jak długo można żyć bez tarczycy?

1. Data: 2000-06-02 06:51:00

Temat: jak długo można żyć bez tarczycy?
Od: Marta Krasnoborska <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarzs kierował mnie na operacje wycięcia tarczycy, mam 2
guzki, biopsja nic złośliwego nie wykazała, ale mam chorobę
autoimunologiczną wole Hashimoto, co robić? Mam dopiero (?) 33 lata
i trójkę małych dzieci, które chciałabym wychować.....
co radzicie, strasznie się boję, i operacji i tego co potem ile
można żyć na sztucznych hormonach (teraz biorę Eltroxin)? Czy
operacje tarczycy mogą być niebezpieczne?
Anna

2. Data: 2000-06-02 09:34:06

Temat: Odp: jak długo można żyć bez tarczycy?
Od: "Cind Y216" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Krasnoborska <m...@p...wp.pl
> [...]
> można żyć na sztucznych hormonach (teraz biorę Eltroxin)? Czy
> operacje tarczycy mogą być niebezpieczne?

Jak kazde operacje....nic nie wiadomo. Chociaz ryzyko komplikacji
jest duzu,duzo mniejsze niz przy zabiegach np. na sercu. Wiele
(wlasciwie wszystko) zalezy od personelu i lekarza.
Matka mojego znajomego miala wycinana tarczyce i ....jakby nic ni bylo
Prowadzi normalne zycie

Jakub Rozanski
m...@p...onet.pl

3. Data: 2000-06-02 13:36:02

Temat: Re: jak długo można żyć bez tarczycy?
Od: jaro pik <c...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Krasnoborska <m...@p...wp.pl> napisał / wrote:

> [...]
żyć
na sztucznych hormonach (teraz biorę Eltroxin)? Czy operacje tarczycy mogą być

Moja mama ma wyciętą tarczycę. Po operacji należy przeprowadzać badania TSH (
ustalenie
poziomu hormonów ) i na tej podstawie lekarz określi ilość koniecznego do zażywania
hormonu.
Szcerze mówiąc jest teraz o iele zdrowsza. A bliznę można zoperować plastycznie lub
kupić kolię. Proszę się nie bać. Uszy do góry!

4. Data: 2000-06-02 13:37:54

Od: jaro pik <c...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2000-06-02 15:08:58

Od: "Jerzy Tatarczuk" <j...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

spokojnie, moja sąsiadka żyje już 20 lat po operacji, w między czasie
przeżyła wypadek samochodowy i ma zamiar pożyc jeszcze ze 20 (teraz ma ok 60
lat)

6. Data: 2000-06-02 18:00:46

Od: "piotr" <p...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bez tarczycy mozna zyc dlugo i dobrze, substytuujac hormony.
A powiklania po operacji? Zdarza sie, niestety, ze wraz z tarczyca
chirurg usuwa przytarczyce (czasem nieostroznosc, czasem sa po
prostu niemal wrosniete w tarczyce i nie mozna ich oddzielic). Jesli
usunie dwie lub jedna, to jeszcze spoko, ale jesli wszystkie,
to wystapi niedoczynnosc przytarczyc, ktorej objawem jest tezyczka.
Wybacz, jesli przestraszylam, ale lekarz powinien ci o tym powiedziec.
Pozdrawiam, Agnieszka

7. Data: 2000-06-02 21:21:40

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Krasnoborska wrote:

> Lekarzs kierowa? mnie na operacje wyci?cia tarczycy,

Moja babcia miala tarczyce duza jak wole, na zewnatrz, zyla do 90 lat.

8. Data: 2000-06-03 20:42:38

Od: "Ender" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do pytania w temacie: przy prawidlowej substytucji hormonalnej - tak
dlugo, jak z tarczyca. Co do powiklan - najczestsze to przypadkowe wyciecie
przytarczyc i w zwiazku z tym niewydolnosc przytarczyc - ale to juz kwestia
sprawnosci chirurga.

pzdr
Ender

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

9. Data: 2000-06-04 05:36:09

Od: "medella" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli wszystko pójdzie dobrze z zabiegiem operacyjmym i nie wystąpią żadne
powikłania śród i pooperacyjne to nadal będziesz żyła jak każdy
nny --tylko zażywając ten Eltroxin lub coś podobnego.
A tem hormon to nie jest stuczny tylko identyczny z naturalnym , no może
tylko sztucznie uzyskany.
Co do blizny pooperacyjnej to należy ustalić to z lekarzem operującym.Może
być ona na szyji lub niżej na klatce piersiowej wtedy załania ją ubranie.

10. Data: 2000-06-04 05:37:17

Od: "medella" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Sennosc
uporczywa biegunka - proszę o radę i pomoc
!!!!!!!!!!!!!Różyczka wrodzona!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!Różyczka wrodzona!!!!!!!
Uwaga maturzysci i nauczyciele biologii!