List bez cenzury z innego kraju - tam się mówi więcej.

1. Data: 2010-04-14 16:42:06

Temat: List bez cenzury z innego kraju - tam się mówi więcej.
Od: Magdulińska <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Im dalej w las, tym wiecej drzew. Coraz wiecej watpliwosci.

1 lista osob lecacych byla dostepna w internecie juz w poprzedni
poniedzialek - przypadek?
2 samolot zrobil 4 okrazenia lotniska!- normalnie 2
3 rozbil sie w osi odleglej o 150m od pasa startowego!
4 samolot lecial w przechyle bocznym 45 stopni!
5 godzine wczesniej, w takich samych warunkach! wyladawal samolot z
dzennikarzami
6 dziennikarzom i osobom oczekujacym na prezydenta brutalnie odebrano
(zarekwirowano) kasety i inne nosniki informacji, a nawet karty
pamieciowe z telefonow komorkowych - nie ma zadnych zdjec z przebiegu
katastrofy
7 ci sami piloci ladowali na tym samym lotnisku dwa dni wczesniej z
delegacja rzadowa
8 piloci doskonale rozmawiali po rosyjsku
9 to strona rosyjska zajmowala sie zabezpieczaniem szczatkow
10 komisja rosyjska wykluczyla tego samego dnia mozliwosc wystapienia
jakiejkolwiek awarii czy problemow technicznych !?
11 czlonkowie polskiej komisji dochodzeniowej stwierdzili ze na
okorowanych drzewach w rejonie lotniska wisialy lampy!- w jakim celu!?

Prezydent RP mial wielu wrogow tak w Polsce jak i za granica (z obu
stron Polski).
W Polsce dzialaja dawne sluzby specjalne i maja nieraz scisle powiazania
z ekipa obecnego rzadu, jak i swiatem przestepczym oraz z ze sluzbami
innych krajow.
To nie zaden problem zalozyc blokade sterow (np. lotek) ktora zostanie
uruchomiona wypuszczeniem podwozia, lub opuszczeniem klap do ladowania.
Dla mnie jest zbyt duzo elementow abym mogl wykluczyc umyslne
spowodowanie tej katastrofy.
I watpie czy kiedykolwiek bede mogl przyjac oficjalna wersje tej tragedii.
Pewnym spawdzianem dla mnie bedzie reakcja i postepowanie ekipy Tuska.
Mam nadzieje i modle sie o realne przebudzenie Polakow.
Aferzysci powinni miec droge do polityki zamknieta!!! "

2. Data: 2010-04-14 17:07:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Apr 2010 18:42:06 +0200, Magdulińska napisał(a):

> [...]
> Mam nadzieje i modle sie o realne przebudzenie Polakow.
> Aferzysci powinni miec droge do polityki zamknieta!!! "

Jakby nie było, to nie przypadkowa sprawa.

3. Data: 2010-04-14 18:47:52

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-04-14 18:42, niebożę Magdulińska wychynęło i cichym głosikiem
ryknęło:

Lepiej:
http://wiadomosci.onet.pl/2155204,12,strzaly_tuz_po_
katastrofie_samolotu,item.html

Qra
--
[...]

4. Data: 2010-04-14 20:26:04

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdulińska pisze:

> 1 lista osob lecacych byla dostepna w internecie juz w poprzedni
> poniedzialek - przypadek?

Myślisz, że tajne służby porozumiewają się przez internet?

> 2 samolot zrobil 4 okrazenia lotniska!- normalnie 2

Ten ktoś jest pilotem , kontrolerem lotów, albo kimś takim, że wie?

> 3 rozbil sie w osi odleglej o 150m od pasa startowego!

A piszą jak na trajektorię lotu samolotu wpływa fakt, że zawadzi
skrzydłem o przeszkodę? I dlaczego fakt, że ROZBIŁ się 150 m od osi
pasa, nie świadczy o tym, że faktycznie podchodził do niego w takiej
odległości?

> 4 samolot lecial w przechyle bocznym 45 stopni!

Nie może być! Od samej Warszawy tak leciał? POza tym patrz wyżej: jak
wpływa na trajektorię lotu fakt, że samolot o coś zawadzi, albo jeśli
pilot próbuje za wszelka cenę wyciągnąć go do góry?

> 5 godzine wczesniej, w takich samych warunkach! wyladawal samolot z
> dzennikarzami

I o czym to niby ma świadczyć? Że jeden pilot miał szczęście i
umiejętności a drugi nie... Pół godziny wcześniej inny samolot w tych
samych warunkach zrezygnował z lądowania. No i co to znaczy w takich
samych warunkach?

> 7 ci sami piloci ladowali na tym samym lotnisku dwa dni wczesniej z
> delegacja rzadowa

W takich samych warunkach?

> 8 piloci doskonale rozmawiali po rosyjsku

No i co z tego? Przypomnę z pamięci wywiad, który stał się podstawą tej
"rewelacji" (całość można znaleźć w sieci, po rosyjsku)

- Dlaczego nie podawali wysokości?
- Pojęcia nie mam, trzeba by ich o to spytać. Pewnie nie znali rosyjskiego

> 9 to strona rosyjska zajmowala sie zabezpieczaniem szczatkow

A jaka strona miała się tym zająć? Mongolska? Zairska? Przecież to było
lotnisko w Rosji...

> Aferzysci powinni miec droge do polityki zamknieta!!! "

To ja polecam bardzo ciekawy wywiad z Tomaszem Hypkim, redaktorem
miesięcznika Skrzydlata Polska i Sekretarzem Rady Lotnictwa.
Wywiad nie dotyczy może dokładnie samych przyczyn, ale jest bardzo
ciekawym opisem sytuacji w polskim lotnictwie:

http://www.onet.tv/wine-ponosza-konkretni-ludzie,659
9651,1,klip.html#

Stalker

5. Data: 2010-04-14 20:29:05

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker pisze:

> [...]
> Wywiad nie dotyczy może dokładnie samych przyczyn, ale jest bardzo
> ciekawym opisem sytuacji w polskim lotnictwie:

Powinien sie podobać spiskowcom, bo dużo zarzuca min. Klichowi

Stalker

6. Data: 2010-04-14 20:58:56

Od: Magdulińska <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-04-14 22:26, Stalker pisze:

> [...]
> Wywiad nie dotyczy może dokładnie samych przyczyn, ale jest bardzo
> ciekawym opisem sytuacji w polskim lotnictwie:

Zgadza się - Rosyjska mafia i Tusk.

> Stalker

Nie dociekaj, skąd pochodzi wiadomość.
Fakty mówią same za siebie.

7. Data: 2010-04-14 23:22:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Apr 2010 19:07:55 +0200, Ikselka napisał(a):

58,Wszyscy_jestesmy_winni_tej_tragedii.html

"(...)Dwa dni po katastrofie podszedł do mnie w Smoleńsku jeden z
pracowników tamtejszego lotniska odpowiadający za bezpieczeństwo i
stwierdził: - Wszyscy jesteśmy winni tej tragedii, nie można obciążać tą
tragedią tylko pilotów. Ze względu na pogodę trzeba było w sobotę zamknąć
lotnisko i kategorycznie zabronić lądowania, przynajmniej do południa. Ale
nie mogliśmy tego zrobić, bo zostałoby to odczytane jako skandal
dyplomatyczny wobec Polaków."

8. Data: 2010-04-14 23:38:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 15 Apr 2010 01:22:02 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> lotnisko i kategorycznie zabronić lądowania, przynajmniej do południa. Ale
> nie mogliśmy tego zrobić, bo zostałoby to odczytane jako skandal

http://wyborcza.pl/1,75248,7772084,Zyrinowski__To_my
_odpowiadamy_za_smierc_elity_Polski.html

"Lotnisko powinno być zamykane przy pojawieniu się nawet jednej chmurki" -
oznajmił. Według niego, należy zdymisjonować tych, którzy w wypadku
katastrofy pod Smoleńskiem wykazali niedbalstwo.

- Jesteśmy chłodnym północnym krajem. Często występują u nas mgły. Często
załamuje się też pogoda. Dlatego powinien obowiązywać jasny przepis: to nie
załoga decyduje. Decyzje winny być podejmowane na ziemi. Tylko na ziemi
można określić gęstość chmur, mgłę i warunki lądowania - oznajmił.

- Nie można dawać do wyboru: chce lądować, to ląduje, nie chce - leci na
inne lotnisko. To port lotniczy podejmuje decyzje i przekazuje wszystkim
samolotom: lotnisko w Smoleńsku jest zamknięte - dodał. Wiceprzewodniczący
Dumy zaproponował, by parlamentarna komisja ds. transportu przygotowała
stosowne poprawki do przepisów regulujących przyjmowanie obcych maszyn na
terytorium Federacji Rosyjskiej."

http://wyborcza.pl/1,75477,7768707,Nikt_nie_ma_prawa
_wejsc_do_kokpitu.html

"Czy jest możliwa taka sytuacja, że jakiś VIP na pokładzie puka do kabiny i
próbuje namawiać: wiem, że jest zła pogoda, ale może spróbujecie wylądować,
mam ważne spotkanie?

- Nie ma mowy, by ktokolwiek mógł wejść do kokpitu, żeby o tym powiedzieć,
nie mówiąc o tym, by ktoś go posłuchał. A dodatkowo - z pogodą nie ma
dyskusji. Albo są warunki do lądowania, albo ich nie ma. To wszystko
określają konkretne procedury, których mamy obowiązek przestrzegać, bo to
one zapewniają bezpieczeństwo.

No właśnie. Co w sytuacji, kiedy okazuje się, że na docelowym lotnisku nie
ma odpowiedniej pogody?

- W przypadku krótkich lotów, np. z Warszawy do Gdańska, na ogół w ogóle
się nie startuje, tylko czeka na miejscu, aż warunki się poprawią. Chyba że
z prognozy wynika, iż pogoda zaraz się poprawi. Dzisiaj osłona
meteorologiczna lotnictwa jest naprawdę dobrze rozwinięta.

A jeśli po długim locie okazuje się, że pogoda na lotnisku docelowym jest
kiepska?

- Wszystko zależy od warunków. Jeśli są poniżej minimów, od razu kierujemy
na lotnisko zapasowe. Chyba że znów wiemy, iż pogoda się poprawi - wtedy
czekamy w tzw. holdingu nad lotniskiem [krążenie nad lotniskiem].

A jeśli warunki są "na styk"? Czy podejmowana jest próba lądowania?

- Jeśli z komunikatu pogodowego wynika możliwość wykonania lądowania
zgodnie z przepisami, to wykonuje się podejście. Ale tu też wszystko jest
precyzyjnie określone - zawsze ustalona jest tzw. wysokość decyzji
[określony pułap samolotu], to absolutna świętość. Sprawa jest prosta:
jeśli na wysokości decyzji mamy kontakt wzrokowy z pasem, lądujemy. Jeśli
nie widzimy, bo wciąż jesteśmy w chmurach - wykonujemy procedurę "missed
approach", czyli przerywamy podejście i rozpoczynamy ponowne wznoszenie. Co
ważne, wysokość decyzji gwarantuje bezpieczne wykonanie tego manewru, z
odpowiednim przewyższeniem nad przeszkodami takimi jak np. budynki czy
wysokie maszty.

Czy po jednym nieudanym podejściu próbujemy wykonać je ponownie?

- Przepisy nie zabraniają wykonania drugiego podejścia, ale wszystko musi
mieć racjonalne uzasadnienie. Jeśli wiemy, że pogoda będzie się poprawiać,
możemy wykonać procedurę holdingu nad lotniskiem i ponownie po jakimś
czasie, po poprawie pogody, lądować. Jeśli poprawa się nie zapowiada -
bezwarunkowo lecimy na lotnisko zapasowe.

Źródło: Gazeta Wyborcza"

9. Data: 2010-04-15 00:34:35

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

To mogła być amunicja np z broni ochroniarzy z samolotu.

--
CB

10. Data: 2010-04-15 06:25:16

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Ikselka <i...@g...pl> tak oto plecie:

> http://wyborcza.pl/1,75248,7772084,Zyrinowski__To_my
_odpowiadamy_za_smierc_elity_Polski.html

Żyrinowski przeprasza Polaków. Koniec świata!

Qra

Re: Im gorzej tym lepiej...
Poznamy prawde?
Re: Metoda Gronholma