instalacja gazowa

1. Data: 2009-04-14 08:23:58

Temat: instalacja gazowa
Od: "dwaka" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest zgodne z przepisami prowadzenie części instalacji gazowej pod
panelami , jeżeli niema zadnych łączeń tylko rura.
Pozdrawiam
dwaKa

2. Data: 2009-04-14 09:24:51

Temat: Re: instalacja gazowa
Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dwaka" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy jest zgodne z przepisami prowadzenie części instalacji gazowej pod
> panelami , jeżeli niema zadnych łączeń tylko rura.
> Pozdrawiam
> dwaKa

Nie

Instalacja gaz. nie może byc czymś przykryta
Ja tez chętnie bym ukrył kawałek instalacji który przechodzi
przez wiatrołap do kuchni, ale wg przepisów nie powinno
się zakrywać

Pzdr
J23

3. Data: 2009-04-14 12:54:15

Od: lleeoo <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

J23 pisze:

> [...]
> Ja tez chętnie bym ukrył kawałek instalacji który przechodzi
> przez wiatrołap do kuchni, ale wg przepisów nie powinno

Ja bym lepiej sprawdził ;-), może przepisy sie już zmieniły i w
przypadku instalacji spawanej nie skręcanej możesz przykrywać.

4. Data: 2009-04-14 17:16:14

Od: "dwaka" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ja bym lepiej sprawdził ;-), może przepisy sie już zmieniły i w przypadku
> instalacji spawanej nie skręcanej możesz przykrywać.

Mnie się wydaje że gdzieś słyszałem , że można przykrywać jeżeli instalacja
jest spawana lub lutowana (miedź).

5. Data: 2009-04-14 17:57:11

Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mnie się wydaje że gdzieś słyszałem , że można przykrywać jeżeli
> instalacja jest spawana lub lutowana (miedź).

§ 165. 2. Przewody instalacji gazowych w piwnicach i suterenach

nale˝y prowadziç na powierzchni Ęcian lub

pod stropem, natomiast na pozosta?ych kondygnacjach

nadziemnych dopuszcza si´ prowadzenie ich tak-

˝e w bruzdach os?oni´tych nieuszczelnionymi ekranami

lub wype?nionych - po uprzednim wykonaniu próby

szczelnoĘci instalacji - ?atwo usuwalnŕ masŕ tynkarskŕ,

niepowodujŕcŕ korozji przewodów. Wype?nianie

bruzd, w których sŕ prowadzone przewody z rur

miedzianych, jest zabronione.

6. Data: 2009-04-17 08:06:12

Od: BbT <m...@g...com.a.spam.jest.be> szukaj wiadomości tego autora

J23 pisze:
> [...]
>
> szczelnoĘci instalacji - ?atwo usuwalnŕ masŕ tynkarskŕ,
>
> niepowodujŕcŕ korozji przewodów. Wype?nianie
>
> bruzd, w których sŕ prowadzone przewody z rur

Ano wlasnie, Ja mam rury lutowane, zabudowane w wiekszej czesci
regipsami, ale na kazdym laczeniu zrobilem kratke wentylacyjna.
To podobno niezbedne do odbioru, zeby mozna bylo wlozyc czujnik i
sprawdzic szczelnosc. Podczas odbioru nikt u mnie takiej proby nie
robil, a sam odbior przebiegl bezproblemowo.

BbT

7. Data: 2009-04-22 06:33:17

Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> To podobno niezbedne do odbioru, zeby mozna bylo wlozyc czujnik i
> sprawdzic szczelnosc. Podczas odbioru nikt u mnie takiej proby nie robil,

Bo czujnikiem wykonuje się kontrolę okresową a nie odbiór. Przy odbiorze
wykonuje się próbę szczelności.
--
Jackare

Czy jest sens wylaczac CO na lato?