inwalida wojenny i taksówki

1. Data: 2003-03-18 20:14:55

Temat: inwalida wojenny i taksówki
Od: "Renya" <renya @ poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jestem tu gościnnie z ważną sprawą dla kogoś znajomego.
Gdzie w sieci mogę znaleźć informacje, czy inwalidzie wojennemu przysługuje
odliczenie od podatku za przejazdy taksówką na leczenie?

Renya

2. Data: 2003-03-19 10:06:01

Temat: Re: inwalida wojenny i taksówki
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniczka "Renya" <renya @ poczta.fm> napisała w wiadomości
> [...]
przysługuje
> odliczenie od podatku za przejazdy taksówką na leczenie?
---------------------------------------
Ulgi transportowe dotyczące w szczególności inwalidów wojennych
wyszczególnione są w Ustawie z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz
niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu
powojennego.
(tekst jednolity Dz.U. z 2002, nr 4 ,poz.34) i niestety dotyczą one jedynie
publicznych środków komunikacji.

Ulgi podatkowe związane z koniecznym dojazdem na zabiegi lecznicze bądź
rehabilitacyjne przysługują na podstawie art. 26 ust. 7a pkt 13, lit. b)
"osobom niepełnosprawnym zaliczonym do I lub II grupy inwalidztwa, oraz
dzieci niepełnosprawnych do lat 16 - również innymi środkami transportu niż
wymienione w lit. a) ( w literze a) wymieniony jest przewóz karetką
transportu sanitarnego), a przepisy te zawiera ustawa o podatku dochodowym
od osób fizycznych.
W części dotyczącej wymienionych ulg podatkowych nie mówi się o inwalidach
wojennych, a o kategoriach inwalidztwa (bądź stopniu niepełnosprawności).

Przy okazji chciałbym zwrócić uwagę, że niektóre zapytania kierowane na
Grupę lub z pośrednictwem strony "SamiSobie" pozostają bez odpowiedzi, a
skądinąd wiem, że są tu osoby kompetentne, które mogłyby na nie odpowiedzieć
i które "przećwiczyły" już niektóre zagadnienia. Lenistwo? Lepiej narzekać
na niepełnosprawne prawo, niż pomagać zmagać się z nim?
Pozdrowienia
Zbig AG

3. Data: 2003-03-19 15:23:14

Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ja przy okazji zapytam
- a co z dziećmi powyżej 16 lat,lub z osobami które mają stopień
niepełnosprawności orzeczony przez komisję d/s orzekania( nie tą z ZUS ?)
czy na te osoby też przysługują odliczenia ?
bo z ustawy nie wynika to zbyt jasno?
Pozdrawiam
marika2

4. Data: 2003-03-19 20:34:13

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:b5a211$f2h$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> niepełnosprawności orzeczony przez komisję d/s orzekania( nie tą z ZUS ?)
> czy na te osoby też przysługują odliczenia ?
---------------------------------
Z tego co mi wiadomo (nie mam absolutnej pewności) dzieci powyżej 16 lat są
traktowane w kwestii ulg podatkowych jak osoby dorosłe. Z tego co pamiętam,
orzeczenie dla dla dziecka poniżej 16 lat jest ważne do ukończenia 16 lat, a
potem trzeba stanąć przed zespołem orzekającym i uzyskać nowe orzeczenie.
Dalej kwestia ulg jest traktowana jednakowo niezaleznie od tego czy ktoś ma
orzeczony stopień niepełnosprawności przez ZUS czy przez Zespół d/s. Jest
jednak jeden szkopuł: nie wystarczy miec prawo do odliczenia dochodu przed
opodatkowaniem. Przede wszystkim trzeba mieć dochód, żeby mieć od czego
odliczyć. Jakiej wysokości są dochody osób pobierających renty społeczne
lepiej nie mówić.
Pozdrawiam
Zbig AG

A co będzie w razie wojny...???
list wysłany z serwisu SamiSobie_Prawo-renta socjalna
PŁYTKI CD ZA GROSZE!!!
pojęcie ,,niepełnosprawność'' , szukam pracy
Strona SamiSobie - list na grupe - klawiterapia