jak googlowac po rosyjsku

1. Data: 2005-10-31 22:49:37

Temat: jak googlowac po rosyjsku
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

na wstepie nadmienie
ze rzecz dotyczy roslin jest wiec TG
:)
mam nazwy kilku intersujacych mnie roslin po rosyjsku
ale nie jest to cyrylica tylko zapis fonetyczny
po polsku czy angielsku
i google nie chca mi nic znalesc
:(
z kolei Rosjanie nie lubuja sie lacinskich nazwach
i nie moge po lacinskich czy angielskich
trafic na strony rosyjskie
aby pozniej wkleic do googli nazwy rosyjskie w cyrylicy
:)
ma moze ktos pomysl jak rozgrysc ten problem
?
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

2. Data: 2005-11-01 15:39:50

Temat: Re: jak googlowac po rosyjsku
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):
> na wstepie nadmienie
[...]
> z kolei Rosjanie nie lubuja sie lacinskich nazwach
> i nie moge po lacinskich czy angielskich
> trafic na strony rosyjskie

http://www.google.pl/search?num=100&hl=ru&newwindow=
1&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Apl-PL%3Aofficia
l_s&q=Abies+alba+Abies+concolor+&btnG=%D0%9F%D0%BE%D
0%B8%D1%81%D0%BA&lr=lang_ru

> aby pozniej wkleic do googli nazwy rosyjskie w cyrylicy
> :)
> ma moze ktos pomysl jak rozgrysc ten problem
> ?

Kopiuj z jakiegoś katalogu np.:
http://www.gardens.ru/catalog/index-h.html
lub zmień w googlach ustawienia językowe i preferencje na rosyjski a
wklejaj nazwy zapisane łaciną.
pozdr. Jerzy

3. Data: 2005-11-01 17:54:16

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> [...]
> http://www.gardens.ru/catalog/index-h.html
> lub zmień w googlach ustawienia językowe i preferencje na rosyjski a
udalo mi sie znalesc rosyjskie wyszukiwarki
znalazlem interesujaca mnie grupe roslin
ale nie znalazlem dla zadnej z nich nazwy
czy to lacinskiej czy synonimicznej w jakims innym jezyku
:(
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2005-11-01 18:38:37

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> udalo mi sie znalesc rosyjskie wyszukiwarki
> znalazlem interesujaca mnie grupe roslin
> ale nie znalazlem dla zadnej z nich nazwy
> czy to lacinskiej czy synonimicznej w jakims innym jezyku

Podaj rosyjskie nazwy roslin, jakos sie da przetlumaczyc.
A propos, do wyszykiwania po rosyjsku mozna uzywac Googli,
ale niektorzy twierdza, ze lepszy jest Yandex.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2005-11-01 19:21:02

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> [...]
> A propos, do wyszykiwania po rosyjsku mozna uzywac Googli,
> ale niektorzy twierdza, ze lepszy jest Yandex.

:)
rosyjska wyszukiwarke znalazlem po wpisaniu problemu do googli
http://www.interklub.com.pl/rejestr/
:)
szukalem o leszczynie wielkoocowej
:)
na
http://www.fao.org/documents/show_cdr.asp?url_file=/
/docrep/003/x4484e/x4484e14.htm
jest bardzo wiele odmian leszczyn uprawianych w cywilizowanym swiecie
:)
ale naprzyklad z uprawianych na terenach bylej CCCP
zanalazlem tylko takie nazwy
??????????? ???????, ?????????, ??? ????????, ????????, ???????????,
??????????, ????????? ??????????, ???????, ???????????, ??????? 83, ??????,
??????????.
:))))))
nie udalo mi sie nic dopasowac
:(
probowalem tez tlumaczyc znane mi transkrypcje fonetyczne
ale nie udalo mi sie z najprostszymi np Łombardskij biełyj
:)
mam tez nazwy leszczyn po chinsku w dwoch dialektach
po japonsku
arabsku
ale to zabawa na zimowe wieczory
:)
??? (Simplified Chinese)
n. - ??
??? (Traditional Chinese)
n. - ??

??? (Japanese)
n. - ??????

??????? (Arabic)
? ?????) ??????? ???? ?????

:)

6. Data: 2005-11-01 19:27:35

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:
najprostszymi np Łombardskij biełyj
> :)
> mam tez nazwy leszczyn po chinsku w dwoch dialektach
> [...]
:(((((((
serwer nie przyjal tych znakow
:(
nazwy uprawianych leszczyn w bylym CCCP
sa na http://www.donbass.dn.ua/hoziain/2004/452/452-04.php
?fotka=452-04
a jak znalesc leszczyne po chinsku czy japonsku jest na
http://www.answers.com/topic/hazelnut?method=5&linkt
ext=hazelnut

:)
na tym drugim linku mozna znalesc nazwy innych roslin
:)

7. Data: 2005-11-01 20:11:09

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> ale naprzyklad z uprawianych na terenach bylej CCCP
> zanalazlem tylko takie nazwy
> ??????????? ???????, ?????????, ??? ????????, ????????, ???????????,
> ??????????, ????????? ??????????, ???????, ???????????, ??????? 83, ??????,
> ??????????.

Tak, interesujace nazwy :-)

Problem zdaje sie polega na tym, ze chcesz przetlumaczyc nazwy odmian
z CCCP, a te nazwy zapewne istnieja tylko po CCCPowsku.

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2005-11-01 20:36:17

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Problem zdaje sie polega na tym, ze chcesz przetlumaczyc nazwy odmian
> z CCCP, a te nazwy zapewne istnieja tylko po CCCPowsku.
:)
dokladnie w tym problem
i zastanawiam czy problem ten nie dotyczy rowniez innych roslin
:)
czy naprzyklad
jakies super-hiper rosyjskie odmiany winorosli
ktorych szuka Janusz
to te z cywilizowanego swiata pod zmienionymi nazwami
:)
choc rosyjski to slowianski jezyk
ktorego mnie w dodatku uczono pare lat
ale latwiej mi cos znalesc naprzyklad na chinskich czy japonskich stronach
niz na rosyjskich
:(((((
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

Jeżyna bezkolcowa
Re: Selery...
Re: Kominek ogrodowy
Gracias por todo, me ha servido de ayuda DOT8
trawa_gatunki