jabłoń, morela i śliwa - robaczywe owoce...

1. Data: 2010-07-18 08:13:37

Temat: jabłoń, morela i śliwa - robaczywe owoce...
Od: "Barbara K." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Podpowiedzcie proszę, czym i kiedy pryskać te drzewa.
Mója tata ma w ogrodzie dwie jabłonki (papierówka i inna, której nazwy nie
znam), morelę i śliwę. Zawsze mają robaczywe owoce, niemal wszystkie. Co z
tym zrobić?
Pozdrawiam
Barbara

2. Data: 2010-07-18 09:04:49

Temat: Re: jabłoń, morela i śliwa - robaczywe owoce...
Od: Ebald <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-18 10:13, Barbara K. pisze:
> [...]
> Mója tata ma w ogrodzie dwie jabłonki (papierówka i inna, której nazwy
> nie znam), morelę i śliwę. Zawsze mają robaczywe owoce, niemal

Nic
Jak w przysłowiu "pierwsze śliwki robaczywki" :)

Pzdr
Ebald

3. Data: 2010-07-18 11:30:13

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <a...@o...pl> wrote in message
> [...]
> znam), morelę i śliwę. Zawsze mają robaczywe owoce, niemal wszystkie. Co z

Kup program ochrony sadów i tam przeczytaj o środkach, dawkach i terminach
stosowania.
http://www.agroswiat.pl/p,pl,1975,program+ochrony+ro
slin+sadowniczych+na+rok+2009.html
Warto też kupićksiążkę o ochronie rośin - aby rozpoznać co im jest.

4. Data: 2010-07-18 12:41:05

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> znam), morelę i śliwę. Zawsze mają robaczywe owoce, niemal wszystkie. Co z

Na początek:
http://ogrody-talarczyk.pl/terminarz/owocowe_1.html

Pozdrawiam terminowo

skryba

5. Data: 2010-07-18 12:50:08

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> http://ogrody-talarczyk.pl/terminarz/owocowe_1.html
> Pozdrawiam terminowo skryba

Hejka. Może nie tyle terminowo co archiwalnie. W programach ochrony
roślin zmiany następują tak szybko, że rok 2006 to już historia.
Pozdrawiam nieaktualnie Ja...cki

6. Data: 2010-07-18 13:22:54

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Może nie tyle terminowo co archiwalnie. W programach ochrony
> roślin zmiany następują tak szybko, że rok 2006 to już historia.

Masz coś aktualnego "pod ręką"? To poproszę jeśli można:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

7. Data: 2010-07-18 16:30:50

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz coś aktualnego "pod ręką"? To poproszę jeśli można:-)

Hejka. Jak pod ręką to mam "Program ochrony roślin sadowniczych na rok
2010" opracowany przez Plantpress. :-)
Pozdrawiam bieżąco Ja...cki

8. Data: 2010-07-18 22:51:05

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wrote:
> [...]
> Mója tata ma w ogrodzie dwie jabłonki (papierówka i inna, której
> nazwy nie znam), morelę i śliwę. Zawsze mają robaczywe owoce, niemal

kup coś na parcha/grzybowe zarazy, np. Syllit, opryskaj wcześnie i potem
powtórz ze dwa razy.
kup coś na mszyce/owady (Pirimor) i od fazy pączków do teraz pryskaj
cyklicznie.
jak tylko zobaczysz mszyce - atakuj.

moon

9. Data: 2010-07-19 04:21:51

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"moon" <m...@y...com> wrote in message

> [...]
> powtórz ze dwa razy.
> kup coś na mszyce/owady (Pirimor) i od fazy pączków do teraz pryskaj

To na grzyby i mszyce, a na robale potrzebny Decis albo inny insektycyd. A
także opaski lepne na pień, oraz jesienią wapnowanie gleby wokół pnia na
szerokość korony.

10. Data: 2010-07-19 07:47:10

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

> kup coś na parcha/grzybowe zarazy, np. Syllit, opryskaj wcześnie i potem
> powtórz ze dwa razy.

Jak wygląda robal parcha?

> kup coś na mszyce/owady (Pirimor) i od fazy pączków do teraz pryskaj
> cyklicznie.
> jak tylko zobaczysz mszyce - atakuj.

Widziałeś kiedyś mszyce w jabłku, śliwce?

Pytanie dotyczy robaczywych owoców.
Nie mszyc, innych szkodników liści i nie chorób grzybowych.
Pozdrawiam tematycznie
skryba

opryskiwacz i lanca
Żywa grzybnia /poprawione/
[spam] Rejsy dookoła Korsyki z kapitanem ogrodnikiem
Czy jest cos takiego ...
chemia do basenu, obsługa basenu