inteligencja baaaacz-noość!

11. Data: 2010-04-15 01:24:11

Temat: Re: inteligencja baaaacz-noość
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ta decyzja jest bardzo charakterystyczna, a więc ma również swoje
pośrednie zalety z tego faktu wynikające.

Natomiast co do chowania głowy w piasek: oglądałem dzisiaj ble-blanie
jakiegoś pana z kancelarii prezydenckiej, który uzasadniał tę decyzję
(notabene: w sposób _zupełnie_ do mnie nie trafiający) polewając wodę,
oraz zastrzegał bardzo długo i obficie, że nie jest to decyzja podjęta przez
rodzinę Kaczyńskich...
natomiast zapytany o to "kto zatem podjął taką decyzję?" odpowiedział
"nie wiem... może Dziwisz?".
Bez komentarza.

Inna ciekawostka: szef ekipy prowadzącej remont krypty Piłsudskiego
na Wawelu zapytany (dziś wczesnym popołudniem) czy zdołają przygotować
kryptę do pogrzebu Kaczyńskich odpowiedział: "jak dotąd nie otrzymaliśmy
żadnego sygnału o takiej konieczności...".
Paradne. :)

--
CB

Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

[...] Zwolennicy LK poczują się
dowartościowani i będzie ciszej nad tymi trumnami, przeciwnicy -
także tutaj charakteryzujący się większym dystansem wzruszą ramionami.
Kraków to wygodne miejsce na taki pogrzeb.

12. Data: 2010-04-15 03:12:16

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"vonBraun" <i...@g...pl> wrote in message

> Najwyżej pojawi się zapewne więcej chętnych do tej krypty, co w
> konsekwencji wymagać będzie jedynie jakiś prac górniczych...

Jedyna pociecha i nadzieja w smoku wawelskim, który podobno obudził się
i dlatego wstrzymano peregrynacje po jaskiniach, w których ja osobiście
byłem przed bardzo wieloma laty, gdy jeszcze smok spał. Może wszak się
wkurzyć przypieczonym mięchem, jako, że zawsze lubił sam grillować...

13. Data: 2010-04-15 07:28:37

Temat: Re: inteligencja baaaacz-noo?ae!
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <m...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
a-Wawel,2,ID404561287,n

> Hm, a od kiedy to Dziwisz jest właścicielem Wawelu? Coś się chyba
> Korwinowi pomieszało.
>
> Ewa

Jest. Jest Kuria Krakowska- a on jest jej przełożonym. Bo nie chodzi tu o
zamek wawelski:-)

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

14. Data: 2010-04-15 07:52:44

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:
> Użytkownik "medea" <m...@o...eu> napisał w wiadomości

a-Wawel,2,ID404561287,n

> Jest. Jest Kuria Krakowska- a on jest jej przełożonym. Bo nie chodzi tu
> o zamek wawelski:-)

Wiesz, właściciela najlepiej wyłonić na zasadzie poczuwania się do
odpowiedzialności za ponoszenie kosztów wszelakich remontów i
konserwacji. Ciekawe, jak to jest w tym przypadku? Myślisz, że budżet
państwa nie miesza się do tego? ;)

Ewa

15. Data: 2010-04-15 08:02:31

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisal w wiadomosci
> do protestu - maaarsz!
>
> http://m.onet.pl/_m/6a73c19598a3e37d3e8d38f351352913
,21,1,4.jpg

Nie bardzo rozumiem.
Jestes na tym zdjeciu? To nam chciales pokazac?

MK

16. Data: 2010-04-15 08:41:44

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15-kwiecień-10, vonBraun wlazł między psychopatów i wykrakał:

> tren R wrote:
> /.../

> ZAWSZE to (mam nadzieję) obowiązują prawa fizyki. Za to CZĘSTO jest
> tak, że decyzje podejmowane z pominięciem odwołania się do jakiś form
> konsultacji z reprezentatywną próbą obywateli budzą kontrowersje.

często?
ileż było tych referendów, w których odwoływano się do woli społeczeństwa?
chyba, że masz na myśli jakąś inną formę konsultacji z reprezentatywną
próba obywateli. btw - reprezentatywność tutaj chyba nie jest właściwym
zabiegiem.

> Jednak nie taki jest sens mojego przekazu - napiszę prościej: zauważ,
> że tajemne gremium decyzyjne NIE CHCE - przynajmniej do chwili w
> której piszę te słowa wziąć odpowiedzialności za tą decyzje. Nawet
> jeśli ktoś "poświęci się" w końcu, to czytam ten problem jako skrywane
> poczucie nietrafności tej decyzji u samych decydentów.
> Nikt nie chce być tym który znów "podzielił Polaków" OMC
> zjednoczonych w obliczu tragedii.

a ja czytam ten problem jako właśnie strach przed napiętnowaniem, a nie
poczucie nietrafionej decyzji. każdy ma swoje okulary i bielma na oczach :)

"- Ostateczna decyzja o pochówku pary prezydenckiej na Wawelu w Krakowie
należała do rodziny zmarłych, jednak to nie rodzina zabiegała o Wawel -
powiedział w czwartek minister w Kancelarii Prezydenta Jacek Sasin.

Pytany w radiowej Trójce, kto jest autorem decyzji o pochówku Lecha i Marii
Kaczyńskich na Wawelu, powiedział: "to były niekończące się dyskusje, gdzie
prezydent powinien spocząć". - Ta sprawa nie wyszła od rodziny. Rodzina na
początku chciała rzeczywiście rodzinnego pochówku na Powązkach. Ostateczna
decyzja należała do rodziny, ale to nie rodzina zabiegała o Wawel -
podkreślił."
http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/polska/sasin-
-to-nie-rodzina-zabiegala-o-wawel,56724,1

ciekawy jestem też realnie o jakiego rzędu podziale społeczeństwa mówimy.
z tego co widziałem i słyszałem, to w krakowie były największe protesty -
ok 800 osób. to co widziałem na zdjęciach i na youtube - było to w ogromnym
stopniu żenujące. nie mówiąc o facebooku, gdzie wygląda to zdecydowanie
obrzydliwie.
w zestawieniu z tym co się dzieje w warszawie - ja tu nie widzę żadnego
podziału, a jedynie chęć mediów do zmiany tematu wreszcie. i to na jaki
fajny. dobrze wiem, w jaki sposób buduje się newsy w polsce - tak się
akurat składa, że z pierwszej ręki to wiem :)

> Nawiasem, wyobrażasz sobie podobną (jakąkolwiek?) skalę protestu po
> decyzji pochowania LK w bazylice w Warszawie?

nie, pewnie protestu by nie było. twoim zdaniem w życiu należy robić
rzeczy, które sprawią, że nikt nie będzie przeciwko nim protestował?

> Różnica polega na tym, że taką decyzję jak ta o której piszesz możesz
> nawet TY zaskarżyć do sądu, lub donieść do innego NIKu i jeśli masz
> rację - odkręcić.

vb, unikaj sytuacji, które wystawiają twoją osobę na taka próbę :)
liznąłem nieco małej polityki - u mnie w lokalnym środowisku. tworzy je
grupka radnych, którzy są podzieleni na koalicję i opozycję. co i rusz
wybuchają lokalne skandale i skandaliki, groźby sądowe i takie tam. ale nic
się nie dzieje. tylko co jakiś czas koalicja zamienia się z opozycja
miejscami przy pomocy kilku obrotnych i zmiennopoglądowych radnych.
manus manum lavat - krzywdy sobie nie dadzą zrobić, bo a nuż przyjdzie
jeszcze jakiś obcy leśniczy i przegoni całe towarzystwo? zbyt duże ryzyko
żeby tak ciągać się za łby. i tego typu relacje panują w zasadzie wszędzie
pewnie. i ja mogę wszystko zaskarżyć, pewnie. ale najpierw musiałbym
nazbierać garście dowodów, a potem mieć czas, pieniądze i zdrowie, żeby
wozić się z nimi po sądach. to nierealne - ale od tego powinniśmy mieć
"swoich" polityków. cóż, koło się jakby zamyka...

> Decyzji o pochówku LK na Wawelu odkręcić się nie da.
> Ale wbrew pozorom - nie jest to coś co jakoś szczególnie spędza mi
> sen z powiek (choć już późno ;-) . Zwolennicy LK poczują się
> dowartościowani i będzie ciszej nad tymi trumnami, przeciwnicy -
> także tutaj charakteryzujący się większym dystansem wzruszą ramionami.
> Kraków to wygodne miejsce na taki pogrzeb.

no i dobrze, a historia to sobie oceni.

> Najwyżej pojawi się zapewne więcej chętnych do tej krypty, co w
> konsekwencji wymagać będzie jedynie jakiś prac górniczych...

wczoraj widziałem kilkudziesięciu górników w warszawie, ale dziś na pewno
już fedrują. spoko - wszystko było przecież od dawien dawna zaplanowane..

17. Data: 2010-04-15 08:53:45

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15-kwiecień-10, medea wlazł między psychopatów i wykrakał:

> [...]
> odpowiedzialności za ponoszenie kosztów wszelakich remontów i
> konserwacji. Ciekawe, jak to jest w tym przypadku? Myślisz, że budżet

czekaj, u moich rodziców właścicielem jest ponoć spółdzielnia mieszkaniowa.
ale wg twojej definicji to by się tak nie okazało... :)

18. Data: 2010-04-15 08:58:53

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15-kwiecień-10, Vilar wlazł między psychopatów i wykrakał:

> Uzytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisal w wiadomosci

,21,1,4.jpg

> Nie bardzo rozumiem.
> Jestes na tym zdjeciu? To nam chciales pokazac?

no prosze cię... :)
formę kulturalnego protestu chciałem pokazać. żeby było wiadomo z czym się
człowiek pod rękę chwyta. to zdjęcie z prawdziwej manifestacji
antykaczowawelskiej.

19. Data: 2010-04-15 09:08:32

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości
> [...]
> formę kulturalnego protestu chciałem pokazać. żeby było wiadomo z czym się
> człowiek pod rękę chwyta. to zdjęcie z prawdziwej manifestacji

Ba, ale popatrz jakie możliwości interpretacyjne :-)
MK

20. Data: 2010-04-15 11:13:29

Od: zażółcony <z...@y...on.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
> Użytkownik "medea" <m...@o...eu> napisał w wiadomości

a-Wawel,2,ID404561287,n

> Jest. Jest Kuria Krakowska- a on jest jej przełożonym. Bo nie chodzi tu o
> zamek wawelski:-)

Właśnie - formalnie jest. Ale unika tej odpowiedzialności - choć korzysta
z przywilejów.
Zauważ, że nawet on sam nie jest tak "święty" w ocenie siebie, jak wielu,
których tę decyzję promuje. Wczoraj wyraźnie mówił, że zdaje sobie
sprawę, iż to jest majątek narodu i ostatnia rzecz, jakąby chciał,
to wrażenia, że sam podejmował tu jakieś decyzje.

Problem jest więc prawdopodobnie nie w złej woli, ale w niedopasowaniu
mocy decyzyjnej do wyjątkowości sytuacji, emocji, świadomości i podatności
na manipulacje.

Sprawa wygląda najprawdopodobniej tak, że pod wpływem masy telefonów
z kondolencjami z całego kraju i przebijajacych się przez nie wyraźnych
propozycji z różnych środowisk, by pochować Kaczyńskiego na Wawelu,
zarówno Dziwisz jak i Kaczyński, także pod wpływem emocji ulegli wrażeniu,
że panuje wielka zgodność społeczna. Padły mechanizmy ostrożności
i świadomość, że sygnały docierajace z zewnątrz nie są reprezentatywne.
Myślę, że tak to mogło wyglądać i myślę, że Dziwisz podobnie jak i my,
jak też i Kaczyński - mogą również czuć się po części autentycznie
ofiarami tej sytuacji, a nie świadomymi decydentami. Górę wzięły
emocje.
Takie kolejne 'santo subito' (czy jak to się tam pisze) - charakterystyczne
dla naszego polskiego klimaciku.

Po czym można poznać nędzne psy?
Wajdlizm.
KATEDRA