i najlepiej pod koniec gotowania. Np. w fasolce po
bretonsku pod koniec gotowania i tylko tyle ile na czubku noza. Minimalnie
podniesie walory smakowe a przeciwdziala wzdeciom.

1. Data: 2003-02-24 12:53:19

Temat: imbir - pytanko
Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-02-24 12:54:23

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Feb 2003 13:53:19 +0100, "Danka"
<d...@p...onet.pl> wrote:

>Czy możliwe, by dodany do potrawy w złym momencie powodował jej
>zgorzknienie?
>
>Danka

mowisz o proszku czy swiezym?

pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-02-24 13:00:15

Od: karambola <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Danka napisał(a):

> [...]
> zgorzknienie?
>
> Danka

Tak, jeśli się przypali - tak samo sie dzieje z papryką w proszku,
Poza tym gdy imbiru za duzo to tez potrawa jakby gorzknieje

pozdrawiam

Karambola

1. Data: 2003-02-24 14:10:38

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Feb 2003 15:50:21 +0100, "Danka"
<d...@p...onet.pl> wrote:

>proszku
>
>wiem, ze swiezy to cudo kulinarne, bo sama uwielbiam (nawet w plasterkach na
>kanapce), ale gdy go nie mam, to uzywam proszku. I zauwazylam, ze czasem
>moje potrawy z nim staja sie gorzkie i nie wiem dlaczego.
>
>Danka

imbir moze byc nadgryziony zebem czasu....jak swiezy to trzymaj
szczelnie zamkniety i chyba w cieniu. w plasterkach mowisz? o
matko-corko...i nie przepala? ;))

mysle, ze z imbirem to jak ktos napisal - jak z papryka slodka,
nei smaz, bo gorzknieje, albo najlepiej dosypywac na samym koncu
duszeni, ale wsytarczajaco dlugo, zeby "zadzialal"

pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-02-24 14:12:20

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

karambola wrote:

> Tak, a potem przypalony jest fuj

A wiesz, że karmel tworzy się tylko z cukru (sacharozy, glukozy)?

"karmelizacja (karmel - fr. caramel) proces cieplnego rozkładu cukru, w
którego wyniku przybiera brązowy kolor.

Hasło opracowano na podstawie "Słownika Wyrazów Obcych" Wydawnictwa
Europa, pod redakcją naukową prof. Ireny Kamińskiej-Szmaj, autorzy:
Mirosław Jarosz i zespół. ISBN 83-87977-08-X. Rok wydania 2001."

W przypadku papryki chyba nie o taki proces chodzi, prawda? ;-)

--
Gosia

1. Data: 2003-02-24 14:12:26

Od: karambola <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-02-24 14:18:37

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Imbiru dodaje sie malutko i najlepiej pod koniec gotowania. Np. w fasolce po
> bretonsku pod koniec gotowania i tylko tyle ile na czubku noza.

No z tym sie nie zgodze....
Przyznam szczerze, ze pakuje moze go nawet za duzo, ale dementuje jakoby
duza ilosc imbiru powodowala to, ze potrawa jest potem gorzka.
Raczej jest to kwestia zbyt dlugiego grzania go, jesli wogole.
Ja w kazdym razie sie z tym nie spotkalem, a urzywam imbiru duzo i do
prawie wszystkiego....

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-02-24 14:50:21

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

kanapce), ale gdy go nie mam, to uzywam proszku. I zauwazylam, ze czasem
moje potrawy z nim staja sie gorzkie i nie wiem dlaczego.

Makłowicz z ostatniej niedzieli - mąż oglądał i nie nagrał
Ciasto z ananasem - kto zna przepis?
Liscie winogron
Pomożecie z teściową? ;-)
No to zrobilam ten szpinak w nalesnikach - wrazenia