jak dzieci postrzegaja ideal matki?

1. Data: 2004-03-17 12:12:40

Temat: jak dzieci postrzegaja ideal matki?
Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.

Szukalam w necie, ale niewiele udalo mi sie znalezc na temat tego, jak
dzieci postrzegaja ideal matki. Czy ma to zwiazek z tym jaka osoba jest ich
matka?

Moje pytanie wzielo sie stad, ze w jakims pismie czytalam rozmowe z
9-letnimi chlopcami, ktorych mama jest kobieta pracujaca, robiaca kariere. I
Ci chlopcy, na pytanie, jaka powinna byc mama stwierdzili, ze... powinna
siedziec w domu, gotowac obiady, zajmowac sie dziecmi.

Z jednej strony rozumiem, zal, bo nie spedza z nimi tyle czasu ile by
chcieli, ale z drugiej strony, czy pozniej, jak juz dziecko podrosnie,
schemat wyniesiony z domu nie staje sie wlasnie takim idealem?

Moze ktos zna jakies badania z tym zwiazane? Bylabym bardzo wdzieczna za
podpowiedzi.

Kania

1. Data: 2004-03-17 14:40:48

Temat: Re: jak dzieci postrzegaja ideal matki?
Od: "Hubert" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> schemat wyniesiony z domu nie staje sie wlasnie takim idealem?
>
> Moze ktos zna jakies badania z tym zwiazane? Bylabym bardzo wdzieczna za

Moim zdaniem ideal matki dla wiekszosci dzieci to:
- kocha mnie bezwarunkowo
- akceptuje mnie takim jakim jestem
- jest ostoja bezpieczenstwa
- wszystko rozumie
- zaspokaja lub pomaga zaspokajac wszystkie moje pragnienia i potrzeby
itd

Schemat wyniesiony z domu, staje sie czesto schematem przyszlej matki. Czesto
nie jest to jednak schemat idealnej matki. Dziecko zaczyna rozrozniac miedzy
idealna a rzeczywista. Jako idealna postrzega ja najczesciej we wczesnym
dziecinstwie. Potem zazwyczaj staje sie coraz mniej idealna, ale obraz jej
pozostaje w umysle i emocjach dziecka. Czesto teskni za idealna matka, nawet
jako osoba dorosla, szukajac jej w partnerze, partnerce, czy jakiejs osobie
ktora jest dla niej obiektem uwielbienia. Wazne jest ze bardzo czesto obraz
taki powstal we wczesnym dziecinstwie, ale zostal utracony - matka przestala
byc postrzegana jako idealna. Jest to zrodlem calej roznorodnosci tesknot,
pragnien o idealnym zwiazku, o lacznosci dusz, powrocie do Boga itd.
Pozdrawiam Hubert.

1. Data: 2004-03-17 17:43:14

Od: "Filip Sielimowicz" <sielim@wyrzucic_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hubert" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> - jest ostoja bezpieczenstwa
> - wszystko rozumie
> - zaspokaja lub pomaga zaspokajac wszystkie moje pragnienia i potrzeby

W przypadku niemowlaka ideał ten wygląda chyba mniej wiecej tak:
"Matka jest moim organem, cześcią mojego ciała i mojego psyche,
którego używam (z lepszym lub gorszym skutkiem, świadomie lub mniej)
do spełniania własnych potrzeb" ;)))
Wesołe, nie ?

1. Data: 2004-03-18 16:29:19

Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hubert" <h...@w...pl> wrote in message
> [...]
> byc postrzegana jako idealna. Jest to zrodlem calej roznorodnosci tesknot,
> pragnien o idealnym zwiazku, o lacznosci dusz, powrocie do Boga itd.

Wszystko pieknie, ale jakies... empiryczne potwierdzenie? lub zaprzeczenie?

Jakas literatura? Byle nie psychologia rozwojowa, chodzi mi o konkretne
badania zwiazane z tym tematem.

Kania

1. Data: 2004-03-18 18:02:44

Od: "Hubert" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jakas literatura? Byle nie psychologia rozwojowa, chodzi mi o konkretne

Badaniami empirycznymi na ten temat nie dysponuje. Te moje przemyslenia
pokrywaja sie chyba z grubsza z teoria relacji z obiektem.
Pozdrawiam Hubert.

1. Data: 2004-03-18 19:44:15

Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Badaniami empirycznymi na ten temat nie dysponuje. Te moje przemyslenia
> pokrywaja sie chyba z grubsza z teoria relacji z obiektem.

A co to za teoria?

Kania

1. Data: 2004-03-19 08:59:51

Od: "Hubert" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Hubert" <h...@w...pl> wrote in message
>
> A co to za teoria?
>
> Kania

Nurt psychoanalityczny.
Pozdrawiam Hubert.

1. Data: 2004-03-21 19:23:34

Od: "PIOTREK" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Kania
>
> Kania a gdzie w pogoni za zarierą uczycia?ideał matki potrzebne ci do tego
są badania?może wystarczy pomusleć matka poprawnie obiekt zaufania miłości i
zawsze pod ręka wiec napewno nie goni za karierą dzieci nawet jak duze i
dorosłe mające dużo pieniędzy kture zarobi pseudo mamusia zawsze bedą
wiedzieli że nie mieli mamy tylko kogoś kogo tak nazywali ruwie dobrze
możesz wynając opiekunke i niech ona będźie mamą dzieci kobiety ktura goni
za kasom napewno bedzie leprza i blizej pozna takie dzieci niż rodzona
matka.

1. Data: 2004-03-22 07:31:31

Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"PIOTREK" <p...@w...pl> wrote in message
> Kania a gdzie w pogoni za zarierą uczycia?ideał matki potrzebne ci do tego
> są badania?może wystarczy pomusleć matka poprawnie obiekt zaufania miłości

No coz... niestety na studiach wymagaja ode mnie podparcia praktycznego i
teoretycznego.

> [...]
> możesz wynając opiekunke i niech ona będźie mamą dzieci kobiety ktura goni
> za kasom napewno bedzie leprza i blizej pozna takie dzieci niż rodzona

Jejku.... nie unos sie tak. Niewiele na to poradze, ze prowadzacy zajecia ma
takie pomysly... Po prostu potrzebuje konkretnych badan zwiazanych z tym
tematem.

Kania

krótko
Hau, hau, wrrrrrr