jablka "gwozdziowane"

1. Data: 2002-10-05 08:37:47

Temat: jablka "gwozdziowane"
Od: "alla" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Takie jablka powinni spozywac anemicy.
Czy sa dostepne w Polsce, na surowo je jesc czy mozna przyrzadzac potrawy na
goraco?

1. Data: 2002-10-05 11:26:03

Temat: Re: jablka "gwozdziowane"
Od: "Nika" <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Eermmm.... kiedyś czytałam, że w XIX wieku panienkom cierpiącym na anemię
(wówczas zwaną 'blednicą') podawano jabłko, które nabito żelaznymi
gwoździami i pozostawiono na całą noc. Rzecz jasna konsumpcja po usunięciu
gwoździ.

Nie wiem, czy to prawda, czy rzeczywiście skutkowało i czy ma to jakieś
podstawy naukowe. Czy to o to Ci chodziło?

Może lepiej kupić preparat żelaza w aptece...

Nika

1. Data: 2002-10-05 12:23:01

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 5 Oct 2002 13:26:03 +0200, "Nika" <m...@n...com>
wrote:

> [...]
>podstawy naukowe. Czy to o to Ci chodziło?
>
>Może lepiej kupić preparat żelaza w aptece...

albo jest wszystko to, co ma w sobie duzo zelaza...

Trys

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-05 12:24:19

Od: Peyton <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spomiędzy jego sztywnych palców wypadła zakrwawiona kartka podpisana "Nika":
> Może lepiej kupić preparat żelaza w aptece...

albo wprowadzic do diety wiele smacznych produktow roslinnych, ktore
dostarczaja zelaza :-)

p8on

1. Data: 2002-10-05 13:00:18

Od: "alla" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Peyton" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
"Nika":

> albo wprowadzic do diety wiele smacznych produktow roslinnych, ktore

Witam!
Ale ja lubie jablka, poniewaz jestem anemikiem( preparaty zelaza jem
oczywiscie ), dlatego aby skorzystac z zelaza w jablkach musialabym ich
zjesc cala fure:[
A zoladek tego naraz nie pomiesci.
Postu poprzedniego dla zartu nie wyslalam, nie chodzilo mi tez o pomoc
lekarska.
W mojej wsi nie ma takich jablek, tym bardziej przepisow na potrawy z nich.
Pozdrawiam.
Alla

1. Data: 2002-10-05 13:10:01

Od: Peyton <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spomiędzy jego sztywnych palców wypadła zakrwawiona kartka podpisana "alla":
> Ale ja lubie jablka, poniewaz jestem anemikiem( preparaty zelaza jem
> oczywiscie ), dlatego aby skorzystac z zelaza w jablkach musialabym ich
> zjesc cala fure:[

masz jeszcze pare innych gatunkow do wyboru :-)
poguglaj sobie, albo zobacz tu:
http://wiedza.wege.pl/wiedza/i/?haslo=%BFelazo&liter
a=

:-)
p8on

1. Data: 2002-10-05 18:43:29

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "alla" <a...@o...pl>
Witam!
Ale ja lubie jablka, poniewaz jestem anemikiem( preparaty zelaza jem
oczywiscie ), dlatego aby skorzystac z zelaza w jablkach musialabym ich
zjesc cala fure:[
[ciach]
W mojej wsi nie ma takich jablek, tym bardziej przepisow na potrawy z nich.
Pozdrawiam.
Alla
=================
Lepiej jedz buraki pod kazda postacia, w tym mozna jako salatke z jablkami :-), a
preparatow z zelazem nie jedz, bo niewiele
pomagaja, a zoloadek, trzustke i watrobe niszcza.
Jakis czas temu rozmawialismy tu o produktach zawierajacych zelazo. Poszukaj w
wyszukiwarce.
Barbara

1. Data: 2002-10-06 11:04:34

Od: "alla" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
.
> [...]
> pomagaja, a zoloadek, trzustke i watrobe niszcza.
> Jakis czas temu rozmawialismy tu o produktach zawierajacych zelazo.

Przeciez ja nie pytalam o produkty z zelazem , tylko o jablka z podwyzszona
zawartoscia zelaza tj. gwozdziowane znaczy sie:)
O produktach z zelazem to ja sobie czytam w mojej ksiazce kucharskiej,
niepotrzebny mi internet.
Nadal pytam, czy widzieliscie lub jedliscie w Polsce jablka "gwozdziowane"?
Jakos nie widze szarlotki z burakami, chocby mialy duzo zelaza na ten
przyklad.
Alla

1. Data: 2002-10-06 13:01:40

Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik alla <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:anp5br$81g$...@n...tpi.pl...
> [...]
"gwozdziowane"?
> Jakos nie widze szarlotki z burakami, chocby mialy duzo zelaza na ten

Przecie Ci Nika odpowiedziała , że jabłka o jakie pytasz to zwykłe jabłko
nafaszerowane na noc gwoździami. Ja też nie wiem na ile to prawda (bo czy
przy utlenianiu żelaza przedostaje się ono jako związki do owocu...hmmm...),
jednakże była (i jeszcze jest, mi kiedyś radzono) to metoda popularna dosyć
w Polsce.
Jeżeli masz ochotę na takie "gwoździowane" jabłko, spreparuj je sobie,
skonsumuj, a następnie opisz wrażenia :) będziemy z niecierpliwością
czekali.
Pozdrawiam, Kianit, która z tej metody nie skorzystała ze względu na
wrodzoną obrzydliwość do obrzydliwości, jaką to właśnie jawi jej się jabłko
zmasakrowane dnia poprzedniego.

1. Data: 2002-10-06 17:16:10

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Pozdrawiam, Kianit, która z tej metody nie skorzystała ze względu na
>wrodzoną obrzydliwość do obrzydliwości, jaką to właśnie jawi jej się jabłko

a mnie na mysl o zelazistym smaku i tych sladach po gwozdziach a
la tuneliki robakow to az zeby bola...wole buraki!!!!! surowe,
ugotowane...surowka....etc etc

trys
K.T. - starannie opakowana

kurczak na słodko w polewie sezamowej ?