jak kwitnie Jucca?

1. Data: 2002-09-21 19:23:33

Temat: jak kwitnie Jucca?
Od: Renia <r...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli to o czym myślę, to jucca.
Na Saskiej Kępie, na jednym z balkonów bloku przy ulicy Saskiej
(widocznym tylko od strony ul. Brazylijskiej) stoją dwie rośliny podobne
do jucci o dość długich pędach. I to chyba kwitnie.
Jesli ktoś wie o czym piszę, to proszę, żeby mnie poratował, bo
przejeżdżam tamtędy 2 razy dziennie i strasznie mnie to męczy.
Pozdrawiam.
R.

2. Data: 2002-11-20 08:29:35

Temat: Re: jak kwitnie Jucca?
Od: "Rene" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w domu zdjecie juki dnioczkowej- jeśli to wystarczy postaram się
zeskanować i przesłać.
Pozdrawiam
Rene
Użytkownik Renia <r...@t...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@t...com.pl...

3. Data: 2002-12-12 23:09:32

Od: "JS" <t...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Tak, to co widzisz (ten dlugi ped) to wlasnie kwiat. Czasem, nieco wieksze
okazy beda mialy nawet po kilka takich pedow z bialymi kwiatkami
zwieszajacymi sie dzwoneczkowato w dol. Kwiatki sa wielkosci ok 2-4 cm ale
sam ped rosnie nieraz ponad 1.5 m w gore. Jesli go nie usuwac zaraz po
przekwitnieciu to zasycha we wspanialy okaz nadajacy sie doskonale do
suchych bukietow. Oczywiscie dla porzadku w ogrodzie i ze wzgledow
agrotechnicznych i fitosanitarnych bedziemy doradzali usuniecie tego kwiatu
pozniej, w czasie sprzatania ogrodu przed zima.
Rodzaj Yucca (To jest poprawna pisownia jej nazwy) jest stosowana od wielu
lat na rynkach zachodnich i trudno jest niespotkac jej w ogrodkach
przydomowych w Ameryce Polnocnej. Sa znane jej odmiany z barwnymi liscmi,
tzw. odmiany zlotobrzegie (zwana zwyczajowo 'Golden Yucca')
Stefan

4. Data: 2002-12-13 04:00:39

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"JS" <t...@r...com> wrote in message
ble.rogers.com...
> [...]
> przydomowych w Ameryce Polnocnej. Sa znane jej odmiany z barwnymi liscmi,
> tzw. odmiany zlotobrzegie (zwana zwyczajowo 'Golden Yucca')

Mozna dodac, ze "Yucca" to nazwa lacinska (czy tez botaniczna, jak niektorzy
wola), zas polska nazwa jest "jukka". Zdjec jukki szukac mozna w standardowy
sposob, przez Google (w trybie "images" lub po polsku "grafika") wpisujac
"yucca". Ja mam na zdjeciu zblizenie
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/jukka.jpg

Nie usuniecie pedu kwiatowego zaraz po przekwitnieciu ma jeszcze te zalete,
ze jukka sie niezle rozsiewa. Z tym, ze nie wiem, czy w Polsce ma nasiona.
A to dlatego, ze jest ona zapylana tylko przez jeden gatunek ciem, ktorych
gasienice zeruja zreszta w powstalych owocach. Taka symbioza. Jeszcze
jedna ciekawostka - na pedy jukki przylatuja u mnie dziecioly i cos wyjadaja.
To takie niewielkie dzecioly - jakis miejscowy amerykanski gatunek.

BTW, ciekaw jestem dlaczego nie dotarl do mnie poczatek watku?
Cos z tym Internetem nie tak.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2002-12-13 04:06:06

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> BTW, ciekaw jestem dlaczego nie dotarl do mnie poczatek watku?
> Cos z tym Internetem nie tak.

Ach, juz rozumiem. Po prostu pierwszy post byl we wrzesniu, drugi
w listopadzie. Znaczy, ze przwdopodobnie dotarl i przelecial niezauwazony.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2002-12-13 07:50:58

Od: Anula <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Dec 2002 04:00:39 GMT, "Michal Misiurewicz"
<m...@i...rr.com> wrote:

>Mozna dodac, ze "Yucca" to nazwa lacinska (czy tez botaniczna, jak niektorzy
>wola), zas polska nazwa jest "jukka".

Polska nazwa wcale nie kojarzy sie z jukką :-) Ani z niczym innym
rozsadnym zreszta.
Krępla ma na pierwsze, drugie chyba tez istnieje :-)

Pozdrawiam,
Anula :-)

7. Data: 2002-12-13 16:26:41

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Anula" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Polska nazwa wcale nie kojarzy sie z jukką :-) Ani z niczym innym
> rozsadnym zreszta.
> Krępla ma na pierwsze, drugie chyba tez istnieje :-)

Wedlug Ogrodu Botanicznego w Warszawie na pierwsze ma
Jukka, na drugie Szpilecznica, a dopiero na trzecie Krepla.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

PILNE! - Winobluszcz pieciolistkowy - trujacy czy nie
Re: crimson king
Re: zimowanie roślin
Re: dzika roza
Re: crimson king