jak leczyc grype

1. Data: 2009-03-21 08:38:48

Temat: jak leczyc grype
Od: "fresh" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko jak leczyc grype osoby starszej -
osoba jest dosyc uparta i nie chce isc ani przyjac
lekarza ... na upor chyba nie ma lekarstwa ale
czy da sie grype wyleczyc samemu w oparciu
o medykamenty dostepne bez recepty ?

2. Data: 2009-03-21 10:05:56

Temat: Re: jak leczyc grype
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

fresh wrote:

> [...]
> osoba jest dosyc uparta i nie chce isc ani przyjac
> lekarza ... na upor chyba nie ma lekarstwa ale
> czy da sie grype wyleczyc samemu w oparciu

przecież medycyna nie zna "lekarstwa" na grypę. Ta osoba jest bardzo mądra,
wiadomo jednak, że na upór młodych głupich nie ma lekarstwa... Wszystkie
dostępne "leki" przeciw grypie wręcz szkodzą.

"Wykazano doświadczalnie, że zwierzęta którym uniemożliwiono podwyższenie
temperatury na czas infekcji (poprzez podawanie leków obniżających
temperaturę) miały niższą przeżywalność niż zwierzęta bez podawanych
leków."

źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Gor%C4%85czka

Nie wiem, czemu lekarze nie informują o tym pacjentów, przepisując leki
przeciwgorączkowe.

3. Data: 2009-03-21 11:07:22

Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki wrote:
> [...]
> temperatury na czas infekcji (poprzez podawanie leków obniżających
> temperaturę) miały niższą przeżywalność niż zwierzęta bez podawanych
[...]
> Nie wiem, czemu lekarze nie informują o tym pacjentów, przepisując leki
> przeciwgorączkowe.

Nie wiem na jakich lekarzy trafiłeś. Ale mi żaden nie kazał w pierwsze
dni choroby faszerować się lekami obniżającymi temperaturę. Gorączka w
pewnych granicach zwiększa odporność, jednak powyżej pewnej granicy jest
niebezpieczna i w takich przypadkach obniżanie temperatury jest konieczne.

Pzdr.

4. Data: 2009-03-21 11:56:17

Od: "fresh" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Magosa wrote:
> podwyższenie
> [...]
>>
> Nie wiem na jakich lekarzy trafiłeś. Ale mi żaden nie kazał w pierwsze

przypuszczalnie na weterynarzy ;-) ale mowiac juz calkiem serio -
to co - nic nie brac ? nawet cytryny nie pic ? strepsilsow nie brac ?

5. Data: 2009-03-21 12:21:32

Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

fresh wrote:
> przypuszczalnie na weterynarzy ;-) ale mowiac juz calkiem serio -
> to co - nic nie brac ? nawet cytryny nie pic ? strepsilsow nie brac ?

Jeżeli nie da rady zaciągnąć do lekarza...

To do łóżka, pod kołdrę, niech dużo śpi. Niech dużo pije (ale nie 10
szklanek na raz, tylko często po trochu, letnie). Kup sucharki, żeby
żołądek miał co robić - mniej szarpie na wymioty. Osoba starsza pewnie
gorzej znosi gorączkę, więc aspiryna mogłaby ulżyć. Witamina C podnosi
odporność, więc sok z cytryny jak najbardziej jest ok. Czosnek, sok z
cebuli też pomaga. Z leków bez recepty używałem gripex max (do
rozpuszczenia i wypicia, nawet znośny w smaku). I jak nagle poczuje się
lepiej, to nie ulegać złudzeniom, tylko dalej leżeć, bo jak się wstanie
i wychłodzi organizm zanim choroba minie to można się niezłych
komplikacji nabawić. Grypa nie trwa 2 dni...

Przetestowane wielokrotnie na sobie. Jednak ze względu na wiek, moim
zdaniem warto byłoby skorzystać jednak z wizyty lekarza - osoby starsze
nie radzą sobie z chorobami jak osoby młode...

P.S.
Nie jestem lekarzem, moja wiedza na ten temat jest oparta na własnym
doświadczeniu w przechodzeniu grypy (a przechodziłem przez ten temat
niestety wiele razy).

6. Data: 2009-03-21 13:43:01

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sat, 21 Mar 2009 11:05:56 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako tomek wilicki, a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Ta osoba jest bardzo mądra,

Niekoniecznie.
Bo to co zwykle na grype wyglada, nie zawsze jest grypa lub - tylko grypa,
czasem to grypa z malym bonusem.
Madry lekarz nie bedzie zlecal leczenia grypy jako takiej - ale za to
upewni sie jaki jest ogolny stan - co jest szczegolnie wazne w przypadku
osoby starszej.

I to ze ktos z objawami grypopodobnymi (a wez pod uwage ze prawdziwe takie
objawy sa bardzo powazne - co ja odroznia od przeziebien) do lekarza nie
chce isc, a juz szczegolnie osoba starsza - niekoniecznie swiadczy o jej
madrosci zyciowej.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

7. Data: 2009-03-21 17:56:42

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Magosa wrote:

> [...]
> niebezpieczna i w takich przypadkach obniżanie temperatury jest konieczne.

do tego nie potrzeba lekarza. Ciąganie starej, osłabionej osoby na dwór,
przy temperaturze w okolicach zera stopni tylko po to, żeby lekarz
powiedział "no, proszę nic nie robić" jest niezbyt wskazane.

8. Data: 2009-03-21 17:57:58

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

fresh wrote:

> przypuszczalnie na weterynarzy ;-) ale mowiac juz calkiem serio -
> to co - nic nie brac ? nawet cytryny nie pic ? strepsilsow nie brac ?

do łóżka, niech się wygrzewa, witamina C (najlepiej z bioflawonoidami, czyli
właśnie cytryna, grapefruit), można ewentualnie cynk.

9. Data: 2009-03-22 23:59:17

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

fresh pisze:
> [...]
> osoba jest dosyc uparta i nie chce isc ani przyjac
> lekarza ... na upor chyba nie ma lekarstwa ale
> czy da sie grype wyleczyc samemu w oparciu

A skąd wiadomo, że ta osoba ma akurat grypę?

Przecież trudno zdiagnozować i rozróżnić rodzaje infekcji
"przeziębieniowych" bez badań laboratoryjnych.

Taki przeciętny lekarz rodzinny najczęściej zgaduje, że dana choroba
akurat jest lub nie jest wirusowa i wypisuje leki i antybiotyki "na
czuja" bo a nuż pomogą gdy akurat trafi ze szczepem bakteryjnym.

STranger

10. Data: 2009-04-03 18:21:12

Od: Piotr <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

fresh pisze:
> [...]
> osoba jest dosyc uparta i nie chce isc ani przyjac
> lekarza ... na upor chyba nie ma lekarstwa ale
> czy da sie grype wyleczyc samemu w oparciu

nie lekarz leczy grypę tylko czas i leżenie

Tańsze zamienniki?
Zakrzepica
4 neurologow 1 ortopeda 1 bioenergoter.. i nadal nic..dretwienie..
Bol stawow
Lęk wysokości (długie)